Różności > Hyde Park
My PC Vs RO2
Wawer:
Pisząc o dwuletnim sprzęcie nie pisałem o suwakach w prawo... Tylko, że da się grać bardzo przyzwoicie... No chyba, że ktoś ma dwuletni szrot a takich nie brakuje. Ja mam kartę sprzed prawie trzech lat ( fakt, wtedy highendową) i bez problemu gram ze wszystkim na full w wysokiej rozdzielczości, i nie mam 30 fps... Niestety muszę ją wymienić bo w BF3 juz tak rożowo nie jest.
Problem w tym, że wiele osób nie zdaje sobie sprawy jak słabym sprzętem dysponuje i wydaje im się, że wszystkie gry muszą chodzić im na full. Otóż okazuje się że nie muszą.
Kolega z 30 fps który gra na ustawieniach high, ma grafikę sprzed czterech lat, porównywalną z 8800GT a to już sprzęt 2 czy 3 generacje do tylu... Nie ma co się dziwić, że mu nie bangla na wysokich...
anonim.pl:
--- Quote ---Przyznam szczerze, że rozmiesza mnie sytuacja osoby, która mając średnio 30 fps gra na ustawieniach high... Trzeba mierzyć siły na zamiary.
--- End quote ---
Co w tym śmiesznego, by nieruchomy obiekt stał się ruchomy wystarczy 24 klatki na sekundę ja mam powyżej 30. Nie potrzeba geniusza matematycznego by widzieć że mam spory zapasik i gra chodzi płynnie. Mnie śmieszą ludzie którzy ustawiają niskie wymagania tylko po to by móc podniecać się 60 klatkami, skoro przy mniejszej ilości klatek gra nadal będzie działała dobrze.
Bezsensu ustawiać wszystko na średnich ustawieniach bo każda opcja grafiki zużywa. inną ilość zasobów komputera i różny ma wpływ na wygląd grafiki. Dlatego najlepiej wyznaczać priorytety i sprawdzać które opcje mają największy wpływ na FPS i czy w ogóle warto je mieć włączone powyżej niskiego poziomu. Kosztem jednych opcji zwiększa się inne.
Opcje które mam wyznaczone na poziomie wysokim, czyli: Jakość detali, szczegóły postaci i szczegóły tekstur mają największy wpływ na wygląd grafiki ale wcale nie zmuszają komputera do największych wysiłków. Szczegóły postaci mógłbym mieć nawet na poziomie ultra a wydajność by mi prawie nie zmalała dlatego że to ma duży wpływ na FPS tylko na samiutkim początku rozgrywki gdy widzisz naraz z bliska dwudziestu gości z drużyny, gdy się rozproszą FPS natychmiast rośnie bo później widok dwóch lub trzech żołnierzy naraz nie ma wpływu. Nie wiem co robi Postprocessing ale tym wyższy tym gra lepiej chodzi.
W pierwszej kolejności w grze wyłącza się FXAA na dużych ekranach schodki są bardzo małe i w ferworze walki ich się nawet nie zauważa a to strasznie wykańcza komputer, zapomniałem wspomnieć że ja to u siebie mam wyłączone. Nieraz miałem takie przypadki że przy włączonym antyaliasingu gra kiepsko chodziła a po wyłączeniu dostawała takiego kopa że resztę opcji mogłem ustawiać na Maxa. Druga rzecz to filtr anizotropowy nie wiem czy któraś opcja za niego odpowiada ale on też strasznie zjada FPS. Dobrze mieć też jakość listowia na niskim, zyskujemy FPS i żadna trawka nie zasłania nam widoku w grze (to takie małe legalne oszustwo). A reszta według uznania.
Liczę że te wskazówki pomogą graczom mającym znacznie gorsze komputery niż te które tu zostały wypisane bo na maszynce z minimalnymi wymaganiami podanymi na pudelku też można grać i grafika wcale nie będzie taka kiepska.
--- Quote ---Kolega z 30 fps który gra na ustawieniach high, ma grafikę sprzed czterech lat, porównywalną z 8800GT a to już sprzęt 2 czy 3 generacje do tylu... Nie ma co się dziwić, że mu nie bangla na wysokich...
--- End quote ---
Nie pisałem że mam z grą problemy, wręcz przeciwnie hula aż miło, chociaż gorzej niż starsze gry na tym silniku. Gears of War czy trzecią część Brothers in Arms komputerek zjadał na śniadanie z max ustawieniami tylko bez antyaliasingu.
Specjalnie się pochwaliłem swoim „Potworem” by pokazać że na słabszych sprzętach da się grać i nie trzeba od razu ganiać do sklepu po nowe części. A problem może być gdzie indziej.
Wawer:
W sumie jak napisałes o swoich ustawieniach to ma to sens. Gra zżrera najwięcej fps przez cienie i AA a to masz na low. Ja jednak nie pogodziłbym się z taką ilością fps a że nie potrafię grać na low (lubię jak gra "wygląda" ) starałbym się jakiś upgrade zrobić.
Myślę, że warto tutaj poruszyć kwestię "odczuwalności" płynności w grze. Teoretycznie stałe 30 klatek powinno wystarczać co namniej na singleplayer. W praktyce w każdej grze jest inaczej a w multiplayerze w szczególności. Dla mnie taką granicą jest 50+ przy czym wolę mieć stałe 50 niż nagłe skoki 50>90<50 bo te mają wpływ na wrażenie płynności a także na jakość gry ( lagi, itp) Ja w Ro2 mam locka na 75 klatek, dzięki czemu nie skacze mi w górę i dół i gra się bardzo płynnie.
Co do wydajności silnika - jak miałem 8800GT grywałem w gry na UT3 i nie miałem problemu z płynnością. Świat jednak idzie do przodu, efekty też, zresztą wystarczy przypomnieć sobie wydajność gier z silnika na którym zrobiono RO OF, z samym Ostfrontem...
Duqq:
Przy okazji wiecie może co trzeba odznaczyć w ustawieniach, aby usunąć, bądź zminimalizować te latające gazety? Nie wiem czy to gazety, czy jakaś imitacja liści, czy co to może być, jednak coś się unosi "na wietrze", choć często także w budynkach. Rozumiem, że to miał byc taki jakiś bajer nadający klimatu, ale moim zdaniem zupełnie niepotrzebny, nic nie wnosi sobą. Chciałbym to usunąć, da radę?
Wawer:
Przychylam się do prośby poprzednika - na CH te gazety skutecznie dezorientują strzelca wypatrującego kukułek w oknach...
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
[*] Previous page
Go to full version