Różności > Śmietnik
Apos vs Sapiens
Apos:
--- Quote ---Sapiens :
Pominę twoje prowokacyjne pierwsze zdanie. Cóż nie każdy jest taki oblatany w angliku jak ty, więc mogłeś wykazać się i kulturą i z grzeczości go przetłumaczyć, skoro używasz go w dyskusji po polsku jako argumentu. Z tego co wiem użytkownik tego forum zobowiązany jest jedynie do znajomości języka polskiego, angielski jest wyłącznie pomocniczym językiem dla obcokrajowców którzy ze zrozumiałych względów naszym językiem nie władają.
Cóż domyślnie każdy PzKpfw IV z hamulcem takim jak na rysunkach, od których zaczął się cały temat identyfikowany jest jako F2, czego ci chyba wyjaśniać nie trzeba? Nie możliwe jest przecież sprawdzenie numerów seryjnych czołgu w grze, aby stwierdzić czy jest to rzekoma wczesna seria Ausf. G. Dlatego użycie oznaczenia G, dla modelu pojazdu mającego cechy przede wszystkim modelu F2 jest niewłaściwe.
Co do twojego wcześniejszego postu, pokaż mi proszę (prześlij link) ze zdjęciem tego PzKpfw IV Ausf G z hamulcem jak w F2. Który rzekomo znajduje się w Bovington. Podaj mi proszę także przypis do jakiejkolwiek publikacji w której stwierdzono że powszechnie uznawany za charakterystyczny jedynie dla wersji F2 hamulec wylotowy montowany był seryjnie na innych wersjach czwórek. I nawet jeśli różnica pomiędzy tymi modelami polegała jedynie na hamulcu który jednak nie odgrywał jedynie roli estetycznej, to olanie powszechnej nomenklatury przez twórców gry świadczy o ich dyletanctwie.
A hipotezę to raczej Aposie postawiłeś ty, bo oprócz ciebie jeszcze nikt wcześniej nie napisał, że jakikolwiek inny model czwórki oprócz tego określanego mianem F2, posiadał zamontowany jednokomorowy hamulec wylotowy.
--- End quote ---
Nadal nie widzę żadnych źródeł historycznych, linków do artykułów czy skanów z książek o które zapytałem...tylko same wymysły i zarzuty bez podstaw. Twoje zdanie dot. wersji F2 oraz G wydaje mi się nadal zaczerpnięte z kosmosu.
Swoje źródła mam, tak samo jak linki do informacji kto oprócz mnie uważa, że występowały modele G z jednokomorowym hamulcem wylotu. Mogę je opublikować w tej chwili, ale zaczekam wpierw na Twoje źródła, aby dać Ci szansę uratowania dobrego honoru historyka.
Rozumny(PL):
Przypominam ci, że to ty podważyłeś napisaną przeze mnie informacje, i to ty jako pierwszy powinieneś przedstawić skąd taką informacje zaczerpnąłeś. Jak na razie atakujesz jedynie moją osobę. Ja się pierwszy zapytałem o twoje źródła informacji, a jak pewno wiesz nie ładnie jest odpowiadać pytaniem na pytanie.
Czy ty masz na pewno 24 lata? Bo osoba która dyskusje na jakiś temat ogranicza jedynie do obrażania drugiej strony, a nie jest w stanie rzucić żadnym popartym argumentem, sprawia wrażenie co najwyżej niedowartościowanego gimnazjalisty.
Apos:
--- Quote ---Wysłane przez Sapiens 2011-01-20 18:54
Jeszcze nigdy nie widziałem zdjęcia PzKpfw IV ausf G z takim hamulcem. Można wiedzieć skąd Apos czerpiesz te informację.
Ogólnie strach, że jeśli już w Niemcach którymi zachodniarze są zafascynowani, można znaleźć błędy. To strach ile będzie u Rosjan, pamiętając błędy z nimi związane w pierwszej części to myślę, że raczej sporo.
Aha! Czyli dla ciebie Shariku PL Niemcy w Red Orchestra Heroes of Stalingrad mogą biegać w mundurach rodem z NRD, a obywatele radzieccy w umundurowaniu z Afganistanu? W końcu to też odpowiednio mundur niemiecki i radziecki.
--- End quote ---
Jako pierwszy wytykasz błędy innych i zarzucasz studiu Tripwire brak poprawności historycznej. Więc proszę Cię przedstaw dowody.
Po drugie przeczytaj co napisałeś przed chwilą i zastanów się kto tutaj rzuca wyzwiskami i nazywa innych od gimnazjalistów.
Nadal czekam na dowody od ciebie.
Nikitycz:
Za niedługo poleci sonda kto ma pierwszy przedstawić swoje dokumentacje...
Rozumny(PL):
Bruce Culver, PzKpfw IV In action, ISBN 0-89747-045-1
Str. 27
"All ausf F2's were built with the single baffle globular muzzle brake, and to prevent confusion in reffering to long and short gunned vehicles, all ausf F's retaining the short L/24 KwK were desingeted PzKpfw ausf F1."
Str. 29
"The major changes in the ausf G were the introduction of the double baffle muzzle brake on the KwK40, and elimination of two turret forward side vision ports and the turret front port on the right side (for the loader). In addition, the signal ports were removed from the driver's and R.O.'s hull deck hatches. The ausf G formerly at Bovington, now in Germany, is non standard in that while having a G hull and the later muzzle brake for the KwK 40, it has and F1/F2 turret and also has signal ports in the hull top hatches. This is most likely the result of parts shortages during manufacture or rebuilding or repair of the vehicle later."
Janusz Ledwoch, Panzer IV, Warszawa 1993
Str. 14
"Kolejną wersją wielkoseryjną były czołgi Ausf G. Najistotniejszą różnicą w budowie armaty było zastosowanie w miejsce hamulca wylotowego z pojedynczą komorą hamulca dwukomorowego. (...) Inne modyfikacje dotyczyły budowy wieży, wyeliminowane dwa otwory obserwacyjne umieszczone po prawej stronie wieży. Zmodyfikowano kadłubowe włazy kierowcy i strzelca telegrafisty."
Andrzej Zasieczny, Czołgi II wojny światowej, Warszawa 2005
Str. 38
"Wersja G różniła się od wersji F2 jedynie szczegółami, Zmieniono konstrukcje m.in. hamulca wylotowego armaty, włazów kierowcy i strzelca-radiotelegrafisty. "
Mariusz Skotnicki, Czołgi średnie Pz. Kpfw. IV Ausf. F1 i F2, w: Nowa Technika Wojskowa numer specjalny 7
Str. 57
"4 kwietnia 1942 r. pierwszy egzemplarz czołgu Pz. Kpfw IV z nową armatą zaprezentowano Adolfowi Hitlerowi w Berlinie. Zamontowano, ją podkreślamy w identycznej wieży jak w wersji F1. Zmieniono jednak jarzmo armaty i wyposażono ją w jednokomorowy hamulec wylotowy. (...) Gwoli ścisłości można wspomnieć, że według niektórych publikacji ostatnie z wyprodukowanych egzemplarzy ausf. F2 mogły już mieć montowane wieże czołgów wersji G"
Jednak nic nie wspominają żeby oprócz wieży miały dwukomorowy hamulec wylotowy, także nadal klasyfikują tego typu składaka jako F2 .
Ogólnie pojazd zapowiadany do RO:HoS wygląda na dziwnego składaka. Jako że brak ścian wieży na rysunkach w wiadomości na stronie głównej uniemożliwia jej oględziny, posłużę się kadrem z "Never surrender trailer" (1:19)
Widzimy na nim czołg wyposażony w jednokomorowy hamulec wylotowy jak w F2. Brak otworów sygnalizacyjnych w włazach kierowcy i radiotelegrafisty w kadłubie niczym w seryjnym G, choć tu może być wina w niskiej jakości filmu i mojego screena, na skanach przestawionych w newsie je widzimy, co jednak bardziej przekonuje, że kadłub jest od F2. I dziwną wieże, której brak przedniego otworu obserwacyjnego wskazuje na seryjny Ausf G, jednak jego obecność w prawej przedniej stronie wieży wskazuje na model F2.
Dla ciekawostki zobaczmy jak czwórki ausf. F2 i G zostały przedstawione w Red orchestra: Ost Front 1941-1945. Widzimy, że oba wozy posiadają w na froncie wieży na prawo od uzbrojenia przedni otwór obserwacyjny, w F2 również przedni boczny. Jedyną różnicą, którą łatwo można dostrzec na obrazkach są armaty. W opisanym jako Ausf G widzimy wyraźnie dłuższą lufę (KwK 40 L/48 ) z dwukomorowym hamulcem wylotowym, gdy tymczasem w opisanym jako F2 widać charakterystyczny kropelkowy kształt hamulca. Można przez to sądzić, że decydującym dla twórców gry w kwestii nazwania jednego czołgu F2 był właśnie ciągle przeze mnie wspominany charakterystyczny hamulec wylotowy. Dziwne, że skoro tak jak uważasz kilkaset pierwszych wersji G miało go takiego samego, to nie nazwali tego czołgu jako "early (wczesny) ausf G" tylko po prostu "F2".
F2
G
Dziękuje, to tyle z mojej strony.
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
[*] Previous page
Go to full version