Może nie pamiętacie, ale pierwsze RO nie miało w ogóle pojazdów, a gameplay był bardzo zbliżony do RO2. Wraz z rozwojem gry oraz grupy tworzącej zaczeły pojawiać się czołgi, pojazdy opancerzone oraz mapy, które mogły je wykorzystać.
Taka sama sytuacja jest w RO2: podstawowy release oferuje dużo nowości, ale tylko dwa bardzo szczegółowo oddane czołgi. Nowe pojazdy (zapowiedziane już w pierwszym content update 2 czołgi i APC), mapy oraz bronie zostaną dodane jako w darmowe DLC.
Poza tym lada tydzień, dwa wyjdzie w pełni sprawny SDK, który pozwoli stworzyć każdego typu mapy, bronie, pojazdy czy zmiany w gameplay'u jakie tylko chcecie. Nie zapominajcie, że większość map o których wspominacie z RO:O zostało zrobione przez właśnie modderów. W dniu wydania mod toolsa polecam zakasać rękawy i "upsrawnić" RO2 na swój sposób - każdy będzie miał do tego prawo!
Dla wszystkich marud twierdzących, że brakuje tego czy tego - musicie sobie uzmysłowić, że RO2 wyszło w dniu kiedy nastąpił deadline, nie wcześniej nie później. TWI nie mogło dłużej trzymać gry w fazie close beta i patchować jej. Sorry, ale tak to wygląda w RL. Również musicie sobie zdawać sprawę, że TWI jest ciągle b. małym, 25 osobowym i samodzielnym studiem, które podjęło się wydania gry AAA. Jest to ich pierwszy tak dużo projekt, więc musicie zrozumieć ich sytuacje. Nie da się czegoś zrobić w terminie gdy projekt wymaga średnio 100 osób, a ma się 1/4 tego i bardzo ograniczony fundusz. Gra wyszła ze skopaną optymalizacją, mineły 2-3 tygodnie i problemów już nie ma. Kolejnym krokiem są zmiany gameplaya. Cierpliwości!