Różności > Hyde Park
ArmA II + Mody
Apos:
--- Quote from: ufo_has_landed_! on 21 May 2012, 15:27:07 ---Ok ale żeby w to grać to trzeba mieć Arma 2, czyli de facto trzeba dwie gry kupić tak ? i co to są te ACRE i ACE o których piszecie?
--- End quote ---
Liberation to gra stand alone. Nie wymaga Army, tylko korzysta z jej silnika.
ACE i ACRE to dwa najważniejsze Addony pod ArmA 2, tzw. "must have" do gry multiplayer:
- ACE dodaje multum nowych możliwości, broni, osprzętu, zwiększa realizm i inne aspekty gry. Tutaj jest niepełna lista nowości, które wprowadza ACE: http://community.bistudio.com/wiki/ACE_Features
- ACRE to mod odpowiadający za zaawansowany czat głosowy 3D oraz realistyczne radia w grze. Gracze słyszą siebie tak jak w RL - nie mogą komunikować się ze sobą gdy oddaleni od siebie o np. 150 metrów, chyba że mają krótkofalówki lub radiostację. Dodatkowo pogoda, rzeźba terenu i itp wpływają na sygnał radia. Każde radio ma włsną charakterystykę, liczbę kanałów, częstotliwości etc.
O ACRE: http://tracker.idi-systems.com/projects/acre/wiki
Osoby, które nie grały w ArmA 2 a oglądały filmy z gry często mylą ACRE i sądzą że czat głosowy pochodzący z gry jest wzięty z filmów dokumentalnych i podłożony pod filmik. Całość jest in-game, a komunikaty radiowe są przekazywane pomiędzy graczami.
Tutaj dobry przykład z zeszłotygodniowej misji
Materiał został nagrany przez sierżanta z mojej jednostki. Na filmie dobrze słychać czat lokalny i dobre zobrazowanie dźwięku pozycyjnego. W prawej słuchawce można słyszeć kanał kompanii Echo-0 (1szy Echo-0-1, 2gi pluton Echo 0-2, 1sze skrzydło lotnicze Ugly-1, Condor-1 etc, TACP kilo-1), a w lewej częstotliwość 1ego plutonu (3 sekcje piechoty Echo-1-1 E-1-2 E-1-3, medyk 1-4-Alpha, dowódca plutonu E-1-Alpha, sierżant plutonu E-1-Bravo).
Mniej chaotyczna misja, tylko 1 pluton. Żołnierz ma tylko 1 radiostację i w tle słychać na obu słuchawkach kanał sekcji.
Od tamtej pory jeden z kolegów napisał skrypt pozwalający na rozmowę z cywilami etc.
Dlatego scenie ArmA 2 zależy na porcie ACE oraz ACRE do Liberation. Bez nich, gra dla tych którzy pograli już z nimi wydaje się blada i "bez tego czegoś". To samo tyczy się nadchodzącej ArmA 3, ale tutaj dobra wiadomość: team ACE oraz ACRE dostaną dostęp do Alphy i będą miały czas na przygotowanie się pod premierę.
Edit:
Mały update o modach do ArmA 2
Mod wrześniowy:
ufo_has_landed_!:
:o :o :o
ShariK PL:
Ooo Polska Policja :)
Shock:
--- Quote from: Apos on 21 May 2012, 13:41:24 ---IF będzie dostępny na Steam w dniu premiery.
Dzisiaj można zakupić Liberationa na GG: http://www.gamersgate.com/DD-IFL1944/iron-front-liberation-1944
--- End quote ---
--- Quote from: csMKJP on 21 May 2012, 10:00:32 ---https://store.bistudio.com/iron-front
--- End quote ---
Dzięki za info.
--- Quote from: ufo_has_landed_! on 21 May 2012, 13:27:57 ---to akurat dobrze. większość spolszczeń jest tak denna, że czasami nie wiadomo czy się śmiać czy płakać. Ja osobiście gram zawsze w oryginalnych wersjach językowych- zawsze człowiek się poduczy trochę języka, i nie ma kwiatków w stylu "nowy magazynek jest ciężki"
--- End quote ---
--- Quote from: Apos on 21 May 2012, 13:41:24 ---
Co do języka: specjalnie kupiłem angielskie wydanie ArmA 2 Combined aby lepiej kumać grę oraz szybciej porozumieć się z kumplami z jednostki.
Np. w Polskiej wersji nazwa magazynka do LMG to po prostu magazynek, a w wersji angielskiej rozróżniamy:
- LMG ammo link
- LMG ammo box
- STANAG (do SA80)
etc.
Polskie wydanie jest mało precyzyjne.
Polskie wydanie, pomimo że jest OK, to nazewnictwo nie jest tak intuicyjne jak oryginalne.
--- End quote ---
Zgadzam się z powyższym. Mam 3/4 gier w wersji ENG ale jestem zwolennikiem polonizacji, a z tym różnie u nas bywa jak Apos podał przykład w ARMA.
Skucha:
Chyba skusze się i zakupie IF :) dawno w nic nie gralem, nie liczac Killing Floora ze znajomymi od czasu do czasu. Ciekaw jestem tylko, czy bedzie wieksza spolecznosc graczy niz w RO2.
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
[*] Previous page
Go to full version