Moje pytanie czy ta pod względem technicznym, wykonania jest lepsza od modu Invasion 1944?
Są nowe animacje, usprawnienia a największą różnicę widać w walkach pancernych. Wprowadzono nowy system uszkodzeń, który został wzbogacony o odpowiednie efekty (wybuchy etc).
Różnicę pomiędzy RO a IF należy postrzegać w ten sposób:
- RO to strzelanka z opcjonalnymi zadaniami na mapie w postaci przejmowalnych flag/stref przez co nie jest to zwykły TDM w czasach WWII. Mapy są na tyle małe, że umożliwiają łatwą, szybką i bezstresową rozgrywkę. Nawet mało rozgarnięci gracze łatwo mogą znaleźć przeciwnika i się postrzelać. Jeśli gracz zostanie zabity, to nie musi się o nic martwić ponieważ po kilkunastu sekundach, minucie może się opłacić swojemu nemesis. Gameplay jest zbalansowany, każdy ma równe szasne i atrakcyjny zarówno dla samotnych rambo, jak i graczy którzy lubią współpracować.
- IF oferuje rozgrywanie bitew, prowadzenie kampanii oraz wszelkiego typu misji, które działy się podczas drugiej wojny światowej. "Strzelanie" to tylko mały procent tego co jest możliwe w IF - symulatorze pola walki WWII. Gracze mogą przygotowywać pole bitwy, stawiać miny, umocnienia czy prowadzić patrole.
Gra jest realistyczna z dużym naciskiem na teamplay, zagrania taktyczne, a doświadczenie zdobyte w "RL" takie jak znajomość terenu, obsługa kompasu i mapy są b. przydatne ponieważ mapy nie stanowią małego wycinku terenu z zaznaczonymi flagami oraz ostrzeżeniami "opuszczasz pole walki, zawracaj" etc. Gracz musi mierzyć siły na zamiary, liczyć się że może go czekać nierówna (niezbalansowana) walka jeżeli zbyt szybko utraci czołgi lub działa PAK które wcześniej rozstawił. Należy pamiętać też o takich podstawach jak paliwo, amunicja, linie zaopatrzenia. Na mapach nie ma magicznych skrzynek z amunicją i autonaprawą.
Istnieją wszelkiego rodzaju community, które prowadzą takie walki w zorganizowany sposób, przez co walki są czystą przyjemnością i dają pełną satysfakcję z prowadzenia wojny w IF czy ArmA 2.
Tryb Blitzkrieg, które oferuje najprostrzą rozgrywkę pozbawioną większości elementów gry i jest ona zbliżona do tego co było w RO:O/DH.
Jest też edytor, b. prosty w obsłudze który pozwala na stworzenie dowolnego rodzaju walk, od CoD'owej napieprzanki na mapie 100 x 100 metrów, po ogromne kampanie na 120 graczy.