Zapowiedzi zmian w nowej aktualizacji
Informacje o nowym patchu do gry krążą już od jakiegoś czasu, a dzisiaj TripWire, wydawca gry, zamieścił oficjalne oświadczenie na stronie
redorchestragame.com ilustrujące nam jakie czekają nas zmiany.
Przedstawiamy tu najważniejsze zmiany w Red Orchestra: Ostfront 41-45 Spring Update, czyli wiosennym patchu:
* 10 najlepszych map z forum zostało dodanych do poprawki, Tripwire współpracowało z każdym z jej twórców w celu zapewnienia optymalizacji gry pod względem wydajności grafiki, detali oraz zbalansowania rozgrywki.
* Wreszcie można będzie odpalić serwery z ilością graczy przekraczającą 32, bo aż do 64, (ale praktycznie jak na razie najwyżej 54 – po prostu nie ma jeszcze takich silnych procesorów).
* Nowy pojazd stworzony przez osoby ze społeczności gry: rosyjski BT-7 z piechotą na pace z tyłu, oraz do tego działo przeciwczołgowe.
* Słowo Orchestra w nazwie gry posiada swoje pełne brzmienie – gra jest wyposażona w pełną ścieżkę dźwiękową, skomponowana przez Matthew Burns’a.
* Dodano kilka funkcji na życzenie rozgrywek klanowych, drabinkowych i ligowych, aby podnieść poziom współzawodnictwa.
Pełna zmiana jest jednak na forum tutaj, a ja powoli będę ją wkrótce tłumaczył i zamieszczał w tym newsie.
Pytanie nasuwa się samo – ile będzie ważył update? 200MB??? Nie mam pojęcia.
Nowe funkcje
– 10 najlepszych map dodanych do pakietu w grze.
* Smolensk Stalemate
* Leningrad
* Berezina
* BlackDayJuly
* Mannikala
* Tcherkassy
* Zhitomir1941
* Kryukovo
* KurlandKessel
* TulaOutskirts
– Zwiększenie ilości graczy, silnik gry obsługuje do 64 graczy, ale realnie powyżej 50 – najsilniejsze procesory Intel Core nie wyrabiają :D. Poprzedni limit wynosił 32 graczy. Z jednej strony obciąża to serwer, ale także graczy!! Ktoś kto ma słabego kompa będzie miał spadek fps także. Dlatego sugerowana jest zmiana detali na niższe. Zmienna MaxPlayers.
– Dodano działo przeciwczołgowe, podziękowania dla ekipy ludzi z modu After-Hourz oraz dla ich mapy Berezina.
– Dodano lekki rosyjski czołg BT7, z tyłu na silniku mogą siedzieć gracze w celach transportowych, podziękowania dla ekipy modu After-Hourz.
– Dodano muzykę w grze – Matthew Burns skomponował ścieżkę dźwiękową w menu oraz odpowiednie utwory grane podczas ładowania mapy dla wszelkich oficjalnych leweli. Sprawdźcie czy nie wyłączyliście jej w menu :)
– Nowe dźwięki śmierci graczy oraz pogłośniono i zwiększono odgłosy już istniejących – tak więc jęki umierających będą bardziej wyraźne
– Dodano nowe tekstury na pojazdy niemieckie – kamuflaż w pasy, jednakże nie będą one jeszcze w żadnym z oficjalnych leweli z Tripwire.
– Poprawka wyświetlania listy graczy na serwerze spowodowana dużą ilością graczy, nieważne ile masz punktów, gra pokaże zawsze twój wynik oraz najlepszych 17 graczy dla każdej strony.
– WebAdmin przeszedł zmiany w wyświetlaniu ilości graczy w związku ze zwiększeniem limitu graczy.
– Mniejsze optymizacje po stronie serwera w celu lepszego użycia procesora.
– Dodatkowe opcje w trybie obserwatora – szczególnie przydatne podczas meczy klanowych. Będzie można wyłączyć ściemnienie ekranu przez administratorów.
– SpectateFirstPersonOnly – po śmierci następuje ściemnienie, a potem następuje przełączenie widoku na tryb podglądu innego gracza ze swojego teamu – będziemy widzieli z jego oczu. bSpectateBlackoutWhenNotViewingPlayers=1 jest do ustawienia w RedOrchestra.ini, albo jako parametr ?SpectateBlackoutWhenNotViewingPlayers=1 przy uruchamianiu serwera albo przez WebAdmina bSpectateBlackoutWhenNotViewingPlayers.
– SpectateBlackoutWhenDead – podobnie ‘hud blackout mutator’ jaki jest aktualnie używany podczas wielu meczy. Forsuje ściemnienie w momencie kiedy gracz umiera, czyli non stop czarno. Zmienna bSpectateBlackoutWhenDead=1 w RedOrchestra.ini, albo ?SpectateBlackoutWhenDead=1 podczas uruchamiania serwera albo bSpectateBlackoutWhenDead przez WebAdmina.
– bSpectateAllowDeadRoaming/SpectateAllowDeadRoaming – wreszcie zmienna działa, można zmusić graczy aby nie byli w stanie latać po mapie po śmierci, ale mogą po niej latać zanim się zacznie gra jeśli bAllowRoamWhileSpectating=1 – uwaga, dwie różne zmienne.
– Nowe parametry klas graczy w związku ze zwiększeniem ilości graczy – serwer automatycznie większa limity klas jeśli ilość graczy jest większa od 32 oraz od 44, czyli mamy dwa progi.
– nowe fragmenty kodu w silniku gry do wykrywania trafień w graczy na pojazdach, w związku z pojazdem AHZ BT7.
– dodano opcję wyświetlania pozycji własnych dział na mapce poglądowej.
– nowe ustawienia dalekiego widoku dla map – powyżej 4000m. Więc kilka mapek z tego skorzysta jakieś czołgowe jak Berezina, Jak na razie żadna oficjalna mapa tego nie supportuje.
Zmiany
– Aktualizacja wszystkich oficjalnych map oraz nowych aby obsługiwały dużą ilość graczy. Dodano spaw pointy (czyli punkty odradzania się na mapie), dodatkowe ilości osób w klasach w zależności od ilości graczy.
– Dostosowano widok z kamery wychylającego się gracza na boki, kamera dokładniej pokrywa się w modelem. dzięki temu unikniemy efektu wallshotingu, czyli gracz jest za ścianą, wychyla się i widzi co się dzieje, za to z zewnątrz jest zupełnie schowany i nie do trafienia.
– Animacja ataku bagnetem pokrywa się z realnym punktem uderzenia, tak więc powinno się teraz łatwiej zabijać z bagnetu.
– Dodatkowe parametry widoku w celownikach czołgowych i przeciwczołgowych dział, w związku ze zwiększeniem widoku powyżej 4000m – jeśli czołg obsługuje dostosowanie celownika. Poprzednie ustawienia były poprawne do 1000m, bo takie były maksymalne zasięgi na oficjalnych mapach. Tak więc będzie można dostosować w niektórych pojazdach parametr celownika w zależności od odległości. Czeka nas większa satysfakcja z map z czołgami.
– Poprawiono komendę ResetGame – admini będą mogli dzięki temu zrestartować wszystkie parametry do ich stanu z początku mapy, zresetować wszelkie wyniki punktacyjne graczy, rund itd bez potrzeby restartowania mapy – pomoże to w rozgrywkach klanowych.
– Poprawiono respawn pojazdów – wcześniej niektóre pojazdy były wskrzeszane niepotrzebnie i niszczone z powodu ilości graczy, obciążało to niepotrzebnie procesor i pamięć.
– Aktualizacja tekstury celownika w dziale SU-76 – łatwiej jest celować.
– Dodano nowe parametry celowników na długie dystanse dla czołgów Stug III i SU-76 dla zasięgów do 4000m.
– Parametr Reinforcement czyli ilość zasobów ludzkich na mapie zależy od parametru ilości graczy na serwerze. To naprawia problem, kiedy duża masa graczy bardzo szybko zużywa zasoby ludzkie i gra się kończy o wiele za szybko.
– Zmieniono komunikat o małej ilości zasobów ludzkich, czyli Reinforcements Low, aktywuje się teraz przy 15%, wcześniej był na sztywno wpisany przy jeszcze 25 spawnach, a to nie było zbyt dobre przy niektórych mapach, a w szczególności po zmianie ilości graczy.
– Naprawiono problemy spectatora, oglądając z pierwszej osoby widać więcej danych.
– Nowe tło menu.
– Poprawiono fizykę działa przeciwczołgowego M1937 – drżenia.
Poprawki
– Silnik gry dostosowano do przetwarzania większych przestrzeni na mapach, dzięki temu zniknie problem przycinek podczas czyszczenia obiektów na mapie, szczególnie przy takich z olbrzymim obszarem działań. Optymalizacje działają właściwie na każdej mapie, ale najbardziej odczuwalne będzie to na dużych mapach. Co więcej będzie można tworzyć jeszcze większe mapy.
– Poprawiono widok na duże odległości
– Poprawiono błędy w kodzie sieciowym powodujące puste strzały w czołgach oraz drżenie podczas strzelania.
– Pociski nie ulegają samozniszczeniu w powietrzu podczas podróży przez duże odległości, czasem się to zdarzało pow odległości 1500m, zanim trafiły w cel albo ziemię.
– Poprawiono wyświetlanie paska przejęcia punktu, czasem niepoprawnie wyświetlały się siły w zależności od miejsca siedzenia w pojeździe
– bAllowRoamWhileSpectating i bSpectateAllowDeadRoaming działają poprawnie, czasem gracz mógł się wyrwać i latać swobodnie pomimo ustawień. Dzieki temu nie będzie niespodzianek w grach klanowych, i nie trzeba ustawiać nadzwyczaj restrykcyjnych opcji.
– Poprawiono błąd znikania półprzezroczystych tekstur widzianych przez snajpki, dotyczy to szczególnie problemów na Odessie, gdzie nagle pojazdy były przezroczyste.
– Poprawiono nadużycia na Kaukasus – pewnie usunęli exploity ;D
– Poprawiono wybuchy pojazdów na koniec mapy z minami.
– Dodano poprawkę aby nie zrywało połączeń graczy podczas zmian mapy, szczególnie przy dużych ilościach graczy
– Poprawiono błąd gdzie wybór roli nie powodował wyszarzenia opcji jak klasa była pełna albo nie wyświetlało ilości osób w klasie.
– Wyłączanie HUD nie wyłącza ściemnienia ekranu do czerni podczas umierania, albo alternatywnego efektu rozmycia czerni podczas wybuchów itd.
– Poprawiono błąd na Baksan Valley, pozwalający graczowi na wejście na zewnętrzny pierścień wzgórz i przejście dookoła mapy na spawn wroga.
– Poprawiono podwójne odtwarzanie dźwięku śmierci podczas umierania.
– Poprawiono problemy sieciowe z M1937 AT Cannon, powodujące, ze obiekty mogły znikać podczas wglądu przez działo.
– Poprawiono trzęsienie się dział przeciwczołgowych podczas strzału.
– Poprawiono błąd obrażeń przez granaty osób w transporterze kiedy nie byli wystawieni na obrażenia bezpośrednio, związane z otwarciami włazów itd.
– Poprawiono błąd kiedy gracze w czołgu mogli otrzymać obrażenia od wybuchów jedynie gdy kierowca był wyeksponowany, niezależnie czy oni byli wyeksponowani czy nie.
– Poprawiono dodawanie złego portu do serwera gdy dodawało się go do zakładki ulubionych z przeglądarki serwerów w grze.
– Poprawiono błąd przekazywania komunikatów głosowych zamiast do pojazdu to do całego teamu.
– Poprawiono kuloodporne drzewa na Lyes Lrovy.
– Poprawiono błąd widocznych dziwnych obiektów przez górkę na Odessie, graczy, dymów, pojazdów itd.
– Usunięto obiekty nie do przejęcia z menu komunikacji głosowej.
Zmiany w SDK czyli w edytorach gry itd.
– Dodano nowe ustawienia w RoleInfo dla aktorów w związku ze zwiększeniem ilości graczy na serwerach. istnieją dwa poziomy, aktywujące się pow 32 graczy praz 44 graczy. Nowe ustawienia są o nazwie Limit32to44 i LimitOver44. Serwer używa oryginalnych starych ustawień kiedy na serwerze jest MaxPlayers do 32 graczy. Pierwsze ustawienie aktywuje się kiedy MaxPlayers jest w przedziale 32-44 graczy, a ostatnie kiedy jest MaxPlayers powyżej 44 graczy. Notka, jeśli oryginalny Limit jest większy niż Limit32to44 czy LimitOver44, to nie jest on zmieniany. Czyli wygrywa ustawienie z większymi rate’ami. Dzięki temu niektóre stare mapy można z dużą ilością graczy uruchamiać jak bez limitów.
– Dystans widoku wpływa na widok 3D w edytorze, tak więc to co widzimy w edytorze będzie tak samo renderowane jak w grze. Trzeba zapisać projekt i przeładować edytor aby zauważyć zmiany.
– Dodano support dla ROSpawnarea – sytemu do neutralnych obiektów do przejęcia, aby wykrywać która przestrzeń spawnu jest aktywna.