Author Topic: Fall Barbarossa - temat ogólny  (Read 105529 times)

Bohun

  • Guest
Fall Barbarossa - temat ogólny
« Reply #195 on: 06 July 2008, 08:12:08 »
Apos, nie najlepszy przykład wybrałeś z tymi składami 4 vs 16. Bo to rzeczywiście było absurdalne i też byłem przeciwny temu pomysłowi o nierównych składach. Moje propozycje wcale nie komplikowały bardziej gry niż teraz, tylko inaczej stawiały akcenty np. byłem za tym aby punkty na uzbrojenie można było bardziej swobodnie dysponować na przestrzeni jakoegoś okresu, a nie tak jak teraz jest, że ta pula jest stała na każda mapkę niezależnie jaka jest sytuacja na mapie kampani. W sumie to co się dzieje na mapie kampani nie przekłada się na kondycję danej armii. To czy Niemcy są zepchnięci pod Berlin czy są pod Moskwą nie ma żadnej różnicy. Wiec co to za kampania?

kryszek

  • Guest
Fall Barbarossa - temat ogólny
« Reply #196 on: 06 July 2008, 09:03:06 »
@Bohun

To uważasz,ze jak szkopy zepchnięte pod Berlin będą, to powinno być,ze Niemcy maja same rifle a Rosjanie wszystko co możliwe i odwrotnie??

Bohun

  • Guest
Fall Barbarossa - temat ogólny
« Reply #197 on: 06 July 2008, 09:24:25 »
Nie o to chodzi. Podam przykład. Niemcy są zepchnięci pod Berlin oraz bronią jeszcze np. Gdańska i jakiś mało istotny region. Swoje punkty dzielą więc tak, że najwięcej przeznaczają na obronę tego co jest dla nich najważniejsze czyli Berlina i wrzucają przykładowo drugiego tygrysa (to tylko skrajny przykład). Mniejsze punkty na Gdańsk czy jakiś inny region może oznaczać utratę tego regionu, ale za to obrona stolicy jest heroiczna i stanowi dla ruskich nie małe wyzwanie. Niestety w waszej wersji na każda mapkę przypada tyle i tyle punktów i nic więcej nie mozna zrobić. Sztabowcy którzy będą decydowali o posunięciach na mapie kampani mają w zasadzie tylko decydować ktore regiony zaatakować, a nie jakie siły (czyli ile punktów przeznaczymy) mają być na danym kierunku.

JeyPL

  • Guest
Fall Barbarossa - temat ogólny
« Reply #198 on: 06 July 2008, 09:30:18 »
Wez poczekaj i zibacz jak to wyjdzie. Apos obiecal nikogo nie zmuszac do gry :D

Graf

  • Guest
Fall Barbarossa - temat ogólny
« Reply #199 on: 06 July 2008, 09:35:16 »
Proponuję uważnie wczytać się w post Aposa, bo dokładnie wszystko tam opisał. Czekając na ten projekt oczekuję zabawy i oderwania się codzienności. Historycznie nie lubię ani Niemców ani Ruskich bo w przeszłości jak i teraz najchetniej by nas połknęli, za co więc ich lubić. W RO nie szukam realizmu a tego co właśnie Apos z kolegami chce nam dać czyli dobrej zabawy. Doceńmy ich pracę i nie krytykujmy przed premierą. Kilka osób na scenie RO posiada olbrzymią wiedzę historyczną i podziwiam ich za to, ale historia nie może być przed grywalnością. W innym przypadku powstanie niszowy projekt gdzie nikt nie będzie chciał zajrzeć. Pozdro dla twórców projektu i nieprzejmujcie się krytyką, większość i tak chce grać a nie bawić się w super realizm.

Bohun

  • Guest
Fall Barbarossa - temat ogólny
« Reply #200 on: 06 July 2008, 09:51:44 »
Bzdury piszesz Graf - w ogóle nie znasz zasad a zabierasz glos.

Graf

  • Guest
Fall Barbarossa - temat ogólny
« Reply #201 on: 06 July 2008, 09:55:28 »
Nie muszę znać szczegółów zasad ale chcę grać.  Skoro ktoś się czegoś podjął oceńmy go po efektach a nie przed premierą. Jeśli uważamy że zrobimy coś lepiej to zróbmy, nie deprecjonujmy innych tylko dlatego że myślimy inaczej. Myślę że szczegółowa znajomość zasad nie jest mi potrzebna. Generałem być nie chce, niezbędnych rzeczy się dowiem przed grą. Ogólne zasady mi sie podobają. Dają gwarancję gry, o co dzisiaj coraz ciężej. Liczę że to ożywi trochę zatęchłą naszą scenę. A może nawet trochę niepotrzebnych antagonizmów zniknie.
Pozdrawiam

sgt.Spy

  • Guest
Fall Barbarossa - temat ogólny
« Reply #202 on: 06 July 2008, 11:19:22 »
Propozycja Bohuna w sprawie przydzielania punktow wg mnie jest ciekawsza. Dodaloby to glebi troche. Mozna by zaskoczyc przeciwnika czyms. Oficerowie mieliby jakies pole do popisu. Czasem warto poswiecic jakis drugorzedny kierunek  by wszystko co "fabryki daja" puscic na glowny kierunek. W koncu na wojnie jednym z kluczowych elementow jest jej nieprzewidywalnosc - zawsze cos moze sie zdazyc, zawsze cos moze pojsc nie tak. Mysle, ze w grze dodawaloby to dreszczyku i wlasnie sprawialo ze rozgrywka bylaby bardziej zabawna. Wystarczy zachowac zdrowe proporcje - by nie bylo tak, ze ktoras ze stron jest prawie bez szans.
No, ale poczekamy - pogramy - bedzie mozna mowic o konkretach. Skoro zasady sa juz ustalone to nie ma co zrzedzic, ale pomysl warto zachowac na czas kiedy beda mozliwe jakies modyfikacje (jesli takowe beda).

Guz

  • Guest
Fall Barbarossa - temat ogólny
« Reply #203 on: 06 July 2008, 12:27:31 »
Panowie zagrajmy pierwsza edycje na takich zasdach jakie proponuje Apos przetestujmy w praktyce jak to wyglada, pozniej (przed startem - daj boze 2 edycji) zapewne powstanie temat z sugerowanymi zmianami. Osobiscie tez nie jestem w pelni usatysfakcjonowany obecnym wygladem jednak trzeba zdac sobie sprawe z faktu ze wszystko ma swoj cel. W tym przypadku IMO chodzi o mozliwie najszybszy start rozgrywek na lekko zmienionych zasadach IC. Wiec zagrajmy to z zacisnietymi zebami pomyslmy nad konkretnymi pomyslami zmian a na pewno 2 edycja bedzie przebiegac zupelnie inaczej

pawelvc

  • Guest
Fall Barbarossa - temat ogólny
« Reply #204 on: 06 July 2008, 13:06:03 »
Quote
Heniu :
Nawet sobie moze muzyke obowiazkowo zapuscic, ubrac helmofon sowiecki zamiast sluchawek i wziasc szarika na kolana.

psa mam ale ni cholery nie mam hełmofonu :(
ja bym poprosił jakiś zachodnich moderów żeby zrobili mape moskwy

Skar

  • Guest
Fall Barbarossa - temat ogólny
« Reply #205 on: 06 July 2008, 13:24:15 »
Quote
Swoje punkty dzielą więc tak, że najwięcej przeznaczają na obronę tego co jest dla nich najważniejsze

No to by było nie głupie, ale, myślę że i tak bedzie jakaś róznica w uzbrojeniu przy obronie gdańska a berlina lub lwowa a moskwy :P

Wawer

  • Guest
Fall Barbarossa - temat ogólny
« Reply #206 on: 06 July 2008, 13:49:15 »
Quote
Graf :
Proponuję uważnie wczytać się w post Aposa, bo dokładnie wszystko tam opisał. Czekając na ten projekt oczekuję zabawy i oderwania się codzienności. Historycznie nie lubię ani Niemców ani Ruskich bo w przeszłości jak i teraz najchetniej by nas połknęli, za co więc ich lubić. W RO nie szukam realizmu a tego co właśnie Apos z kolegami chce nam dać czyli dobrej zabawy. Doceńmy ich pracę i nie krytykujmy przed premierą. Kilka osób na scenie RO posiada olbrzymią wiedzę historyczną i podziwiam ich za to, ale historia nie może być przed grywalnością. W innym przypadku powstanie niszowy projekt gdzie nikt nie będzie chciał zajrzeć. Pozdro dla twórców projektu i nieprzejmujcie się krytyką, większość i tak chce grać a nie bawić się w super realizm.


Podejscie Grafa w pełni oddaje to o czym myślałem decydujac sie pomóc Aposowi w realizacji jego pomysłu. Zresztą, o ile pamietam to właśnie ja byłem zwolennikiem upraszczania pewnych rozwiązań mówiąc miedzy innymi o tym , że projektując coś należy zwracać uwage na to czy ktokolwiek będzie tym zainteresowany.Pamietajcie o tym, że rozgrywka taktyczna, medale, awanse itp rzeczy sa tylko dodatkiem i urozmaiceniem. Przeciez głównie chodzi o to by same mecze były ciekawe, emocjonujace i stały na wysokim poziomie.

Quote from: Ogólne zasady mi sie podobają. Dają gwarancję gry, o co dzisiaj coraz ciężej. Liczę że to ożywi trochę zatęchłą naszą scenę. A może nawet trochę niepotrzebnych antagonizmów zniknie.


Też mam taką nadzieję. Co więcej, uważam że to niepowtarzalna okazja na integrację ludzi tworzących ta maleńką scenę.

W mojej opinii jest to także szansa dla graczy nie mających do tej pory doświadczenia w zorganizowanej rozgrywce. Będą mogli się przekonać jaka różnica jest między graniem na publiku a meczem w którym nie walczysz dla siebie tylko dla teamu.


sgt.Spy napisał:
Quote from: Skoro zasady sa juz ustalone to nie ma co zrzedzic, ale pomysl warto zachowac na czas kiedy beda możliwe jakieś modyfikacje (jesli takowe będą).

Naszym zamiarem było, by dać graczom w miarę gotowy produkt - tak, by można było od początku zacząć grać a nie zajmować się roztrząsaniem na forum kontrowersyjnych rozwiązań. Dlatego też grupa przygotowująca to była/jest niewielka.
Podczas trwania turnieju na forum FB będzie możliwość komentowania przebiegu rozgrywek - w kolejnej edycji ( o ile będą chętni) na pewno część z sugerowanych zmian zostanie wprowadzona. Być może chętni i aktywni gracze przejmą również część obowiązków organizatorów. Szczerze mówiąc liczymy na to.


W każdym razie bardzo się cieszę, że temat wywołał taką dyskusję...dzięki temu wiadomo przynajmniej, że zainteresowanie projektem jest całkiem spore.


Ps. dla wszystkich klanów - przypominam o liście z podziałem na dwa względnie równe teamy, którą należy złożyć do Aposa albo mnie.
Jak na razie mam tylko info od BiA

Hiacenty

  • Guest
Fall Barbarossa - temat ogólny
« Reply #207 on: 06 July 2008, 14:50:13 »
Jak ktoś nie jest w klanie i by chciał by być w ruskich taki jak ja :D To do kogo mogę sie zwrócić :p hmm też do aposa ?

Skar

  • Guest
Fall Barbarossa - temat ogólny
« Reply #208 on: 06 July 2008, 14:51:27 »
No juz kilka razy pisali że otworzą na nowym forum dział zapisy kołeczku :D

Yab_PL

  • Guest
Fall Barbarossa - temat ogólny
« Reply #209 on: 06 July 2008, 15:00:43 »
Hmm to i ja zabiore glos. Nie chce aby to brzmialo jak wymadrzanie sie, ale my (czesc z ludzi z enclave) wlasnie gramy w podobny projekt ktory nazywa sie IC i wiemy jak to wyglada w praniu. Z takim uproszczonymi zasadami to rosjanie dostaja od 42-44 praktycznie na kazdej mapie (a juz tym bardziej z czolgami) w dupe i to tak ze ze spawna nie wychodza. Chcecie realizmu i wprowadzania punktow globalnych? Ok, przyszykujcie sie na to za np. na takim Aradzie rosjanie zawsze i wszedzi nie beca brac czolgow tylko 6-8x BA i beda tak popieprzac ze niemieckie czolgi nie zdaza obrocic lufy, albo na lyeskrovach polowa teamu niemieckiego bedzie biegac z MG i wiekszosc ruskow bedzie biec tak dlugo do okopow az im sie spawn-protection nie skonczy. Mozna wprowadzic limity na sprzet ale wyjdzie na to samo co puknty na dana mape a tylko pokomplikuje zasady. Wiem ze realizm uber alles, ale bez takich rzeczy jak samoloty, niszczenie budynkow, mapy o wielkosci 25 km2, przewaga w liczebnosci rosjan, zawodnosc sprzetu, morale, zacinanie sie broni, naprawde ciezka artyleria (dziala kolejowe, dziala powyzej 200mm, itd...) to te 'realistyczne' zasady beda tylko karykarutra. Bo nie wazne jaka gra, jakie zasady, nikt nie lubi ginac co 2 sekundy od 'odrodzenia'