Author Topic: ArmA II + Mody  (Read 147075 times)

Apos

  • Guest
Odp: ArmA II + Mody
« Reply #225 on: 21 May 2012, 16:01:43 »
Ok ale żeby w to grać to trzeba mieć Arma 2, czyli de facto trzeba dwie gry kupić tak ? i co to są te ACRE i ACE o których piszecie?

Liberation to gra stand alone. Nie wymaga Army, tylko korzysta z jej silnika.

ACE i ACRE to dwa najważniejsze Addony pod ArmA 2, tzw. "must have" do gry multiplayer:
- ACE dodaje multum nowych możliwości, broni, osprzętu, zwiększa realizm i inne aspekty gry. Tutaj jest niepełna lista nowości, które wprowadza ACE: http://community.bistudio.com/wiki/ACE_Features

- ACRE to mod odpowiadający za zaawansowany czat głosowy 3D oraz realistyczne radia w grze. Gracze słyszą siebie tak jak w RL - nie mogą komunikować się ze sobą gdy oddaleni od siebie o np. 150 metrów, chyba że mają krótkofalówki lub radiostację. Dodatkowo pogoda, rzeźba terenu i itp wpływają na sygnał radia. Każde radio ma włsną charakterystykę, liczbę kanałów, częstotliwości etc.
O ACRE: http://tracker.idi-systems.com/projects/acre/wiki
Osoby, które nie grały w ArmA 2 a oglądały filmy z gry często mylą ACRE i sądzą że czat głosowy pochodzący z gry jest wzięty z filmów dokumentalnych i podłożony pod filmik. Całość jest in-game, a komunikaty radiowe są przekazywane pomiędzy graczami.

Tutaj dobry przykład z zeszłotygodniowej misji


Materiał został nagrany przez sierżanta z mojej jednostki. Na filmie dobrze słychać czat lokalny i dobre zobrazowanie dźwięku pozycyjnego. W prawej słuchawce można słyszeć kanał kompanii Echo-0 (1szy Echo-0-1, 2gi pluton Echo 0-2, 1sze skrzydło lotnicze Ugly-1, Condor-1 etc, TACP kilo-1), a w lewej częstotliwość 1ego plutonu (3 sekcje piechoty Echo-1-1 E-1-2 E-1-3, medyk 1-4-Alpha, dowódca plutonu E-1-Alpha, sierżant plutonu E-1-Bravo).

Mniej chaotyczna misja, tylko 1 pluton. Żołnierz ma tylko 1 radiostację i w tle słychać na obu słuchawkach kanał sekcji.



Od tamtej pory jeden z kolegów napisał skrypt pozwalający na rozmowę z cywilami etc.

Dlatego scenie ArmA 2 zależy na porcie ACE oraz ACRE do Liberation. Bez nich, gra dla tych którzy pograli już z nimi wydaje się blada i "bez tego czegoś". To samo tyczy się nadchodzącej ArmA 3, ale tutaj dobra wiadomość: team ACE oraz ACRE dostaną dostęp do Alphy i będą miały czas na przygotowanie się pod premierę.

Edit:

Mały update o modach do ArmA 2





Mod wrześniowy:











« Last Edit: 21 May 2012, 17:24:52 by Apos »

Offline ufo_has_landed_!

  • Reprezentacja RO.PL
  • Towarzysz broni
  • Posts: 835
  • Honor: +29/-2
    • View Profile
Odp: ArmA II + Mody
« Reply #226 on: 21 May 2012, 17:49:00 »
 :o :o :o

Offline ShariK PL

  • Towarzysz broni
  • Posts: 973
  • Honor: +10/-1
    • View Profile
Odp: ArmA II + Mody
« Reply #227 on: 21 May 2012, 18:05:42 »
Ooo Polska Policja :)

Shock

  • Guest
Odp: ArmA II + Mody
« Reply #228 on: 21 May 2012, 18:21:19 »
IF będzie dostępny na Steam w dniu premiery.

Dzisiaj można zakupić Liberationa na GG: http://www.gamersgate.com/DD-IFL1944/iron-front-liberation-1944

https://store.bistudio.com/iron-front

Dzięki za info.

to akurat dobrze. większość spolszczeń jest tak denna, że czasami nie wiadomo czy się śmiać czy płakać. Ja osobiście gram zawsze w oryginalnych wersjach językowych- zawsze człowiek się poduczy trochę języka, i nie ma kwiatków w stylu "nowy magazynek jest ciężki"


Co do języka: specjalnie kupiłem angielskie wydanie ArmA 2 Combined aby lepiej kumać grę oraz szybciej porozumieć się z kumplami z jednostki.
Np. w Polskiej wersji nazwa magazynka do LMG to po prostu magazynek, a w wersji angielskiej rozróżniamy:
- LMG ammo link
- LMG ammo box
- STANAG (do SA80)
etc.

Polskie wydanie jest mało precyzyjne.

Polskie wydanie, pomimo że jest OK, to nazewnictwo nie jest tak intuicyjne jak oryginalne.

Zgadzam się z powyższym. Mam 3/4 gier w wersji ENG ale jestem zwolennikiem polonizacji, a z tym różnie u nas bywa jak Apos podał przykład w ARMA.

« Last Edit: 21 May 2012, 18:25:58 by Shock »

Skucha

  • Guest
Odp: ArmA II + Mody
« Reply #229 on: 21 May 2012, 23:57:45 »
Chyba skusze się i zakupie IF :) dawno w nic nie gralem, nie liczac Killing Floora ze znajomymi od czasu do czasu. Ciekaw jestem tylko, czy bedzie wieksza spolecznosc graczy niz w RO2.

Apos

  • Guest
Odp: ArmA II + Mody
« Reply #230 on: 22 May 2012, 13:03:29 »
@Skucha kupuj. Community ArmA 2 jest ogromne w porównaniu do RO :) Np. Alpha wersja moda DayZ do ArmA 2 ma około 8000 graczy online. RO2 miało tyle w dniu premiery i od razu poleciało to na pysk (500 graczy teraz), a tutaj dendencja jest odwrotna ;)

Strona IF'a na Steam: http://store.steampowered.com/app/91330

Daazzz

  • Guest
Odp: ArmA II + Mody
« Reply #231 on: 22 May 2012, 13:14:08 »
Fajnie że będzie na Steam ale jeszcze fajniej byłoby jak któryś z polskich wydawców wydałby ta grę w wersji pudełkowej  :)

Tak czy inaczej - kupię :)

Offline Ryszka

  • ŻW
  • Towarzysz broni
  • Posts: 617
  • Honor: +64/-0
    • View Profile
    • Cuda i Wianki
Odp: ArmA II + Mody
« Reply #232 on: 23 May 2012, 09:47:48 »
Tutaj macie film Wonzia. Nie jest on specjalistą od takich gier, ale to chyba pierwsze wrażenia z tej gry po polsku.


Offline csMKJP

  • Towarzysz broni
  • Posts: 456
  • Honor: +14/-1
    • View Profile
Odp: ArmA II + Mody
« Reply #233 on: 23 May 2012, 10:25:33 »
Chyba na tych filmikach Iron Front brakuje w czołgach kaemisty siedzącego obok kierowcy.

Apos

  • Guest
Odp: ArmA II + Mody
« Reply #234 on: 23 May 2012, 17:36:21 »
« Last Edit: 23 May 2012, 23:07:51 by Apos »

Offline Ryszka

  • ŻW
  • Towarzysz broni
  • Posts: 617
  • Honor: +64/-0
    • View Profile
    • Cuda i Wianki
Odp: ArmA II + Mody
« Reply #235 on: 24 May 2012, 09:16:46 »
Ponad dwie godziny rozgrywki w wykonaniu Wonzia w Iron Front. Nie oglądałem jeszcze, ale jak ktoś ma czas to może spojrzeć.
http://pl.twitch.tv/wonziu/b/319134418
« Last Edit: 24 May 2012, 09:20:57 by ryszka »


Shock

  • Guest
Odp: ArmA II + Mody
« Reply #236 on: 24 May 2012, 09:33:29 »
No tak jaja są tylko Wonziu kompletnie nie czai takich gier  ;)

Apos

  • Guest
Odp: ArmA II + Mody
« Reply #237 on: 24 May 2012, 13:28:17 »
Gość gra w gry z serii ArmA 2 w najgorszy możliwy sposób: single player z botami w teamie... Ta gra pokazuje swoje najlepsze cechy na multi z ekipą!

http://kotaku.com/5912878/the-secret-behind-dayzs-success-the-most-interesting-pc-game-of-2012

Offline Ryszka

  • ŻW
  • Towarzysz broni
  • Posts: 617
  • Honor: +64/-0
    • View Profile
    • Cuda i Wianki
Odp: ArmA II + Mody
« Reply #238 on: 24 May 2012, 13:54:40 »
Wonziu masterem army nie jest , ale film dla kogoś nie w temacie pokazuje co to za gra i że z biegu sobie w nią nie pogramy. Na początku należy trochę zgłębić tajniki a potem to już czysta przyjemność. I pomimo pierwszych trudności , całe sterowanie staje się bardzo intuicyjne i wygodne.  Chociaż przyznam że męczy się niemiłosiernie nasz główny bohater w tym filmie. Ja gościa lubię i fajnie że na swoim kanale promuje takie tytuły. Ja sam jestem jeszcze bardzo zielony w Armę, głównie z braku czasu i jak gram to też z botami. Do jakiejś grupy  zapisać się  nie chcę, bo to pewnie obowiązek. Wole pograć sobie na luzaczu ze znajomymi, i dzięki tej grze może się uda, jak paru kolegów z mumbla sie w nią zaopatrzy.
« Last Edit: 24 May 2012, 14:19:51 by ryszka »


Apos

  • Guest
Odp: ArmA II + Mody
« Reply #239 on: 24 May 2012, 18:18:11 »