Author Topic: Orchestra strasznie się tnie.  (Read 8488 times)

rhivaun

  • Guest
Orchestra strasznie się tnie.
« on: 28 May 2009, 15:51:00 »
Witam. Jestem nowy w społeczności RO. Dopiero zaczynam swoją przygodę z tą grą. Steam'a też pierwszy raz zainstalowałem. Nadmienię tylko, że zgodnie z regulaminem forum przed założeniem tematu szukałem informacji, które mogłyby mi pomóc. Nie znalazłem ich. Ogólnie wszystko zapowiada się bardzo fajnie. Pojawił się jednak mały problem już na początku. Chodzi o to, że RO strasznie się tnie podczas gry w multi. W singlu chodzi ładnie. Jest to dla mnie tym bardziej dziwne, że mam UT2004 i tam gram sobie na imaksymalnych detalach bez problemu. Faktem jest, że gram na laptopie: Benq P-52. Ale uważam, że spełnia on spokojnie wymagania rekomendowane przez producenta (SysReqLab). Jeżeli chodzi o Internet to używam 10 megowego UPC. Nie wiem za bardzo co robić. Nie widzę poprawy w płynności działania gry pomiędzy minimalnymi a maksymalnymi ustawieniami grafiki. Zawsze jest tak, że działa przez chwilę powiedzmy 30-60 klatek, i na chwilę spada do 10. Fraps tak pokazuje. Może jakiś patch jest potrzebny? Mam wrażenie, że zależy to od ilości graczy na serwerze. Im ich mniej tym lepiej działa. W sumie to się nawet logiczne wydaje. Tylko dlaczego tak w UT2004 się nie dzieje jak gram z większą ilością graczy?

Pozdrawiam serdecznie i czekam na Wasze przemyślenia.

IgraSov

  • Guest
Orchestra strasznie się tnie.
« Reply #1 on: 28 May 2009, 20:12:07 »
Zazwyczaj jest to wina komputera, jak miałem poprzedniego kompa również miałem taki problem, ładowanie map po 5 minut, po zminimalizowaniu się wieszał komp itp.
Tu masz linka do poradnika nt wolnego wczytywania map: http://www.red.orchestra.pl/plug.php?e=faq&cid=3#Q:11 .
Zerknij jakby co to FAQ: http://www.red.orchestra.pl/plug.php?e=faq

rhivaun

  • Guest
Orchestra strasznie się tnie.
« Reply #2 on: 29 May 2009, 16:18:10 »
FAQ już przejrzałem wcześniej. Może coś pomogą te zmiany dotyczące map. To znaczy ogólnie to mi się szybko wczytują. Przynajmniej nie zauważam jakiegoś dyskomfortu dotyczącego ich wczytywania. Na pewno o wiele dłużej pobierają się jakieś tam pliki z serwerów, na których chcę pograć. Co do minimalizacji, mi się nic takiego nie dzieje. Spokojnie mogę sobie co innego robić przy zminimalizowanej grze. Tak się zastanawiam, czy dorzucenie ramu mogłoby pomóc? Mam 1GB. Muszę sprawdzić czy gra tak samo będzie się zachowywać na najbardziej minimalnych z możliwych ustawień.

IgraSov

  • Guest
Orchestra strasznie się tnie.
« Reply #3 on: 29 May 2009, 22:41:50 »
1 GB ramu to wystarcza, w minimalnych wymaganiach jest 512 mega.

rhivaun

  • Guest
Orchestra strasznie się tnie.
« Reply #4 on: 30 May 2009, 03:11:45 »
Właśnie wracam z partyjki w RO i stwierdzam co następuje. Na serwerze było 10 graczy i grałem prawie na max detalach. Praktycznie zero dyskomfortu jeżeli chodzi o brak płynności gry itp. Czyli im więcej graczy na serwerze tym gorzej gra chodzi. Chyba faktycznie za słaby komputer trochę. No nic, będę grał na mniej zaludnionych serwerach i tyle. No i zasadniczo wypadało by się w końcu do sesji zacząć uczyć :)

maddogPL

  • Guest
Orchestra strasznie się tnie.
« Reply #5 on: 05 June 2009, 15:02:48 »
Nawet na 4GB zdarzają się przycięcia....dzisiaj miałem tak na Maslovej(i nie były to lagi)...teoretycznie nie powinno się tak stac gram 1024x1280 wygładzanie 16/16 na dosyc mocnym sprzęcie Q6600@3.0Ghz,4GB@1000Mhz 5-5-5-15 plus 2x8800GT 512MB w SLi może to wina DirectX 10 zainstalowane na Xp..sam nie wiem.Aczkolwiek dawno swojego kompa nie ,,dmuchałem''sprężonym powietrzem a chipset na Evga 750i lubi się grzac...i to bardzo w spoczynku ma jakieś 85C z włączonym na maxa wiatraczkiem.

Radzio

  • Guest
Orchestra strasznie się tnie.
« Reply #6 on: 05 June 2009, 15:38:10 »
Napisz z jakiego sprzetu korzystasz.BO jesli gra ci sie zacina ,znaczy sie ustawiłes za wysokie detale.Najlepiej jesli posiadasz proca z 2,5 ghz(zalecane ale jesli masz wiecej tym lepiej) z 2g ramu i karte z 256 ramem i conajmniej 128 przepustowsci na szynie.Z płytka głowna na pci(agp juz zamula ,chodzi nawet płynnie ale zamula).Ram robi najwiecej wiedz jesli masz 512 to jest kiła i mogiła(zalecane grac na serwach 16 slotowych).Chyba ze masz nowy komputer, tylko dałes sobie wgrac viste.??
EDIT:tak im wiecej jest graczy tym bardziej daje po fpsach.Kazda postac wojaka jest obliczana przez procer a co za tym idzie wiecej wcina ramu Opusc detale dynamic mesh lod(low) i wyłacz koniecznie hdr bloom(bo to zamula juz starsze kary).Pozdrawiam

rhivaun

  • Guest
Orchestra strasznie się tnie.
« Reply #7 on: 05 June 2009, 18:10:18 »
Gram dokładnie na czymś takim >> http://www.arest.pl/index.php?inc=produkt&ID=7190&katid=48&grupa=109

Zaznaczałem wcześniej oczywiście, że to laptop. Jestem tego świadomy więc nie wymagam, żeby mi na maksa śmigało i w ogóle.  Najbardziej mnie irytuje ta różnica między UT2k4 a RO. Naprawdę czasem nie da się celować na minimalnych detalach w RO. Ostatnio grałem na Road to Hill czy coś takiego i dało się dobrze grać. Było nas 30 około. Tego ramu chyba w takim razie trochę brakuje. Nie mam Visty. Używam XP.

pol77

  • Guest
Orchestra strasznie się tnie.
« Reply #8 on: 05 June 2009, 20:53:06 »
Mój początek z RO,a w sumie większość czasu jaki przy niej spędziłem to właśnie na lapku i pisałem o tym tu http://www.red.orchestra.pl/forums.php?m=posts&q=1402 .Moim zdaniem taki sprzęt i Red Orchestra to raczej tylko Danzig 24/h,jeżeli już jakieś inne mapki to trzymaj się raczej pomieszczeń i unikaj dużych otwartych przestrzeni.

Wittmann

  • Guest
Orchestra strasznie się tnie.
« Reply #9 on: 05 June 2009, 21:00:51 »
jak na moje to grafa taka sobie proc za słaby no i 1GB jak na taki proc to też za mało ja mam athlona 2,2GHz 1GB ram i X1600PRO  na średnich w rozdziałce 1280x1024 idzie przyzwoicie