Author Topic: Parę pytań  (Read 11998 times)

Tiber

  • Guest
Parę pytań
« on: 13 February 2009, 12:08:18 »
Niedawno kupiłem sobie tą grę. Po 2 godzinach ściągania uaktualnień i patchy jakoś się włączyło

Mam 3 pytania:
1. Jak zmniejszyć ping..?
2. Dlaczego przy próbie dołączenie do jakiegoś serwera ściągają mi się jakieś pliki...jakieś tekstury, czy coś :D w każdym bądź razie trwa to dobre 20 min. i tak za każdym połączeniem.
3. Przy hostowaniu - czym się różni serwer nasłuchujący od dedykowanego ?
Jak na przykład chciałbym założyć własny serwer na hasło na którym grałyby tylko 2 osoby - będzie widoczny na ogólnej liście serwerów ?

Proszę o wyrozumienie. Nie jestem specem od tych spraw :P

Z góry dzięki :)

Sojuz_PL

  • Guest
Parę pytań
« Reply #1 on: 13 February 2009, 14:30:26 »
1. Nie sciagaj niczego w czasie gry.

2. To normalne kiedy wchodzisz na serwery z mapami nie standardowymi. Oprócz mapy customowej sciągają Ci sie także nowe tekstury.  Pamietaj ze od wydania gry minelo juz ponad dwa lata i w tej chwili jest mnóstwo nowych rzeczy na serwerach.
Ponadto w celu skrócenia czasu ładowania map możesz wykonać następujące zmiany:

znajdz redorchestra.ini w
steam/steamapps/common/red orchestra/system

otworz plik i w zmien wielkosc chace w zaleznosci od ilosc pamieci w twoim komputerze
znajdz wpisy z CacheSizeMegs pod [Engine.GameEngine].
Ustaw:
- jesli masz 256 MB RAM lub mniej
CacheSizeMegs=32

- jesli masz 512 MB RAM
CacheSizeMegs=64

- jesli masz 768 MB RAM
CacheSizeMegs=128

- jesli masz 1 GB lunb wiecej
CacheSizeMegs=256

i drugi fix, wylacz precaching:

tez w pliku redorchestra.ini

pod [ALAudio.ALAudioSubsystem]
zmien UsePrecache=True na UsePrecache=False

pod [Engine.LevelInfo]
zmien bNeverPrecache=false na bNeverPrecache=true

pod [Engine.NullRenderDevice]
zmien UsePrecaching=True na UsePrecaching=False

pod [D3DDrv.D3DRenderDevice]
zmien UsePrecaching=True na UsePrecaching=False

pod [D3D9Drv.D3D9RenderDevice]
zmien UsePrecaching=True na UsePrecaching=False

pod [OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]
zmien UsePrecaching=True na UsePrecaching=False

pod [PixoDrv.PixoRenderDevice]
zmien UsePrecaching=True na UsePrecaching=False

3. Dokladnie nie wiem. Kilka razy stawialem juz serv i z moich obserwacji wynika:
*dedykowany - po postawieniu serva, nie zrzuci Cie na niego bezposrednio. Nie sprawdzalem czy mozna wtedy serv odszukac na liscie serwerów i na niego wejsc.
*nasłuchuj - po postawieniu serwera od razu zrzuci Cie na serwer na mape jaka wybrałes podaczas konfiguracji...  
Osobiscie polecam brac 'nasluchuj'.

Quote
będzie widoczny na ogólnej liście serwerów ?

Tak serwer będzie widoczny na liscie serwerów i kazdy kto bedzie znał haslo bedzie mogl na niego wejsc.

Tiber

  • Guest
Parę pytań
« Reply #2 on: 13 February 2009, 15:37:20 »
Dzięki za odpowiedź.

BIA Radzio

  • Guest
Parę pytań
« Reply #3 on: 13 February 2009, 15:39:11 »
PO co mu Sojuz kazesz grzebac w plikach ini!!!!!.Napisz jaki posiadasz komputer ziomek ,jesli masz słaby mozesz sie w to pobawic.Jesli dobry omijaj tej funkcji jak ognia.Dlaczego... mapy moze przyspiesza ,ale gra na serwie to horror.Dlaczego...a to ze cały czas bedzie ci sie doczytywac mapka,wyskoczy ci np.przeciwnik zaa rogu i cyk kilka klatek stop...bec przegrałes.Warto poczekac kilka sekund wiecej na wczytanie mapy(bez zmian w ini.)i grac płynnie ,czasami wolno ale bez ciec(zawsze jest opcja opuszczenia detali).Wazne tez jaki posiadasz dysk i ram.Bo jak wiadomo im lepszy dysk i ram to proces ładowania map szybszy.Pozdrawiam

Tiber

  • Guest
Parę pytań
« Reply #4 on: 13 February 2009, 15:44:34 »
Dysk 80 GB
a ramu mam 1792 MB

Sojuz_PL

  • Guest
Parę pytań
« Reply #5 on: 13 February 2009, 16:25:15 »
Quote from: Radzio
PO co mu Sojuz kazesz grzebac w plikach ini


To standard w celu przyspieszenia ładowania map.:dozingoff

BIA Radzio

  • Guest
Parę pytań
« Reply #6 on: 13 February 2009, 17:08:16 »
Ładowanie(szybkie) map ma swoje minusy juz pisałem!!!Na mapce bedzie ci sie sporo rzeczy doładowywac,co za tym idzie gra bedzie ciac!!!.Przerabiałem to juz setki razy.Tiber jaki masz procesor,karte grafiki(bo mozliwe ze masz poprostu słaba i to tez wpływa na jakosc,ladowania).Bo ram w miare ok ale zalecane jest, 2 g na słabszym sprzecie (AGP).Procesor 2 ghz i jesli masz wiecej tez na PLUS.Sa mapy mniejsze gdzie,wchodzi load gładko.Problem juz jest z wiekszymi.Ale wole zeby mi mapa sie wiecej ładowała,niz szybko i cieła.TO gra multi nie singiel wiedz ma to znaczenie.

Hiacenty

  • Guest
Parę pytań
« Reply #7 on: 13 February 2009, 17:48:14 »
Quote
BIA Radzio :
Ładowanie(szybkie) map ma swoje minusy juz pisałem!!!Na mapce bedzie ci sie sporo rzeczy doładowywac,co za tym idzie gra bedzie ciac!!!.Przerabiałem to juz setki razy.

radzio co ty walisz :dozingoff chyba u ciebie na kompie tak jest ale u mnie nie xDDDDD i wszystko chodzi okey8)

BIA Radzio

  • Guest
Parę pytań
« Reply #8 on: 13 February 2009, 18:40:27 »
Wczesniej posiadałem katre radona 9550 SE proca 1.8 amd i 1g ramu.Normalnie musiałem,tak robic bo czekanie na mape trwało dłuugo.Teraz torszeczke zmodernizowałem sprzecik na radka X1650 256 ram i semptrona 2800(2ghz),ram ten sam.Jesli bawisz sie w plikach ini. to zawsze bedzie ci sie doczytywała mapa.I bedziesz miał skoki.Cos za cos.Problem jest tz. w samej karcie grafiki,jesli masz np.gf 6600 mostkowanego zawsze wybuch granatu czy zbyt,szybkie przemieszczenie sie za róg mapy,przytnie (doładuje) gre.W kartach słabszych moze taki bajer nie wystepuje(to jest dziwne),a jesli tak to jest prawie nie widoczny.Mapa na jakiej grasz tez ma znaczenie,im mniejsza np.zimowa tym lepiej.Czasami wydaje ci sie ze nie wystepuje u ciebie taki problem ,bo sie przyzwyczaiłes.Ja tez tak myslełem do czasu,gdy zmieniłem karte i proca teraz widze róznice.Pozdrawiam

Tiber

  • Guest
Parę pytań
« Reply #9 on: 13 February 2009, 19:57:52 »
Procka mam AMD athlon 2GH
Kartę Graficzną GeForce'a 6600 GT 128MB

Ale wszystkie opcje w ustawieniach mam na full włącznie z cieniami, filtrowanie anizotropowym (czy jakoś tak) i nic sie nie tnie...przynajmniej na singlu ;)

BIA Radzio

  • Guest
Parę pytań
« Reply #10 on: 14 February 2009, 01:40:10 »
NO to stary mam podobny sprzet,o wiele lepsza karte grafiki,takie detale na grze multi sa za wyskowie!!!!(nawet dla gf 7600 czy ati x1650).Jesli grasz na singlu to nie widzisz róznicy.Multi ciagnie na maxsa ze sprzetu(kazda postac jest generowana),dlatego radze opuscic ci detale ,wyłaczyc cienie i filtrowanie nieco zmniejszyc najlepiej do 2x.Wiem ze ,jak wielu graczy ,chciałbys pograc na max grafice,ale ten sprzet juz odpada w Ro.Zobaczysz jak wejdziesz na jakis 32,44,50 slotowy ,wypchany po brzegi serwer.Czy zaczniesz grac na wiekszej mapce spadek fps do 4,5 klatek.CO zwolni gre do bólu ,a wszystcy beda do ciebie strzelali jak do kaczki.Grzebanie w pliku ini. zrobi ci nastepny problem.Proponuje ci ,grafike ustawic na normal,wyłaczyc cienie!!!(twój proc sie zasapie) i połowe opcji takich jak dynamiczne oswietlenie czy HDR bloom koniecznie!!!!A mapy beda ładowac sie o wiele szybciej,a gra utrzyma jakis tam poziom fps.Pamietaj grafika az tak bardzo sie nie liczy na sieci ,wazna jest płynnosc gry i szybkosc reakcji(wsumie to na normalach tez gra niezle wyglada).Mam nadzieje ze wezmiesz do siebie moje uwagi,a wiem o czym pisze(bez zadzierania nosa).Pozdrawiam

Wawer

  • Guest
Parę pytań
« Reply #11 on: 14 February 2009, 14:11:41 »
Tyle wiesz ile zjesz:p

Trick z plikiem ini jest bardzo przydatny nawet jak masz dobrego kompa - po prostu szybciej ładujesz sie na serwer, co oznacza że masz większą szanse na dorwanie się do ulubionej broni:p
Mimo dobrego sprzętu stosuję to. doczytywanie tekstur podczas gry trwa chwilę i wcale w grze nie przeszkadza.

Jeśli zaś chodzi o ustawienia - tutaj Radzio ma rację. Staraj się jednak nie wyłączać cieni - to akurat pomaga w grze.

BIA Radzio

  • Guest
Parę pytań
« Reply #12 on: 14 February 2009, 15:31:16 »
Z całym szacunkiem, z cieniami musi odpuscic,za słabe bebechy(mam o wiele lepsza karte grafiki i cienie odpadaja).Wiesz jesli masz lepszy sprzet to po co grzebiesz w ini.???Mój kumpel ma mocnego kompa, nic nie grzebał a mapy ma migiem załadowane(zawsze bierze snajpe a mnie sciska).Jesli pogrzebie w ini to gwarantuje mu,ze na gf 6600 kazda eksplozja, bedzie dawac efekt klatki stop.Juz to testowałem u innego znajomego(bo miałem zakupic 6600) ktory ma to samo co ów kolega.Nie wiem co ma ten gf 6600 gt na ati 9550(o wiele słabszy badziew) nie ma takich problemów,ale za to kazde szybkie przemieszczenie sie np. do pomieszczenia czy za róg klatka stop (doładowanie).Wole juz  ciut wolniej i płynniej niz szybciej z klatkami stop(a czesto to momenty decydujace,czesto tez klatkuje jak przeciwnik nagle  wyskoczy).Pozdrawiam.

Yab_PL

  • Guest
Parę pytań
« Reply #13 on: 14 February 2009, 18:18:14 »
Quote
Wawer :
Tyle wiesz ile zjesz:p

Trick z plikiem ini jest bardzo przydatny nawet jak masz dobrego kompa - po prostu szybciej ładujesz sie na serwer, co oznacza że masz większą szanse na dorwanie się do ulubionej broni:p
Mimo dobrego sprzętu stosuję to. doczytywanie tekstur podczas gry trwa chwilę i wcale w grze nie przeszkadza.

Jeśli zaś chodzi o ustawienia - tutaj Radzio ma rację. Staraj się jednak nie wyłączać cieni - to akurat pomaga w grze.

taaa, zejumac heniowi snajpe sprzed nosa i pozniej slyszec wasz whining na tsie - bezcenne:D

Daazzz

  • Guest
Parę pytań
« Reply #14 on: 14 February 2009, 22:22:47 »
z czalym szacunkiem Radzio ale pierdzielisz troche z tym zwalnianiem. Nie mam zajebistego nowego kompa a 1,5 roczny sprzet i narawde nie zauwazam jakis zwalniajjacych klatek itp.
niewiem moze moje oczy sa juz tak zniszczone ale naprawde niewidze tych dziwnych przypadlosci jakie opisujesz. gram na prawie najwyzszych ustawieniach ( bez zbednych szmerow bajerow typu hdr itp) na 1,5 rocznym sprzecie na necie 1 mb i jest cacy. fakt czasami wysoki ping ale jak powylanczal pare programow typu p2p i inne takie obciazajce system  to spada automatycznie:)