Google+ ROTactics – program do taktyk na mapach | RedOrchestra.pl

ROTactics – program do taktyk na mapach

23 października 2006 Wiadomość z RO.pl Artykuły

ROTactics jest programem do rysowania taktyk online, przeznaczonym dla graczy, szczególnie klanowiczów. Jednakże jest on też przydatny do innych przedsięwzięć – np aby poznać mapę czy przygotować się do produkcji filmu :)

Zasada działania jest dość prosta – jedna osoba tworzy sesję, a do niej podłączają się inni poprzez internet, wtedy na współdzielonej części ekranu można rysować elementy
takie jak kreski, strzałki, kilka zdefiniowanych piktogramów. Wszystko w wersji dwuwymiarowej.

Autorem programu jest VR6R, strona domowa projektu http://vr6r.lunarpages.com/ROTactics/ a wszelkie problemy czy nowe pomysły najlepiej zgłaszać po angielsku na ROTactics@vr6r.lunarpages.com
Program jest w wersji beta, czyli efekty pracy programu ponosi użytkownik, za wszelkie utraty danych autor nie odpowiada.

Aplikacja została przetestowana na takich platformach jak Win XP Pro, Win 2000, i Win NT (czyli raczej z rodziny NT).


Instalacja
Instalacja sprowadza się z odwiedzenia strony http://vr6r.lunarpages.com/ROTactics/ i kliknięciu w napis download, następnie pobierzemy plik zip, a po rozpakowaniu dostaniemy plik instalacyjny .msi. Starczy teraz kliknąć we właśnie rozpakowany plik i uruchomi się instalacja.
Niestety ale program jest całkowicie po angielsku, co więcej tworzy skróty w menu w podkatalogu Programs a nie Programy, więc trzeba będzie sobie raczej go przenieść (no chyba, że w instalce zdefiniujemy nazwy).

Następnie odpalamy z menu program RoTactics Launcher – i prawdopodobnie spotka nas to co opisałem w punkcie niżej czyli aktualizacja.


Aktualizacje

   

Podczas uruchomienia programu Rotactics Launcher program sam sprawdza czy na necie nie ma nowszych wersji – jeśli występują to pobierze , zaktualizuje i uruchomi się ponownie.


Obsługa programu

Po uruchomieniu programu pokazuje sie nam oto taki obrazek:

Najpierw musimy wypełnić w prawym dolnym rogu ekranu podstawowe dane jak nazwa użytkownika oraz wybrać czy chcemy stworzyć nową sesję, czy podłączyć się do istniejącej – definiujemy adres IP oraz numer postu.
O tworzeniu sesji niżej.

   

Widoki połączonych osób &񗝃 zobaczcie, że ten kto załozył sesję ma większe możliwości:

   


Porty i tworzenie sesji

Używane porty (najlepiej zdefiniować ruch na przychodzący i wychodzący.
TCP 49300
TCP 49278

Jak chcesz sie połączyć do istniejącej sesji w internecie , musisz mieć możliwość łączenia się poprzez TCP na porcie 49300. Przeważnie z tym nie ma problemu, jedynie firewall musi puścić połączenie sie do zdalnego adresu.
Drugi port jest używany tylko jak tworzymy sesję – musimy mieć możliwość akceptowania połączeń na danym porcie.

Numer IP – mamy dwie opcje, zewnętrzny numer, wykrywany z zewnątrz (twoje prawdziwe IP do którego powinni sie łączyć klienci) albo lanowe IP – np na akademik, czy imprezie LAN albo na hamachi.

Jeśli masz publiczny adres ip to sprawa nie powinna stanowić problemu, a jeśli jesteś za firewallem w podsieci to musisz poprosić o przekierowanie portów administratora
– najczęściej jak się jest w sieci osiedlowej. Podobnie jak ktoś ma router to na routerze trzeba sdefiniować przekierowanie danych portów bezpośrednio na nasz komputer.

Druga linia definiuje na jakim porcie program nasłuchuje na przychodzące połączenia – czyli jak tworzymy sesje. Można go zmienić, jeśli zachodzi potrzeba, ale podłączający sie ludzie tez muszą zdefiniować ten port przy próbie połączenia.

Podczas połączenia do sesji jako klient, nasze możliwości są ograniczone – więcej niżej.


Rysowanie

Wciskamy lewy klawisz myszy i ciągniemy po ekranie, jak w paincie :D
Klikając lewym klawiszem myszy na ikonkach po lewej albo przesuwając suwak pod ikonami można wybrać kolejno: rysowanie linii, piktogram walki, piktogram obrony, gumkę do czyszczenia fragmentu ekranu.
Klikając prawym klawiszem na ikonce można wybrać kolor rysowania.
Stawianie piktogramu na mapie odbywa się prawym klawiszem myszy w miejscu pod kursorem.

Przy wybraniu poziomu zbliżenia, trzymając przyciśnięty klawisz Ctrl zamiast rysowania wchodzimy tryb w przesuwanie mapy (czyli trzymamy wciśnięty control oraz łapiemy lewym klawiszem myszy za mapę i przesuwamy w danym kierunku.

Tylko osoba tworząca sesję może zmieniać, przybliżać albo czyścic mapę, czy przydzielać klasy broni do użytkowników oraz nanosić klasy broni na mapę.
Przybliżenie kasuje aktualne wprowadzone dane na mapę, więc czasem zapisujcie obrazki.
Ładowanie własnych obrazków powoduje, że wprowadzone dane nie są zapisane, co więcej sa czyszczone.

Nowo podłączone osoby zaczynają z pustym podglądem mapy i nie widzą wcześniej rysowanych elementów na mapie – więc nie dziwcie się jak ktoś powie że czegoś nie widzi.

Tylko jedna osoba w danej chwili może rysować. Należy więc rysować po kolei, efekt jednego długopisu w grupie rysujących.


Lista osób / składy

Ta opcja jest dostępna tylko dla osoby tworzącej sesję.

Prawe kliknięcie myszy na użytkowniku pozwala zmienić kolor jego tła w menu.
Złapanie użytkownika i przeciągnięcie myszką pozwala na przydzielenie do grup.
Dwukrotne kliknięcie lewym klawiszem myszy na użytkowniku powoduje rysowanie kolorem jego tła.

Kliknięcie lewym klawiszem myszy na ikonie koloru tekstu (mały znaczek pomarańczowo/czarno/biały) aby zmieniać kolor tekstu aktualnie wybranej osoby.
Kliknięcie prawym klawiszem myszy na ikonie zmienia kolor wszystkich osób w liście.

Złap ikonę klasy z menu na dole i upuść na wybranej osobie – przypiszesz w ten sposób dana klasę do osoby.
Kliknięcie prawym klawiszem myszy na ikonie klasy koło nazwy użytkownika powoduje usunięcie statusu gracza.


Własne grafiki
Istnieje możliwość załadowania jako tło własnych obrazków – z formatu BMP albo JPG, szczególnie z wcześniej zapisanymi rozrysowanymi taktykami.
Wcześniej zapisane rysunki nie są usuwane przy użyciu gumki (bo są wpisane na stałe w tło obrazka).
Zapis następuje niestety jedynie jako BMP.

Zapis obrazków z ‘oficjalnych’ map idzie do specjalnych katalogów np : …ROTactics\Saved Maps\Odessa\MyOdessaStrat_1.bmp


Przyszłość
W przyszłości jest zaplanowane dodanie poniższych funkcji:
– możliwość współdzielenia map między osobami – nowy obrazek będzie transferowany do użytkowników jeśli go ktoś nie ma. Do tego będzie dołączone rysowanie (historia?)
– możliwość pisania tekstu na obrazkach
– obrazki z wnętrzami budynków


Podziekowania
trawiator &񗝃 za bochomazy :)
Goral &񗝃 za mniejsze bochomazy
vr6rl for original images.


Powered by WordPress and NatureFox.