Author Topic: Garść informacji z TWI  (Read 246000 times)

Jeffrey Hammond

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #165 on: 09 June 2012, 16:10:12 »
Quote
Miałem na myśli:
- unlocki
- levele
- dodany tryb TDM
- countdown
- przyspieszenie i uproszczenie gameplaya
- spawn na SL'u
- malutkie mapy CQB only
- futurystyczne i prototypowe bronie
- tylko 2 kiepsko zrobione czołgi, brak transporterów (nacisk na walki piechotne)
itp.
Rozumiem, coś w tym jest i nie da się ukryć, że chcieli "uatrakcyjnić" nowe wcielenie RO. Wyszło to miejscami na siłę i można było obyć się bez tych zmian, ale niektóre chyba nie wyszyły aż tak źle. Pamiętam jak czytałem tu "recenzje" bety Twojego autorstwa (popraw mnie jeśli się pomyliłem, bo nie jestem 100% pewien) gdzie było napisane, że co by o grze nie mówić to rozgrywa jest bardziej realistyczna niż w RO1 (przytaczam z pamięci, jeśli się pomyliłem to chętnie to odwołam) - zrozumiałem wtedy, że chodzi o "fizyczną" stronę pola walki a nie merytoryczną, bo co by nie mówić RO oprócz tego że było świetne było też drewnem... Widać to tym bardziej jak się zagra w tryb klasyczny z RO2, który próbuje go naśladować. Od razu piszą ludzie na forum, że: "jak by się grało pod wodą".... Realizm nie wiedzieć czemu, utożsamiany jest często z powolnością i topornością :)

W każdym razie, do czego zmierzam, to fakt, że te wszystkie pierdoły, levele, unlocki itp.  jeszcze z gry COD'a nie robią, co więcej zdaje się, że w ustawieniach serwera można je zwyczajnie wyłączyć (chyba tryb klasyczny domyślnie ich nie uwzględnia) a nawet gdyby nie, to i tak tej grze daleko do COD'a....

Na poparcie moich słów wyczerpująca recenzja pewnego użytkowania strony torrenty.org :D :
Quote
Dla mnie cienko,moze dlatego ze wole FPSy w stylu COD.Niemniej jednak gra co najwyzej poprawna,grafika gorsza niz w Airborne,poczucie dynamizmu zerowe i malo ciekawe mapy.6/10 za realizm i kilka ciekawszych chwil.

Tak naprawdę, to gracze robią z RO2 CODa grając tryb akcji na Apartments w 64 graczy - rozgrywka jest po prostu idiotyczna - i słusznie można mieć pretensje do TWI, że w ogóle umożliwia granie na takich zasadach. Na szczęście jest sporo fajnych i co ważne niepustych serwerów gdzie można trochę się pospinać ;)

Nie zabraniam nikomu "hejtować" (głupie słowo ale trafne) tej gry, nawet to rozumiem, ale jest tu tyle tego, że czasem chce się napisać coś innego, tak dla równowagi. :)
« Last Edit: 09 June 2012, 16:25:54 by Jeffrey Hammond »

gustavo

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #166 on: 09 June 2012, 17:51:39 »
Quote
-dodany tryb TDM(...)
- spawn na SL'u

Osobiście uważam że obydwa te posunięcia są wbrew pozorom przemyślane.
Primo tryb FF upłynnia grę, mecz w trybie terytorium zmienia się po jakimś czasie dla atakujących w masowy bieg ze spawnu do z góry określonego punktu jedną dwoma czasem trzema czy czterema drogami a dla obrońców taki sam bieg urozmaicony czasem wyścigiem na jakąś znaną wszystkim pozycję z której zastrzeli się kilku wrogów a później (jako że wszyscy o niej wiedzą) ktoś podrzuca tam granat, czasem nawet na ślepo. W FF dzięki temu że nie ma zaprogramowanych punktów do przejęcia walki przesuwają się naturalniej i mniej szablonowo dzięki czemu nie gra się na pamięć. Oczywiście będą tu wyjątki (Kurhanamajewa czy Elewator) ale wynika to z tego że mapy te powstawały z myślą o standardowym trybie ataku na pozycję i ich transformacje są delikatnie mówiąc nnnie najlepsze(zwłaszcza kkurhandzie graczom wydzielono 25 m2  >:()
Secundo odradzanie przy SL jest wbrew pozorom dobrym posunięciem zwłaszcza dla gry poza klanami, naturalnie zmusza do współpracy drużyny między sobą, a przynajmniej jej dowódcy dzięki czemu sl nie jest tylko kolejną klasą z półautomatem czy pm, i jeśli nie wykonuje swoich zadań spotyka się z szeroko rozumianą niechęcią (ostatnio widziałem na mapie apartamenty jak Rosjanin polował mosinem na swojego sl biegającego po długim targu w trakcie atakowania mostów ???)

Jeffrey Hammond

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #167 on: 10 June 2012, 09:15:03 »
Quote
SL jest wbrew pozorom dobrym posunięciem zwłaszcza...
zwłaszcza, że nie ma pojazdów ;/ Na dużych mapach to w sumie jedyny sposób by utrzymać jakąś ciągłość natarcia. Tryb Klasyczny ma zablokowany spawn na SL'u i bywa, że na niektórych mapach cała gra siada. Taki Mamayev Kurgen zdobywa się czasami cały wieczór :D

Shock

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #168 on: 10 June 2012, 09:40:00 »
Gustawo tylko tu nie chodzi o odradzanie na SL'u itd.

Bardziej o silnik i jego podatność na modyfikacje. Chyba już wszyscy co robili największe cuda do Ost złożyli broń.

Po drugie zupełnie niepotrzebny system osłon - fakt jest bardzo pomocny - ale nie przy takiej przebijalności pocisków jaką zaserwowali nam twórcy nie ma kompletnie sensu.

Ja ze swojej strony mam do TWI trzy razy "ale" za:

- wydanie wczesnej bety gry twierdząć że jest ukończona - po ostatnim patczhu "można" powiedzieć że jest.
- banowanie ludzi z forum TWI.
- kompletnie nie modowalny silnik, kilka map na krzyż i dwa czołgi.

Teraz po prostu jak będzie jakiś płatny dodatek od TWI czy nowa gra to nie kupie do póki w demo nie zagram. Sześć lat temu kupowałem w ciemno Ost'a i do tej pory mnie bawi.

To jest prosta historia od zera do bohatera i od bohatera do zera. Chciało się dotrzymać kroku i konkurować z dużymi markami na rynku ? Teraz trzeba pokutować.   

BRAT_MIH

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #169 on: 10 June 2012, 12:07:39 »
Po nowym patchu gra stała się tak jak pierwotna szara i brzydka. Zmiany w pliku RoEngine:
MotionBlur=False
MotionBlurPause=False
DepthOfField=False
AmbientOcclusion=False
Bloom=False
UseHighQualityBloom=False
bAllowLightShafts=False
mam i nie przynoszą już poprawy. Zero kolorów, szara i wstrętna. W trybie classic trzęsie się nawet jak obok strzelają, nie można celować, teraz w drugą stronę przesadzili. Ja już prawie w nią nie gram. Może gdyby kolory wróciły ? Wie ktoś jak to zrobić ?

Offline csMKJP

  • Towarzysz broni
  • Posts: 456
  • Honor: +14/-1
    • View Profile
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #170 on: 10 June 2012, 13:42:16 »
Może, opcje > grafika > postprocessing "zaawansowany"

Dla mnie gra jest spoko jedno zastrzeżenie powinni coś zrobić z obrzeżami map. Ponieważ tam za dużo się dzieje.
« Last Edit: 10 June 2012, 14:16:09 by csMKJP »

anonim.pl

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #171 on: 10 June 2012, 15:15:38 »
A dlaczego Cię to śmieszy ? to właśnie świadczy o dnie jakie osiągnęło HoS i tym jak fatalną drogę rozwoju dla tej gry obrało TWI. tej gry nie da się modować klasycznym, "popołudniowym" trybem (przez amatorów), ta gra  pół roku od premiery nie ma ani jednej customowej mapy w rotacji, nie mówiąc o jakimkolwiek sprzęcie, którego w powyższych grach, jak sam napisałeś jest ponad setka.HoS jest nudny, sześć map w rotacji od pół roku. Brak perspektyw na rozwój. Brak perspektyw na nową zawartość. Ciągła obecność błędów w grze...

Porównanie jest słuszne, bo pokazuje czym mogłaby być Ro2 gdyby była choć w połowie tak "modolubna" jak RO1. RO2 jest moim zdaniem świetną grą z równie "świetnie" zmarnowanym potencjałem. I warto porównywać w ten właśnie sposób, aby pokazać jak fatalną decyzją była ta odnośnie wyboru kształtu nowej RO...
Jeśli sukces osiągnął mod który ma tak zmienioną rozgrywkę że z grą matką łączy go tylko silnik, to wcale nie znaczy że taka gra jest rewelacyjna tylko że mod jest niezły. Jeśli na serwerach gry gra 1000 ludzi a na modzie 5000 nie znaczy to ze na serwerach gry gra 6000 bo tam nadal gra tylko 1000 ludzi. Te mody nie dodają tylko mapki ale zmieniają tak bardzo rozgrywkę że niekoniecznie muszą się podobać graczom grającym w grę matkę, a ci co zakupili grę tylko z powodu moda często tylko w niego grają. Tak powstają oddzielne community które że sobą nie mają nic wspólnego a na stemie są połączone.
HoS ma 11 map, przed łatką bardzo często grałem w Butovo i to na pełnym 64 osobowym serwerze. Po łatce widzę co najmniej trzy działające mapy, to nie wina Tripwire że gracze nie chcą w nie grać.
To samo tyczyło się RO1 i dzięki temu gra ma dalej (6 lat) duże community. Sam podałes przyklad.
Na forach faktycznie jest ich pełno, szkoda że ta ilość nie przekłada się na graczy w grze których jest tak "dużo" że żeby się w ogóle pojawili trzeba organizować Fajtnighty.
Wyjaśnienie: Warband, ArmA 2 są przykładami gier oryginalnych, zrobionych z pomysłem, dbałością o szczegóły i dla swojego community (Warband dla community pierwszego M&B, a ArmA 2 dla ArmA 1/OPF).
Warband dla comunity M&B był zwykłym skokiem na kasę ponieważ nic nowego oprócz multi nie wprowadzał. Ludzie na niego przeszli tylko z powodu multipleyera a ci co się nim nie interesują to nadal siedzą na jedynce. Zapewniam ciebie że jeśli Taleworlds sprzeda im po raz trzeci to samo (M&B2 jest w przygotowniu) tylko w lepszej grafice to te community weźmie widły, pochodnie i odwiedzi turków. Różnica między graczami M&B a RO:O jest taka że ci pierwsi chcą zupełnie nowej gry z dużą ilością zmian a ci drudzy chcieli tylko lepszej grafiki. Akurat w Warbanda mam jakieś 1000 godzin przegrane i czytuję fora.
ps. ArmA 2 nie jest produktem Steam only. Około 10-15% community ArmA 2 używa wersji Steam (może 25-35% po wprowadzeniu DayZ i możliwości zakupu wersji aktywowalnej na Steam ze sklepiku Bohemia). Twój argument nie jest trafny.
Podaj jakieś wiarygodne dane a nie twoje przypuszczenia. Jeszcze nie spotkałem się z żadną grą w której graczy klanowych jest więcej niż niezrzeszonych a skoro tu tak jest to nie jest najlepiej. W MMO jest tak że jak więcej jest weteranów niż nowych graczy to gra umiera bo weterani wcześniej czy później odchodzą i brakuje ludzi którzy by ich zastąpili. Wątpię by klany miały więcej świeżej krwi gdy serwery publiczne świecą pustkami.
- dodany tryb TDM
W Ro1 Też był tryb TDM. Żeby w grze był taki tryb nie potrzeba wielkiego napisu „tryb team deathmatch” wystarczą odpowiednio zaprojektowane mapki w których obrońca nie jest w stanie się statycznie bronić bo przeciwnik ma za dużo możliwości obejścia pozycji i bez problemu zachodzi obrońców od tyłu. W takim przypadku obrońca musi ciągle się przemieszczać i wychodzą z tego gonitwy kto kogo pierwszy złapie. Dla mnie taką mapą było np. Danzing, w Mare Nostrum Akaba i powstało też sporo futurystycznych map w których nawet nie było punktów do zdobycia. Sami gracze tworzyli takie mapki by grać w taki sposób. To samo masz też jak gra kilka osób na dużej mapie, bo wtedy nie da się obsadzić całego frontu tak by przeciwnik nie miał możliwości obejścia twoich pozycji. Jedyna różnica w RO2 jest taka że ten tryb stał się oficjalny.

Shock

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #172 on: 10 June 2012, 17:44:03 »
Te mody nie dodają tylko mapki ale zmieniają tak bardzo rozgrywkę że niekoniecznie muszą się podobać graczom grającym w grę matkę, a ci co zakupili grę tylko z powodu moda często tylko w niego grają. Tak powstają oddzielne community które że sobą nie mają nic wspólnego a na stemie są połączone.

Są połączone bo większość graczy znudzonych już RO1 przeszło do DH. Więc jak by nie było to commmunity się łączy a nie dzieli tak jak w przypadku RO2. 


HoS ma 11 map, przed łatką bardzo często grałem w Butovo i to na pełnym 64 osobowym serwerze. Po łatce widzę co najmniej trzy działające mapy, to nie wina Tripwire że gracze nie chcą w nie grać. Na forach faktycznie jest ich pełno, szkoda że ta ilość nie przekłada się na graczy w grze których jest tak "dużo" że żeby się w ogóle pojawili trzeba organizować Fajtnighty.

Gracze nie chcą grać na serwerach TWI bo są ustawione na ACTION MODE.

Chyba sceny RO dobrze nie znasz bo Fight Night organizujemy przważnie z okazji jakiejś rocznicy. Graczy na forach jest dużo i na serwerach. Wystarczy wymienić serwery 29th które są oblegane cały czas. A są to serwery na 64 sloty.
Przykład z wczoraj/dzisiaj - graliśmy od 23 do 4 rano, a i tak ludzie dalej czekali na spekcie żeby dołączyć.

Offline ufo_has_landed_!

  • Reprezentacja RO.PL
  • Towarzysz broni
  • Posts: 835
  • Honor: +29/-2
    • View Profile
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #173 on: 11 June 2012, 08:32:10 »
HoS ma 11 map

hmm.. teoretycznie ma, ale nadal nie rozwiązano problemów z pobieraniem map custmowych, w efekcie czego na obleganych serwerach nie ma ani aradu, ani ogledowa, ani pozostałych mapek customowych. De facto zatem gra się w kółko na tych samych "firmowych" mapkach. Swoją drogą ignorancja TWI dla moderów jest ogromna, bo proszą o rozwiązanie tego problemu już od wielu miesięcy. I to robi firma która uważa się za wspierającą scenę moderską.

A przy okazji poprzedniego pacza, nie wiem czy zauważyliście, TWI dodało nowy content ! boty otrzymały imiona :D

Offline morticore

  • Towarzysz broni
  • Posts: 772
  • Honor: +17/-0
    • View Profile
    • Gramsajt
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #174 on: 11 June 2012, 09:18:57 »
Taa, przez 5 minut myślałem, że do żywych strzelam...

gustavo

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #175 on: 11 June 2012, 10:24:25 »
Lata zimnej wojny, spotyka się Amerykanin i mieszkaniec kraju rad, oczywiście starają się udowodnić że ich kraj jest lepszy, zaczyna Rosjanin:
-U was biją murzynów.
-Ale w ZSRR nie ma wolnosci słowa.
-A u was biją murzynów.
-W USA każdy może robić co chce i kiedy chce.
-Ale biją murzynów.
-U was nie ma wolnego rynku.
-A u was biją murzynów...

Słowem wstępu dla wszystkich którzy nie znali ;)


Miałem na myśli:
- unlocki
- levele
- dodany tryb TDM (...)
- spawn na SL'u (...)

Gustawo tylko tu nie chodzi o odradzanie na SL'u itd.

Bardziej o silnik i jego podatność na modyfikacje.

To coś na kształt murzynów ???
Kilka stron temu już ustaliliśmy że modowstręt RO2 jest faktem i to bardzo nie wskazanym a wręcz szkodzącym grze i teraz prawdopodobnie nie dojdziemy do innych wniosków. A może warto zastanowić się czy COD'owe zmiany faktycznie są be czy może mają jakiś tam sens??

Shock

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #176 on: 11 June 2012, 15:40:14 »
Gustavo, RO2 było robiona pod fanów RO1 z "małymi" zmianami żeby ściągnąć innych graczy - przypomnij sobie filmiki z przed premiery w których TWI to zapowiadało - realizmi, dla fonów pierwszej części i nowych graczy itd.
Wyszło im to co wyszło.

Jeżeli bym chciał zmian w stylu COD (jak i inni gracze) to pewnie grał bym w COD MP ale tego nie robie bo mi sie tam MP nie podoba i nie będizie podobał.

W stosunku do tego co było przed premierą jest o niebo lepiej (patch) i po dwóch miesiącach przerwy znowy gram w RO2.

I odnośnie do murzynów - masz rację. Tylko że "racja" jest jak dupa, każdy ma swoją.

marcinz

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #177 on: 13 June 2012, 23:38:55 »

Offline ufo_has_landed_!

  • Reprezentacja RO.PL
  • Towarzysz broni
  • Posts: 835
  • Honor: +29/-2
    • View Profile
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #178 on: 14 June 2012, 07:19:56 »
słowo klucz na tej stronie : Launching in the near future, , czyli tak jak czołgi, transportery i kto tam jeszcze wie co naobiecywali - na "święty nigdy"...

Offline ufo_has_landed_!

  • Reprezentacja RO.PL
  • Towarzysz broni
  • Posts: 835
  • Honor: +29/-2
    • View Profile
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #179 on: 14 June 2012, 22:50:47 »
Tripłajer ogłosiło na fejsbuku konkurs na mapę do ROHOS. pula nagród 30 tys BAKSÓW !!! Socom, bierz się za robotę !

ps: znowu kasa - taniej wychodzi zrobić konkurs, dać ludziom po 10 tys $ niż męczyć się samemu przez pół roku nad jedną mapą... twi=fail