Author Topic: Pomysł na mapę Prochorowka a mozliwości techniczne jej wykonania  (Read 34227 times)

Ark

  • Guest
Witam forumowiczów.

Chciałbym w tym temacie wybadać możliwości naszych rodzimych twórców map do RO2 w kwestii stworzenia mapy Prochorowka - bazując na misji z jednej z gier.

Aby uspokoić szanowne grono co do pomysłu- pragnę nadmienić że; spałem dzisiaj całkiem dobrze, mój stan psychiczny jest stabilny, nie jestem na kacu, nie mam urojeń, nie miałem w ostatnim okresie traumatycznych przeżyć.

Swego czasu zrobiłem projekt mapy Podole do gry CoD UO link do screnów http://callofduty.filefront.com/screenshots/File/87294/1 , który został wykonany przez znajomego, osobiście zadbałem o szczegóły związane z realizmem miejsca walki, zaprojektowałem dość szczegółowo teren, budynki, rozstawienie wojsk oraz punktów do zdobycia.

Jestem ciekaw czy podany poniżej na filmie projekt mógłby być wykonany w RO2 link: http://www.youtube.com/watch?v=mNFTVonJqjU.

Będę wdzięczny za komentarze osób, które mają doświadczenie w tworzeniu map, obiektów w 3D - w jakim stopniu ten projekt byłby do zrealizowania.

pozdrawiam Ark

pol77

  • Guest
Pomysł ciekawy, ale z tego co pamiętam mapa BDJ na ostfroncie nie była jakoś popularna, a szkoda bo mi się podobała

Offline BartBear_[PL]

  • Sztab Generalny
  • Towarzysz broni
  • Posts: 3135
  • Honor: +34/-0
    • View Profile
Jak się SOCOM już "naumiał" różnic między SDK do RO1 a RO2 to bij do niego, innych maperów (przynajmniej ujawnionych) nie posiadamy  :P

Bohun

  • Guest
Co to za prokchorovka bez tygrysów, panter i innych radzieckich su.

Ark

  • Guest
Jak się SOCOM już "naumiał" różnic między SDK do RO1 a RO2 to bij do niego, innych maperów (przynajmniej ujawnionych) nie posiadamy  :P

Jakiś namiar ? e-mail, GG, Steam profil, X-Fire ?

Co to za prokchorovka bez tygrysów, panter i innych radzieckich su.

Bohun nie wszystkie związki taktyczne po obu stronach posiadały wszystkie wymienione przez ciebie pojazdy - mało tego np: kompanie czołgów cięzkich Tygrys były przydzielane do poszczególnych dywizji i to dość skromnie - proszę nie ulegać tygrysomanii, jak to miało miejsce w opisach stworzonych przez radzieckich piewców historii  :)

pozdrawiam Ark
« Last Edit: 07 January 2012, 14:37:34 by Ark »

Offline BartBear_[PL]

  • Sztab Generalny
  • Towarzysz broni
  • Posts: 3135
  • Honor: +34/-0
    • View Profile

Ark

  • Guest
BartBear_[PL] bardzo dziękuje

Offline BartBear_[PL]

  • Sztab Generalny
  • Towarzysz broni
  • Posts: 3135
  • Honor: +34/-0
    • View Profile
BartBear_[PL] bardzo dziękuje
np
a btw "naprawiłem" Ci podgląd profilu Steama tutaj na Forum, aby i inni mogli się zaprzyjaźniać  ;)

Ark

  • Guest
btw ..... jestem bardzo wdzięczny - winien ci jestem co najmniej pół litra  ;)

Administrację proszę o nie usuwanie tych oftopów - służą one temu samemu celowi: poznawanie ludzi mogących pomóc przy tworzeniu mapy.

Dziękuje Ark

Offline ufo_has_landed_!

  • Reprezentacja RO.PL
  • Towarzysz broni
  • Posts: 835
  • Honor: +29/-2
    • View Profile
do zrobienia przyzwoitej Prochorowki przydałby się system respawnowania jak w DH, dzięki temu można by zrobić rozległą bitwę pancerną z licznymi umocnieniami piechoty. Dzięki "drzwiom" z DH piechota mogłaby szybko trafiać na front do okopów czy obsługi dział, dzięki czemu mapka mogła by wierniej odzwierciedlać realia bitwy. Pamiętać trzeba, że grubo ponad 85% czołgów niemieckich zniszczonych zostało przez artylerie p-panc - i tą piechoty i samobieżną. Reszta padła łupem lotnictwa i czołgów. Dlatego wg mnie aby nie powtórzyć BDJ-ta któy był super, ale średnio historyczny, w nowej Prochorowce trzeba koniecznie dodać piechotę

Ark

  • Guest
Odp: Pomysł na mapę Prochorowka a mozliwości techniczne jej wykonania
« Reply #10 on: 07 January 2012, 16:29:57 »
do zrobienia przyzwoitej Prochorowki przydałby się system respawnowania jak w DH, dzięki temu można by zrobić rozległą bitwę pancerną z licznymi umocnieniami piechoty. Dzięki "drzwiom" z DH piechota mogłaby szybko trafiać na front do okopów czy obsługi dział, dzięki czemu mapka mogła by wierniej odzwierciedlać realia bitwy. Pamiętać trzeba, że grubo ponad 85% czołgów niemieckich zniszczonych zostało przez artylerie p-panc - i tą piechoty i samobieżną. Reszta padła łupem lotnictwa i czołgów. Dlatego wg mnie aby nie powtórzyć BDJ-ta któy był super, ale średnio historyczny, w nowej Prochorowce trzeba koniecznie dodać piechotę

Pomysł jest super, też o tym myślałem - ale z drugiej strony .... ja mogę się wypowiadać od strony historycznej w tej kwestii. Rzeczywiście piechota by się tu przydała, dodatkowo działa, przeszkody przeciwczołgowe.

Z drugiej strony jestem realistą - jesli dałoby się stworzyć mapę przez polaków ( na tą chwilę rozmawiałem tylko z jednym) na której jeździłyby czołgi - to już to uważałbym za pełen sukces.

Nie znam możliwości silnika Unreal 3 - nie znam możliwości SDK do RO2 (ponoć łatwy w obsłudze nie jest). Na tą chwile możemy tylko snuć plany.

Pomysł mapy oparłem o wiedzę jaką posiadam w tym temacie. Myślałem o piechocie jako Botach przy działach przeciwpancernych - losowo rozmieszczanych na gotowych pozycjach strzeleckich, zawsze rozmieszczanych w innym miejscu, co dałoby rozgrywce smaczku - sztywne ustawianie dział bez botów - jest moim zdaniem co najmniej dyskusyjne - kto wytrzyma przy dziale od początku do końca rozgrywki, nie mając pewności że odda w strone czołgu nawet jeden strzał.

W edytorze map do Cod UO była możliwość aby powiedzmy jeepa przerobić na coś innego- powiedzmy motocykl - zmieniając teksturę oraz parametry opisujące dany pojazd. Nie wiem czy w SDK do RO2 w ten sam sposób dałoby się przerobić powiedzmy czołg na stacjonarne działo przeciwpancerne.
A tworzenie od nowa takich rzeczy to już cały mod, na który myślę że nie ma szans realizacji.

Sądzę że trzeba by się skupić na najprostszej formie mapy - bo to akurat jest do zrealizowania. A mapę zawsze można przerobić do postaci, którą omawiamy - jeśli znajdą się osoby chętnę do tej tytanicznej pracy

pozdrawiam

anonim.pl

  • Guest
Odp: Pomysł na mapę Prochorowka a mozliwości techniczne jej wykonania
« Reply #11 on: 07 January 2012, 17:35:49 »
Po pierwsze nie całkiem rozumiem po co szukać bitew rozgrywanych po Stalingradzie skoro potyczek czołgowych w trakcje operacji Stalingradzkiej było pełno. Na mapie i tak nie umieścicie więcej czołgów niż 64 a jak będzie piechota to ich będzie jeszcze mniej. A z taką małą ilością czołgów to i w polskim wrześniu by się parę starć pancernych znalazło.
Po drugie po co drzwi z DH skoro RO2 ma już ten system. Masz dwa punkty wskrzeszeń i możesz sobie wybrać w którym się pojawisz i zapewne da się takich punktów zrobić więcej.

Offline morticore

  • Towarzysz broni
  • Posts: 772
  • Honor: +17/-0
    • View Profile
    • Gramsajt
Odp: Pomysł na mapę Prochorowka a mozliwości techniczne jej wykonania
« Reply #12 on: 07 January 2012, 19:51:05 »
Mapy pancerne zawsze są mile widziane przez mnie. Jeśli jednak mówimy o rozgrywce z czołgami i piechotą (ale mi smaczka narobiliście na te armaty ppanc), to trzeba zaczekać aż Tripwire zrobi wreszcie porządek z botami km w pojazdach, co jak wiemy im nie wychodzi... Wczoraj na Commissars house bot skosił mnie, gdy stałem w oknie na drugim pietrze, tak na oko to było maksymalne podniesienie karabinu do góry. Przegięcie pały i tyle  >:(

adlena

  • Guest
dzięki za dzielenie

Offline Pobor

  • Administrator serwera gry
  • Towarzysz broni
  • Posts: 1066
  • Honor: +30/-3
    • View Profile
  • Gadu-Gadu:
And the winner is: Adlena. Łopata roku jest twoja ;)