Author Topic: 1917 ..Krwawy rok I wojny swiatowej  (Read 10785 times)

BIA Radzio

  • Guest
1917 ..Krwawy rok I wojny swiatowej
« Reply #15 on: 16 February 2009, 01:43:16 »
Ale kazda jednostka w Cm ma wiele opcji sterowania(dlatego system turowy).Poczawszy od pojazdów po piechote.Jesli grałes to wiesz ze mozna kazdej jednostce wydac polecenie na kilka sposobów,od krycia ogniem po szturm,rozpoznanie,czołganie.To wiecej niz w CC,bo jesli grasz duza iloscia wojska(od plutonu do batalionu,czy kompanii)i kazdej konkretne wyzaczysz zadanie(o ile jej stosunek do tego rozkazu bedzie racjonalny,nikt o zdrowych zmysłach nie posłucha złej komendy!!!).Seria Total War to całkiem inna gra(inne czasy),nie mylmy pojec.Co ma piernik do wiatraka.Problem w tym ze CM to dosyc trudna i meczaca gra,wiele ludzi woli bowiem cos latwiejszego i szybszego.Zreszta teren na jakim walczymy ,zmienia wyglad po uderzeniu ciezkiej arty,budynki sie sypia, sa leje po bombach(tez mozna wykorzystac je jako osłone dla piechoty),wybuchaja pozary.Kazda jednostka (działka ,kmy, mozdzieze) potrzebuja czasu na wyporzadkowanie.Jeszcze nie spotkałem gry o taki stopniu symulacji bitewnej.

Guz

  • Guest
1917 ..Krwawy rok I wojny swiatowej
« Reply #16 on: 16 February 2009, 16:45:25 »
Radzio bez urazy ale odnosze wrazenie ze czytasz posty bez wiekszego zrozumienia ale nie istotne.

Wiele z tych elementow o ktorych napisales mozna podpiac pod CC, gdzie tez przeoranie pewnego obszaru artyleria, lotnictwem i mozdzierzami moze stanowic doskonaly punkt do obrony, tak samo wraki pojazdow sa jednym z lepszych miejsc do rozstawienia oddzialu AT. Co do stopnia symulacji pola vitewnego zgodze sie CM jest niedoscignionym wzorem jednak system pseudoturowy mnie od tej gry odpycha.

Pytasz co ma wspolnego Total War z CC juz ci mowie obie gry sa z gatunku rtw a to ze okres jest inny to jest to kwestia kosmetyczna, wystarczylo by zaprzatnoc do pracu moderow by dalo sie grac scenariusze oparte o okres IIWS

Wracajac jeszcze do serii PG tam co prawda nie masz mozliwosci wydawania wiecej koment niz ruch i atak, ale wzlegu na rozmiatosc jednostek i ich cech moze nie tyle niemozliwym co bardzo trudnym jest wygrac uzywajac tylko jednego z rodzajow sil, w przeciwienstwie do takie CC gdzie wystarczy zapakowac 10 czolgow reszte piechoty co by za zwiad robila i czesto bitwe mozna skonczyc w jednej turze.

Yab_PL

  • Guest
1917 ..Krwawy rok I wojny swiatowej
« Reply #17 on: 16 February 2009, 17:18:28 »
jakos tez nigby nie moglem przekonac sie do CM

BIA Radzio

  • Guest
1917 ..Krwawy rok I wojny swiatowej
« Reply #18 on: 16 February 2009, 18:38:28 »
A grał ktos z was w Cm z zywym przeciwnikiem??.Jesli nie to szkoda.Jesli ktos chce pograc w Cm 3 ,badz Cm2 dajcie znac na prywata,ustawimy sie i pogramy zobaczycie w tedy( Cm z kompem to jak Ro z botami).W cc system wydawania rozkazów,jest znacznie prostszy.Dodatkowo nie walczysz tam w batalionach czy kompaniach,tylko w druzynach(nie ma łacznosci!!! wpływu dowódców).Dodatkowo w cm masz dopieszczone pojazdy(autentyczna pradkosc),przy wcisnieciu klawisza enter na wybranej jednostce ,mozesz dowiedziec sie konkretnych danych ,jak grubosc pancerza,moc silnika,predkosc,nachylenie pancerza(to samo tyczy sie jednostek piechoty, rodzaj broni i zasieg,wliczajac w to stopien doswiadczenia).Sorry panowie ale Cm to dobry symulator,czerpiacy z cc i wielu innych gier to co najlepsze a dodajacy wiecej realizmu.Jeszcze kwestia moda na total war o II wojnie.Wydaje ci sie ze fajnie by było robic, cos co ma realia bitewne z innego okresu i przenoscic to na XX wiek.Kompletnie to by było durne,silnik ma sowje ograniczenia.Jak by mozna było robic pojazdy (z czego),dodatkowo jedna bitwa i po walce(bitwy XX wieku trwaja kilka dni,) jakos wole juz mody, ale poprawiajace np.to i owo  dla tych realiów w jakich dzieje sie gra.Ta rozmowa pomału,nabiera bezsensu.Pisze tu o grze ambitnej a ty mi skaczesz po grach łatwych i przyjemnych.Juz pisałem zeby pograc i załapac Cm trzeba troche sie nasiedziec.Turowe gry to pierwsze strategie, pisałem ze system tur w Cm jest po to ,aby kazdej jednostce wyznaczyc zadanie.By miało to przebieg zgranych działan,po odpaleniu GO!Zupełnie nie wiem jak mam to wam wytłumaczyc.Pamietam jak grałem  z kumplem w Cm 2, i walczac strona niemiecka miałem za zadanie odpic kilka budynków fabrycznych(histor.Stalingrad).Walki o kazdy centymetr terenu,ruskich nie dało sie odepchnac tak łatwo,dopiero wsparcie miotaczy płomieni załatwiły sprawe,bo wiekszosc fabryk poprostu zaczeła sie palic(a ruski z nich uciekac).Oczywiscie na zdobyte pozycje,ruszyły swieze jego posiłki,co pokazauje realia walk o stalingrad(wiecie o co mi juz chodzi).Boje całymi batalionami(wiem ze ustawianie i ruch trwa troche).
 http://www.cmhq.pl/index.php?link=3&akcja=viewScenario&sID=40 Obczajcie ten scenariusz,przedstawia dokładny teren walk, i siły w nim wystepujce z dokładnoscia do plutonu.O takie cos mi chodzi ,nie o kilka grup zołnierzy i kilka pojazdów jak to ma miejsce w cc a odwzorowanie i posadzenie cie za sterami konkretnego starcia!.Ponawiam prosbe o pogranie w Cm online.Co powiecie na Afryke(cm 3) pozdrawiam.

Guz

  • Guest
1917 ..Krwawy rok I wojny swiatowej
« Reply #19 on: 16 February 2009, 19:09:43 »
Radzio naucz sie czytac ze zrozumieniem, jak do tej pory rozmowa w tym poscie wyglada tak: padaja tytuly wielu gier, przemyslenia na temat ich elementow po czym ty piszesz kilku zdaniowy monolog na temat jaki wspanialy jest CM powtarzajac w kazdym z nich w zasadzie to samo, dodtkowo ustosunkowales sie tylko do 1 z podanych tytilow. Zrozum ze niektorych moze razic mechanika gry czyli system wydajesz rozkazy po czym przez 60 sekund obserwujesz co sie dzieje. Mi taki misz-masz nie odpowiada. Wole albo gry typu rtw jak seria total war czy cc ktore to gry sa chyba najbardziej znanymi, albo klasyczne turowki jak wspomniane Panzer General'e dodatkowo bardzo chwalony jest Steel Panther w ktorego de facto bardzo malo gralem.

Dodatkowo dla mnie pseudorealizm nie jest jedynym wyznacznikie wartosci gry, ale takze m.in. interfejs, grywalnosc czy dla mnie jako fana strategii globalnych rozbudowany modol ekonomiczny (ktory de facto we wczesniej wymienionych grach w zasadzie sie nie pojawia). Przykladem gry ktorej moim zdaniem dużo brakuje a ma spory potencjal niech bedzie Supreme Ruler 2020.

Co do zmodowania TW pod katem 2 wojny swiatowej dalo by rade modyfikujac dlugosc tur, czolgi? Co za problem dodac animowana i wymodelowana jednostke? a czy bedzie ona zamiast pojazdow oblezniczych czy kawalerii to mnie gracza nie powinno interesowac. Jedyna rzecza jakiej nie da sie przeniesc w realia TW to mozliwosc umocnienai sie w budynkach, ale z tego co mi sie wydaje to ten element ma sie pojawic w empire.

EDIT: Przy okazji jezeli mozesz zrob mi scr mapki z podanego przez ciebie scenariusza z checia porownam go ze zdjeciami

BIA Radzio

  • Guest
1917 ..Krwawy rok I wojny swiatowej
« Reply #20 on: 17 February 2009, 02:48:13 »
Przeciez w linku jest fotosik mapki?? tylko czasami sie nie otwiera musisz kliknac na fotki.Umiem czytac ze zrozumienim,ale nie chwytam jak mozna pchac CM(juz pisałem co gra ma przedstawiac)do jednego wora z grami ekonomiczno-strategicznymi,w Cm tylko walczymy a gra opiera sie o detale(i scenariusze historyczne).W total war nie da sie zrobic wielu rzeczy.Jeden z najlepszych moderów do serii RTW Limes(rodak,jeden z czołowych projektantów RTR),sam pisał ze silnik ma ograniczenia w AI ,dyplomacji czy nawet w ilosci panstw na mapie(w jaki sposób do cholery mozna z kawalerii zrobic czołgi,co za brednie!! Sam sie go zapytam mam z nim dobry kontakt).To ze da sie zrobic wojny Napoleonskie(tez z ograniczeniami) nie daje furtki dla pojazdów,okopów czy sytuacji politycznej.To jest poprostu nie... do.. wykonania (trzeba by od nowa gre  zrobic),nie wymyslaj!!! bo latwo sie pisze, ale sorry stary to bzdury wymysł gracza nie modera.Zanim w nowym totalu rozgryza ludzie silnik minie sporo czasu( a i to nie gwarantuje sukcesu w II wojnie dobrze by było jak by I zrobili).Ja nie neguje gier typu CC ,czy panzer general(ale w CC nawet nie da sie załadowac piechoty do transporterów).Dlamnie te gry sa poprostu za proste(a zagrywałem sie w nie b.dawno jeszcze zanim wyszło Cm),w taktycznym wykonaniu.W Cm trzeba sie napocic bo gra skupia sie na samym polu walki nic wiecej! Wiedz po co sie zagłebiac, porównywac i pchac wszystko do jednego wora.Wydaje mi sie ze poprostu  nie do konca kumasz o co  biega w Cm(dograłes choc jedna mapke ,ponawiam pytanie grałes z kims bo z komputerem to jest beka,raczej trening).Bo niby wszystko cacy ze sterowaniem,ale czy wiesz co to sa te czarne i czerwone linie łaczace oficerów z jednostkami (tez pojazdy to maja),albo do czego słuza ikonki  na niektórych jednostkach czy inne oznaczenia  na sztabach dowodzenia ???(Typu ,serce,błyskawica, odpowiedz mi na to pytanie zebym wiedział ze rozmawiam z kim kto wie ocb)
 Mój znajomy tez nie przepadał za Cm,do czasu jak na teesie pogralismy i wszystko mu punkt po punkcie wytłumaczylem.Koles zdebiał i sie zdumiał, bo załapał (teraz sie wciagnał nieboraczek).Grał tak samo jak w inne gry typu cc czy jakies rtsy(!!!)i z tad ta niechec.
 Poprostu uswiadom sobie ze Cm nie jest gra dla wszystkich jak RTW czy Mtw itd.To gra raczej dla zapalenców kochajacych, realizm az do szpiku kosci.PO raz SETNY CI PISZE ZE TURY MUSZA BYC UWZGLEDNIONE BO,KAZDA JEDNOSTKA MA WACHLARZ ROZNYCH ROZKAZOW GDZIE NIE DAŁ BYS RADY WSZYSTKIEGO WYKLIKAC, NA MAPACH TYPU STUDZIANKI GDZIE WALCZY KILKA KOMPANII WIESZ ILE TO LUDZI i SPRZETU ,DLATEGO ABY WSZYSTKO SKOORDYNOWAC POTRZEBNA JEST CHWILOWA KLATKA STOP(chodzi tu tez o zgrane manewry).Please stary gram w CM od pierwszej czesci(projektuje mapki,bawiłem sie nawet w modeling) i wiem jaki gra ma potecjał.
edit: Jesli chcesz zagrac w cos dobrego strategicznio -ekonomicznego polecam http://www.gry-online.pl/s020.asp?ID=2515 . Widze ze rozmawiam z graczem strikte kochajacym , lekkie produkcje.Wiedz sie chyba nie dogadamy ,w sumie mogłem sie spodziewac tobie do gustu przypadł Theatre of War( uproszczona wycinanka z Cm serii)a mi nie..,ale co do CC sie zgadzamy(mimo wszystko dobra stara giera) wiedz chyba tu nie widze problemu.Pozdrawiam

Guz

  • Guest
1917 ..Krwawy rok I wojny swiatowej
« Reply #21 on: 17 February 2009, 12:35:09 »
Po pierwsze przyznaje sie nie zauwazylem ze sa screeny, a dokladie jeden ale po pozostalych wnioskuje ze mapka zostala oparta o ta prawdziwa.

Po drugie gdzie ja wpychalem CM do jednego wora z grami ekonomiczno-strategicznymi jak to sam ujales? Podkreslilem tylko ze takie gry sa dla mnie najbardziej interesujace. Jednak zgodze sie z faktem ze z reguly sa one dosc mocno uproszczone - moze Bitter Glory w tej materi bedzie inne. Co do podanego przez ciebie HoI to jest to gra ktora znam i lubie jednak vanillia jest stosunkowo slaba, potencjal tej gry tworza rozliczne modyfikacje a to wynika z prostoty jej modowania.

Jak juz o modowniu mowa, to dalo by rade zaimplementowac pojazdy do serii TW (chyba ze predkosc poruszania jednostek jest niezmienna). Jak by to sie mialo odbyc? Modowanie to nie tylko nowe obiekty czy animacje ale takze nowe parametry, w serii TW kazda z jednostek ma oddzielne parametry, co by sie stalo gdyby np takim chlopom zmienic parametr obrony o +50? Mozna powiedziec ze stanowila by cos w rodzaju czolgu, faktem jest ze z tej gry nie da sie zrobic czegos w rodzaju CM czy CC ale przypuszczam ze zwykla arcade'owke typu War Leaders jak najbardziej. Piszac ze twoim zadniem nie da sie z kawalerii zrobic czolgow no coz moge powiedziec ze malo widziales, np jakos udalo sie tworcom modow do bfa zrobic z kubelwagena konia, po za tym jak napisalem wczesniej jest to tylko kwestia wygladu jednostki i jej parametrow.

Jezeli chodzi o moje zarzuty wzgledem CM to jest on tylko jeden dla mnie i powtorze go po raz 3 mianowicie dla mnie ta gra byla by ciekawsza gdyby byla zwykla turowka, a nie mixem czasu rzeczywistego z trybem turowym.

Dodatkowo chce rozwiac twoje bledne myslenie odnosnie zaladowania piechoty do pojazdow w CC, w slabym bo slabym CC: Modern Combat jest taka mozliwosc. Jezeli chodzi o prostote to sie z tym zgodze ale to tez decyduje o niesmiertelnosci gry. Napisze jeszcze raz, pograj sobie w turowke Steel Panthers gdyz gra moze ci sie spodobac. W tej grze rozpoznanie, odleglosc od dowdcow ma niebagatelne znaczenie. Gra takze stawia przed graczem olbrzymie wymagania a jako fan strategi nie powinienes przepuscic takiej okazji.

Dodatkowo prosze pokaz w ktorym miejscu napisalem ze ToW mi sie podobal, bo jakos nie przypominam sobie bym cos takiego napisal.

Na zakonczenie jeszcze napisze ze chyba nie zrozumiales skrotu RTW, nie mialem na mysli Rome: Total War tylko Real Time Wargames

BIA Radzio

  • Guest
1917 ..Krwawy rok I wojny swiatowej
« Reply #22 on: 17 February 2009, 15:16:49 »
A no widzisz sie jarnołem,ze chodzi o Real Time Wargames  ale dop-iero dzis:blush.Wiedz bije sie w piers,mowa była tez seri total war wiedz to tak jakos noobowsko skojarzyłem(co za syf)sorry(ale to ja sie osmieszyłem he).Grałem w Steel Panthers !! to podstawa.Ale wole juz srodowisko Cm ,wiesz ja tak naprawde zaczynałem od gier plansowych serii "Dragon"(jak ktos pamieta czasy wczesnych lat 90 wie ocb).
 Co do Theatre of War sam pisałes ze skomplikowana itd. wiedz na sama mysl, ciska sie okreslenie ze jest dla ciebie ok(owszem napisałes ze ma błedy, ale ktora gra ich nie ma??).Wiedz nie wiem co myslisz ,wnioskuje tylko z twojego tekstu,ktory wpływa na moje postrzeganie :).
 W Total war nie da sie zrobic pojadów( zreszta jak jest juz War Leaders nie widze sensu chyba ze modowanie tej gry),owszem dodawac wspólczynniki siły tak,wymieniac srodowisko przyrody tak.Zamiast katapult działa,tak,zmieniac wyglad mapy tak,,powiekszac..(europa barbarorum,Roma Surrectum,RTR),zmieniac wyglad jednostek tak..(nie zastepowac całkowicie innymi modelami to juz kod zródłowy jest.. ,rzecz juz napisana),podnosic AI tak(ale z tym jest duuzo pracy).Zmieniac głosy,dziwieki tak.Na marginesie chce ci powiedziec ze w serie RomeTW gram od poczatku jej istnienia w swiecie gier (miałem wersje 1.0,dla wtajemniczonych:mam oczywiscie wszystko dzis orginalne:) cała antologie ).Grałem w takie mody jak EB,RS,RTR,77BC,The First Triumvirate,SpQR,AE,ogniem i mieczem czy PAENISULA ITALICA(było jeszcze tego troche),wiedz wiem co da sie a czego nie(mam kontakt tez do dobrego modera).Co do HOI ,wyjdzie niedługo trzecia czesc(widziałem juz zwiastun, miodzio).
Po raz tysieczny(!) tłumacze w Cm wykorzystuje sie "jednoczesne wykonanie",lub poprostu zasade "my sie ruszamy".Gracze nie maja mozliwosci oddziaływania na swoje siły w trakcie Fazy działan w czasie rzeczywistym,co ma zapobiegac kierowaniu swoimi odziałami w skali mikro i ma za zadanie symulowac brak mozliwosci przewidzenia wielu elementów(jak zasadzki np>) oraz chaos towarzyszacy walce.Innymi słowy,gracze nie moga zmieniac rozkazów,kiedy te sa wykonywane!!!.Gracze moga jednak klikac na jednostkach,aby uzyskac dokładne informacje na temat ich stanu,morali,amunicji,łacznosci,zmeczenia ,uszkodzen.Wiedz juz nie spierajmy sie o te tury,bo sa one konieczne,jesli chce sie odwzorowac dokłady teren działan na konkretnym polu bitwy i sił w nim wystepujacych(pisałem,od kompanii przez bataliony,po plutony,druzyny, sekcje ppanc,czy lkmy).Swoja droga załoze oddzielny temat,o Cm i dam kilka porad jak ,zaczac rozgrywke,jak grac co stosowac jak sie połapac by sie nie zniechecic itp.Moze ktos sie kiedys skusi na autentyczny front Wschodni(tak by trzymac sie watku tego fronu,do czego słuzy to forum).
Wiem ze w CC jest mod poprawiajcy załadunek,ale to mod! w Cm w podstawce masz juz to bez grzebania w plikach,a wiesz ze nie kazdy posiada odpowiedniego moda,jak chcesz z kims pograc online,to moze byc problem.Chyba ze masz zaufanego kumpla ..takiego samego fanatyka jak ty.:D.Pozdrawiam.

Guz

  • Guest
1917 ..Krwawy rok I wojny swiatowej
« Reply #23 on: 17 February 2009, 15:33:40 »
Nie pisalem nic o skomplikowaniu ToW;a jedyna rzecz ktora o tej grze napisalem ze jest podzial na faze rozstawienia sil oraz faze walki nic wiecej :)

Jezeli chodzi o serie TW to osobiscie mi srednio przypadla do gusty ze wzgledu na bardzo uproszczony watek ekonomiczny. Jezeli chodzi o War Leaders, coz nie wiem czy miales przyjemnosc grac ale w moim mniemaniu ta gra to jedna wielka porazka.

Ty znow nei rozumiesz o co mi chodzi, ja tylko stwierdzam ze mnie do CM nie przekonasz ze wzgledu na ten system, czy jest on sluszny czy nie bede osadzal ale subiektywnie mowie ze ja go nie trawie i na tym proponuje zakonczyc temat CM.

CC: Modern Combat nie mozna nazwac modem z prostego powodu, jest to plantna nie wymagajaca zadnej poprzedniej wersji gry do dzialania. To ze zmiany sa takie jak w modach to juz inna kwestia, ale mody byly, sa i miejmy nadzieje beda darmowe!

Co do HoI3 coz na pewno zagram, raczej gra bedzie mi sie podobala, ale nie bedzie to nic nadzwyczajnego z tego co widze po scr, dev diary odnosze wrazenie ze bedzie to EU3 w czasach IIWS. Jak pisalem w poprzednim poscie to bardzo lcize na polskie Bitter Glory - [urlhttp://www.bitterglory.com/[/url]. Zapowiada sie apetycznie, a zwlaszcza to ze jest to gra robiona przez graczy dla graczy a o tym ostatnio sie zapomina

BIA Radzio

  • Guest
1917 ..Krwawy rok I wojny swiatowej
« Reply #24 on: 17 February 2009, 20:53:54 »
Chetnie sprawdze,dzieki.Wiem ze War Leaders to kupa,ale z kazdej kupy jesli ma normalny silnik da sie pogrzebac i modelowac(moze w tedy cos wyjdzie ).HoI to gra ,przeniesiona z palnszy na kompa wiedz ,wiekszego tematu sie nie spodziewam,ale to cos co daje nam duzo opcji rozwoju itp.Wiedz na pewno zagram i tez bedzie mi sie podobac.Wiem ze juz nie chcesz rozwijac watku Cm,ale da sie wysyłac ruchy przez poczte.Tak graja Gracze(choc online jest przez ip jak w CC).Moze kiedys ktos by chciał popykac, niech wali radzio124@autograf.pl.A moze zna ktos,jakas gra o I wojnie tylko nie ta na siolniku blitz..Wiem ze chyba była jaks produkcja podobna do Cm czy mod?,jesli ktos wie o co mi chodzi niech cos napisze lub da linka.Pozdo

Guz

  • Guest
1917 ..Krwawy rok I wojny swiatowej
« Reply #25 on: 17 February 2009, 21:23:28 »
1. http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=12065
2. Modyfikacje do gier BF42, OFP

Tyle na ta chwile pamietam, zapewne jest jeszcze kilkanascie innych tytulow ale to juz musisz poszukac sam.