Author Topic: Tankietnyje praktisy  (Read 34917 times)

Yab_PL

  • Guest
Tankietnyje praktisy
« Reply #30 on: 11 July 2008, 17:02:36 »
czemu nie barashka?

JeyPL

  • Guest
Tankietnyje praktisy
« Reply #31 on: 11 July 2008, 17:42:27 »
proponuje ustalic jakis termin, TSa na miejsce spotkan dla 2 stron niemcy i sowieci, tam bysmy wpadali by potem grac cwiczac wspolprace.

sgt.Spy

  • Guest
Tankietnyje praktisy
« Reply #32 on: 11 July 2008, 18:59:01 »
Barashka jest ok - nie jest jakas wielka a da sie na niej pokombinowac, tak by byla okazja do cwiczenia komunikacji. Wielkie mapy moze odlozymy na edycje druga by nie przestraszyc poczatkujacych pancerniakow, no i moze jakis piechociazy zachecic do wspolpracy.
Pewnie sie gromy posypia, ale Bobdarewo by sie tez nadalo moim zdaniem, a ze czolgi nie najlepsze, no coz, jesli chodzi o komunikacje to jeszcze lepiej :D  
Mi pasuje sb i nd tak od 20 idealnie by bylo heheh

Wawer

  • Guest
Tankietnyje praktisy
« Reply #33 on: 11 July 2008, 19:23:47 »
Na mapy typowo czołgowe na na pewno nikt by mnie nie namówił ale combined nawet zorientowane bardziej na czołgi są ok.
Barashka i Bondarevo grane "na poważnie" moga być całkiem fajniaste zatem w niedzielę pewnie wpadnę.

Herr_Batke

  • Guest
Tankietnyje praktisy
« Reply #34 on: 11 July 2008, 20:52:29 »
No, jako typowy piechur chętnie przećwiczyłbym się w pacernym fachu. Choćby dla sprawdzenia :) Barashkę z opcji "trening" bardzo lubię, do reszty mogę się dostosować. Niedziela też jest całkiem stosowną dla mnie porą. Wstępnie zgłaszam akces (chyba, że moje "Słoneczko", coś wykombinuje "w ostatniej chwili" :D). Jakby co, dajcie cynk na jaki serwer się kierować...

LiiPa

  • Guest
Tankietnyje praktisy
« Reply #35 on: 12 July 2008, 12:36:55 »
TS : s1.voicespeak.eu:2819  kanał : RO.PL-  Tankietnyje praktisy hasło: panzer

Serwer RO : 82.177.194.135:27990 - [Fsq] Firing Squad Clan @ SkiLLnet.pl  haslo:firin

Zacznijmy ok. 20:00

BIA Radzio

  • Guest
Tankietnyje praktisy
« Reply #36 on: 12 July 2008, 12:43:46 »
Bez moda pancernego bez urazy smieszne sa walki pancerne w ro .. jesli ktos kuma baze(?) to ustawi sie pod kontem i nawet 88 od t34 sie odbije . ..czołg z palacym sie silnikiem moze chulac na pełnych obrotach ..kiedy walisz z kaemu pokładowego cały celownik sie trzesie jak by to było jakies tekturowe zawieszenie ..błedów mozna wiliczyc sporo ale jednak  twórcy postawili na poprawe grafy  niz naprawe  takich smiesznych błedow ..widac ze chłopaki z klanów chca  na czołgach potrenowac bo miernota im to wychodzi ..nie wszystkim oczywiscie ale wiekszosci .. ..a trenujcie trenujcie ..zawsze mozna wykorzystac bład w grze aby za wszelka cene wygrac z innym klanem ..pozdrawiam

Yab_PL

  • Guest
Tankietnyje praktisy
« Reply #37 on: 12 July 2008, 13:03:39 »
Quote
BIA Radzio :
Bez moda pancernego bez urazy smieszne sa walki pancerne w ro .. jesli ktos kuma baze(?) to ustawi sie pod kontem i nawet 88 od t34 sie odbije . ..czołg z palacym sie silnikiem moze chulac na pełnych obrotach ..kiedy walisz z kaemu pokładowego cały celownik sie trzesie jak by to było jakies tekturowe zawieszenie ..błedów mozna wiliczyc sporo ale jednak  twórcy postawili na poprawe grafy  niz naprawe  takich smiesznych błedow ..widac ze chłopaki z klanów chca  na czołgach potrenowac bo miernota im to wychodzi ..nie wszystkim oczywiscie ale wiekszosci .. ..a trenujcie trenujcie ..zawsze mozna wykorzystac bład w grze aby za wszelka cene wygrac z innym klanem ..pozdrawiam

a tam, bólszit. KAZDY rosyjski skatowany czolg jest gora na 3 strzaly (a zazwyczaj na 2). T34 odbija pociski od Tygrysa? Ciekawe, ja siedzac w tygrysie zazwyczaj potrzebuje nie wiecej niz 2 strzaly zeby rozwalic teciaka. I imho wiecej wiedzy i doswiadczenia potrzeba grajac czolgami w czystym RO niz z AB

aha, jeszcze pytanie odnosnie dzisiejszego 'treningu' - na jakiej mapie gramy? Arad ze wszystkimi czolgami? No i czy jezdzenie w parach jest przymusowe?

Apos

  • Guest
Tankietnyje praktisy
« Reply #38 on: 12 July 2008, 13:13:24 »
Arad wersja Stress Test będzie złym pomysłem - każdemu zmuli kompa, a 3/4 czołgów (z około 44 na stronę), które tam jest i tak będzie stało odłogiem. Proponuje zwykłego Arad'a, a jeżeli czas pozwoli i będzie taka potrzeba mogę przygotować Arada z czołgami z Barbarossy.

btw: jestem tego samego zdania co Yab dot. AB i dodam do tego przegięcie z PF, którego można używać jako granatnik i spamować nim piechotę na spawnie.

ps. założe się, że po podziale na Axis i Allies jedni drugim tak życzliwi nie będą z radami :)

Wittmann

  • Guest
Tankietnyje praktisy
« Reply #39 on: 12 July 2008, 13:17:15 »
Oj święte słowa Radzio czołgi w RO bez AB to jak facet bez jaj ,bo po co komu strzelać do niezniszczalnego IS-a,czy do teciaka który odbija prawie wszystko,a tiger jest bezpieczny tylko z przodu i to do paru strzałów ,grałem kiedyś tigerem na kriovirog,stałem ładnie pod kątem do 3 t34/76 na odległości 700m i dostałem 6 strzałów we wierze i było po tigerze,to jest śmieszne a KV1 który we mnie strzelał z boku był niegroźny czyli wychodzi na to że tygrys ma przód wierzy słabszy od boku kadłuba,a sam kv1 też może być niezniszczony przez 8.8

Offline BartBear_[PL]

  • Sztab Generalny
  • Towarzysz broni
  • Posts: 3136
  • Honor: +34/-0
    • View Profile
Tankietnyje praktisy
« Reply #40 on: 12 July 2008, 13:30:36 »
Co do używania lub nie AB są jak widać 2 szkoły zresztą jak na anglojęzycznym forum. Tak czy inaczej mut jest ograniczony samym enginem gry jak Amizaur niejednokrotnie podkreślał, jednak znacząco poprawia nazwijmy to "realizm" rozgrywki, chociaż na bardzo bliski dystans ma większe problemy z rozpoznaniem właściwej penetracji niż "vanilla" RO (ciągle istnieje wersja rozwojowa a nie finalna), to walki na typowych czołgowych dystansach NIE MAJĄ PORÓWNANIA z grą bez AB - jak widać należę do frakcji zwolenników tego mutatora :)

Co do PF przeciw piechocie...Głowica bojowa zawierała 800g ładunku kruszącego... Czy uważacie że przy wybuchu  w odległości mniejszej niż 2 metry od żołnierza mógł on coś takiego przeżyć? Śmiech na sali kiedy w "vanilla" wybuch bezpośrednio przy żołnierzu powoduje tylko jego "podskoczenie" i trzeba go centralnie trafić w korpus żeby go zneutralizować...LUDZIE!! przecież to nie łuk i strzała :wink

Apos

  • Guest
Tankietnyje praktisy
« Reply #41 on: 12 July 2008, 14:12:22 »
BartBear zgoda, masz z tym rację. Tylko do czego zmierzam - wielokrotnie widziałem akcje na konigsplatz, gdzie Allies zostawali zasypywani gradem panzerfaustów na pierwszym spawnie. Po 2-3 minutach team Allies opustoszał. Dlatego dążenie do zwiększenia realizmu nierzadko wiąże się z totalnym zatraceniem sensu gry oraz wprowadzeniem nie dysproporcji  w siłach armii. Więc realizm może być dobry, ale dla pewnej grupy jej zwolenników - na szerszą skalę doprowadza do tego, że gra staje się zupełnie niegrywalna i szybko umiera.

Imho trzeba doceniać to, że RO (bez mutków) jest jedną z najbardziej realistycznych gier multiplayer w klimatach WWII. Porównują RO do Counter-Strike, MoH'a, CoD'a czy DoD'a widać ogromną przepaść między poważną grą i arcadowymi jej odpowiednikami (które BTW mają wielokrotnie większą scenę głównie dlatego, że są nierealistyczne oraz bardziej grywalne). Chcą wymagać realizmu czy historycyzmu w Red Orchestra musielibyśmy zacząć od napisania tej gry od nowa i poprzez dodania lotnictwa, niszczycieli czołgów, dział AT (te występują w RO, ale na malutką skalę), artylerii (katiusze etc), morale, zmęczenia, posiłków etc etc etc... Po pierwsze jest to nierealne to stworzenia, po drugie imho niepotrzebne - piechota oraz czołgiści zostaliby szybko zdominowani przez lotników i zrezygnowaliby z gry, która by zaraz po tym szybko upadła.

Dlatego proponuje by każdy grał, tam gdzie mu się podoba, ale by również gracze szanowali siebie nawzajem.

sgt.Spy

  • Guest
Tankietnyje praktisy
« Reply #42 on: 12 July 2008, 14:24:30 »
Moze byc Arad, tylko obawiam sie, ze ta mapa moze byc za szybka. No ale zawsze mozna odpalic nastepna :D
Ja tez jestem zwolennikiem AB. Na zwyklej RO walki czolgow bywaja irytujace, a "tradycyjne" podstawy walki czolgowej czasem dzialaja na nasza szkode zamiast pomagac. No ale te wynaturzone zasady tez trzeba znac by zostac pancerniakiem w RO, wiec trening z mutatorem czy bez jest wskazany.

Nie do konca sie z toba zgodze Apos. Lotnictwo moze funkcjonowac na podobnej zasadzie co obecnie artyleria - uderzenie na wezwanie. Za to mysle ze cos w rodzaju morale czy "wysokosci stresu" u zolnierza by sie przydalo. W obecnej wersji brak tego czynnika i wystepowanie posilkow powoduje, ze malo kto sie przejmuje czy zginie czy nie. Wiekszosc osob biega sobie jak na pikniku, no i nie istnieje prawie cos takiego jak przycisniecie ogniem, zawsze moze sie jakis rifle wychylic i 1 strzalem czapeczke stracic. W rzeczywistosci taki zolnierz bylby posrany juz i raczej nie mialby ochoty sie wychylac. Szkoda, ze tworcy nie oddali jakos tego elementuu w grze. No ale to rozmowa na inny temat.

Yab_PL

  • Guest
Tankietnyje praktisy
« Reply #43 on: 12 July 2008, 14:32:05 »
tak jak apos wspomnial - zrobienie bardziej realistycznych rzeczy niz jest to w podstawce bez dodawania chocby lotnictwa jest bez sensu. Juz teraz niemcy maja zazwyczaj mocniejsze dziala. Fakt - w rzeczywistosci moze i niemcy mieli mocniejsze czogli, ale ruscy na wieksze czolgi wzywali lotnictwo. Dodatkowo wiekszosc niemieckich ciezszych maszyn byla porzucana przez usterki a nie przez zniszczenie. Na dodatek lekko liczac to Pz 4 (wszystkie wersje) + Pantera + Tygrys bylo tych maszyn ok 15000. Rosjanie T34 wszystkich wersji wyprodukowali ponad 50000 dodajac do tego samego IS2 to wyjdzie ok 55000 pojazdow. Czyli jest to srednio rzezc biorac ok 4 krotna przewaga liczebna maszyn rosyjskich. W grze tego nie widac - i to jest najwieksze odejscie od realizmu a nie np. zmniejszanie przebijalnosci pancerza o 30mm

Wittmann

  • Guest
Tankietnyje praktisy
« Reply #44 on: 12 July 2008, 14:54:33 »
dodam jescze troche od siebie gdyby było lotnictwo to nie oznacza koniec tanków bo wtedy musem była by artyleria plot czyli 88,flakiviering20 mm ,38mm itd,na czołgach pojawiły by sie mg ,ale to jest faktycznie nierealne do stworzenia bardziej realne jest AB+zmniejszenie ilości czołgów u osi i dodanie niemcom pocisków podkalibrowych no może jeszcze zalewdie kilka nowych pojazdów np.SU100 co dało by ruskom większą przewage,i może jeszcze stacjonarne D10 a nie jakieś śmieszne 45mm pukawki z przed wojny,może JAGDTIGER u niemców :)