Google+ Winter Cup II | RedOrchestra.pl

Winter Cup II

18 stycznia 2007 Wiadomość z RO.pl Mecze, Turnieje oraz Ligi

 
Zima choć uboga w śnieg nadal zimna i wietrzna. Szarawy nastrój udziela się tu i tam ale.. ale ! Admini RO:ladder’a postanowili jakoś temu zaradzić i oto wielkimi krokami zbliża się do nas Puchar przygotowany na tą zimową okoliczność. Winter Cup II. Bo taką nazwę ma owy puchar będzie rozgrywany systemem play off co oznacza, że każda przegrana oznacza pożegnanie się z rozgrywkami. Liczy się tylko zwycięstwo ! (i dobra zabawa :) ). Walczyć o pierwsze miejsce będą 32 klany reprezentujące 12 krajów + euro-klany. Polskie barwy w tym turnieju będą godnie reprezentować:
 
[f]pl[/f] Hurricane Division
[f]pl[/f] 1stCav Multigaming Community
[f]pl[/f] UnKnown Fighters
 

Kto wygra WC II ? Spytajmy !
 
[f]pl[/f] enclave.Zdzira: Jak oceniasz wasze szanse na wygranie WC II ? Masz jakiś faworytów ?
 
[f]pl[/f] UKF/Sbk Co do szans na wygranie, to sądzę, że to kwestia szczęścia, pamiętajmy, że mapy są losowane i przeciwnicy również. Pierwszy mecz jest najważniejszy, a potem to już pójdzie z górki mi się wydaje ^^ Jak nam dopisze szczęście w mapach możemy powalczyć z każdym. Nasza słabość to tylko czolgi, reszta jest do ugrania. Moi faworyci to: FMJ pT i 13PZeR USA.
 
[f]pl[/f] enclave.Zdzira: Jak myślisz, kto ma największe szanse na wygranie WC II ?
 
[f]pl[/f] enclave.MataDor: Patrząc na wszystkie ekipy startujące w WC, wydaje mi się że najmocniejszy skład ma w tej chwili Project Twilight z Niemiec. Są niewiarygodnie mocni w każdym aspekcie gry, poza zasięgiem innych. O drugą pozycje myślę że powalczy FullMetalJacket oraz NoWay. Nieznam co prawda 7 pozostałych ekip z ameryki północnej, które zagrają także w tym cupie, wiec trudno coś konkretnego powiedzieć. Myślę że polski UKF ma też bardzo duże szanse uderzyć w pierwszą trójkę przy dobrym przygotowaniu do meczy. Życzę wszystkim polskim ekipą startującym powodzenia :)
 
[f]pl[/f] enclave.Zdzira: _KaszpiR_ nie jesteś związany z żadnym klanem grającym obecnie w Red Orchestrę. Powiedz mi jak taki puchar wygląda z Twojej perspektywy i kto mógłby go wygrać ?
 
[f]pl[/f] _KaszpiR_: Nie orientuje się kto z kim gra w cupie, bo mnie to nie interesuje – nigdy nie miałem głowy do turniejów i podniecania się informacjami kto do jakiego klanu przeszedł albo kto wygrał. Jednak jeśli zachodzi taka potrzeba, to mam swoją metodologię podejścia do zagadnienia pt : kto wygra?

Klan składa się z graczy w którym jest wyłoniony lider (Clan Leader, w skrócie CL), który powinien kierować zespołem dość twarda ręką, ale być otwartym na dyskusje. Bardzo często z grupy wspólnie grających ludzi wybierana jest osoba o największej charyźmie – czyli ta która jest najbardziej szanowana wśród graczy. CL najczęściej bierze bezpośredni udział w grze i nie musi być najlepszym graczem pod wzgldęm reakcji (czyli nie musi walić tylko w głowy).

Gracze jako całość stanowią podstawę do wygranej w meczu – składa się na to wiele czynników. Do tego można zaliczyć celność graczy (opanowanie broni), mobilność, rozpoznanie w terenie i wyobraźnia przestrzeni, przewidywanie zdarzeń i wyciąganie z nich poprawnych wniosków, słuchanie się rozkazów.
Wielokrotnie grałem na serwerach gdzie może gracze nie byli zbyt ogarnięci co do celności z broni, ale skutecznie wykorzystując ataki z flanki potrafili pomóc swoim w pokonaniu wroga. Pewnie sami zauważyliście nie raz, jak 4 zgranych średniaków potrafi powstrzymywac atak 8 swawolnych graczy.

Bardzo ważnym elementem jest przewidywanie na mapie – z tego bierze się strategia i taktyka. Najczęściej taktyki są układane całym zespołem albo inicjuje je gracz z najlepszym zacięciem do tego rodzaju działań. Natomiast Clan Leader ma potem w grze odpowiednio pokierować zespołem tak, aby wypełnić te zadania – dlatego należy się go słuchać :D. Oczywiście nie ozancza to, że zawsze ma racje, ale to już inna kwestia.
[uwagi redaktora: Niedługo zostanie zorganizowany mecz Redakcja RO.pl vs 4Fun (czyli chętni do gry przeciwko redakcji) i _KaszpiR_ ma być naszym liderem hehe]

Oczywiście co się dzieje wewnątrz klanu (spięcia, rozmowy i taktyki) są bardzo często osłonięte tajemnicą, i jedynie na meczach można rozpoznać co wymyślił team i jak to zrealizował. Oznacza to ze nie jesteśmy w stanie idealnie przewidzieć jak ktoś sobie poradzi z danym problemem – czyli np który klan wygra – szczególnie jeśli nie znamy ich historii. Tym samym przechodzimy do statystyki, czyli analizując co klan osiągnął – np w jakich meczach brał udział, na jakich mapach gra dobrze, na jakich źle, z kim przegrał, jakie ma zmiany zawodników. Dzieki takim informacjom możemy lepiej oszacować jego zachowanie się w turniejach jako zespołu, jak i zachowanie się indywidualnych graczy.

Bardzo ważnym elementem jest elastyczność grupy – zależy w główniej mierze od samego Clan Leadera, który musi umieć narzucić na graczy pewien reżim, dokładnie jak trener w dowolnym sporcie, albo dowódca w wojsku (aczkolwiek nie zapominajmy, że to jednak gra, czasem za wysokie pieniądze i nagrody).

Analiza zespołu jest zadaniem trudnym, ale im więcej mamy o nim z danych statystycznych, tym więcej możemy nałożyć ograniczeń na nasze oszacowania np. jeśli jakiś klan stoczył walkę z jednym klanem na danej mapie i przegrał, to warto zobaczyć jak sobie poradzi z innym klanem na tej samej mapie – i co więcej, warto sprawdzić czy wprowadził jakieś zmiany co do zachowania z poprzedniego meczu . Przykład: załóżmy, że z jakimś średnim planem gracze wtopili totalnie, bo mieli debilną taktykę na” hurrraaa” i nadziali się na granaty :). Może się zdarzyć, że zmyślny zespół obada jakie były popełnione błędy podczas meczu. Jeśli wyciągną z nich dobre wnioski, naniosą poprawki a potem sprawdzą je w praktyce podczas treningu, to mają szansę pokonać lepszy team od siebie – ale wymaga to pracy wszystkich w zespole.

Oczywiście z szacunku nie można wykluczyć elementu losowego – zaskoczenia , stanu zdrowotnego, sprzętu – które zresztą potrafią zadecydować o wyniku meczu szczególnie podczas wyrównanej walki!
Od CL zależy, także morale graczy – ich stan psychiczny podczas meczu, musi on tez nauczyć graczy radzić sobie z problemami – a to jest cholernie trudne zajęcie, i często tak naprawdę pomaga on znaleźć graczom metodę jak oni sami mogą znaleźć spoób aby walczyć z danym problemem. Podobnie jak w uzależnieniach – lekarze Cię nie wyleczą z uzależnienia, jedynie wskazują Ci drogę jak ty sam możesz sobie pomóc pokazując Ci nowe drogi, nowe rozwiązania. Czyli nowe horyzony, metody poznawania, nauczania i samo-kształcenia.
Tak więc, klan to specyficzny rodzaj samokształcenia się w pracy zespołowej poprzez grę, gdzie mentorem dla grupy jest samokształcący się CL, a egzaminami są mecze, :) [uwagi redaktora: Jest to chyba jedna z ładniejszych definicji klanu jaką słyszałem.]
 
Tak więc nie mam nic więcej do dodania jak życzyć wszystkim polskim klanom grającym w Winter Cup II powodzenia !!


Powered by WordPress and NatureFox.