akurat system "levelowania" w RO2 jest chyba najgorszy z mozliwych w fpsach. A zrobiony na wzor typowych MMO - nie wazne czy faktycznie jestes dobry w grze czy nie, ale im wiecej grasz to tym lepsze masz wyposazenie. Gracze z wysokimi poziomami na danych broniach maja po prostu latwiej - mneijszy podrzut, szybszy bieg, szybsze przeladowanie, itd. Ma to byc moze jakis sens jesli chodzi o realizm by zaakcentowac roznice pomiedzy weteranami a rekrutami. Ael z drugiej strony w RO1 nie bylo tego wszystkiego, a i tak bylo od razu widac, kto gral w ta gre a kto dopiero zaczyna. Bronie do oblokowania tez kiepsko zrobione - generalnie unlocki broni nie sa jakas zla idea, ale ponownie w RO2 bardzo zle to rozwiazano. Unlocki zamiast byc alternatywa do broni podstawowych sa ich nastepcami. Innymi slowy unlocki sa po prostu lepsze. Chodzi konkretnie o Mkb, ale AVT tez ma wiele przewag ponad PPSh. System levelowania tez nie jest zbyt jasny - po co jest ten poziom honoru, skoro kazda klasa ma swoj oddzielny system rang i bronie tez maja swoje oddzielne systemy rank? Unlocki do broni pojawiaja sie zdecydowanie za pozno - powinno byc tak jak np. w BFie, gdzie unlocki wpadaja szybko, a pozniej juz tylko rozwija sie ta bron dla gwiazdek, acziwmentow i generalnie do lansowania sie odznaczeniami. Malo przejrzyste sa rowniez wymogi jesli chodzi o kolejne stopnie - 15 killi z rifle'a do 2 poziomu, ale znowu z SMG potrzeba 65 killi na 2 poziom. Znowu na 3 potrzeba 60 killi, na 5 40 killi a na 20 100 fragow. Wyglada to tak, jakby ktos kazda liczbe wymaganych fragow na kolejny poziom recznie wprowadzal wg siebie tylko okreslonego wzoru. Zamiast stalych, progresywnie rosnacych wymagan mamy totalny chaos.
Podsumowujac, unlocki i levelowanie same w sobie tragiczne nie sa, zachecaja do dalszej gry, ale w RO2 zostaly totalnie skopane. Tworcy powinni zrobic to porzadnie albo wcale.