Author Topic: Garść informacji z TWI  (Read 234004 times)

Apos

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #135 on: 24 May 2012, 16:14:07 »
Tak zdaję sobie z tego sprawę i właśnie dlatego sam o tym napisałem, w moich wypowiedziach nie chcę przekonać kogokolwiek że ro2 jest najlepszą grą w historii, sam w to nie wierzę ale nie wolno też popadać w drugą skrajność. Śmiało mogę powiedzieć że ro2 jest dobrą grą, faktycznie bez fajerwerków ale zdecydowanie nie jest też całkowitym flaczkiem, jedynie co to trzeba podejść do tego tytułu bez wcześniejszych uprzedzeń czy zbyt wybujałych oczekiwań.

Sugerujesz że do każdej nowej gry trzeba podchodzić bez wymagań i iść na rękę developerom? Gdyby tak było ze wszystkim to nadal siedzielibyśmy na tych drzewach ;) Jeżeli nie będziemy podnosić poprzeczki i wymagać coraz więcej to rozwój gier stanie w miejscu.

Gdyby nie szukać ciągle lepszego razem ze starszymi kuzynami siedzielibyśmy na drzewach i jedli banany. Każdy brak progresu jest regresem, jeżeli nie szuka się nowych rozwiązań stoi się w miejscu i mimo że czasem coś, jak to się potocznie mawia: nie pyknie ale cóż gdyby stworzenie wybitnej gry było proste nie musieli byśmy tu rozmawiać bo w przerwie w pracy napisalibyśmy sobie grę tak dobrą że nie musielibyśmy szukać niczego innego. Ale cóż kiedyś na rynku pojawiła się gra traktująca o niezbyt popularnym w grach froncie wschodnim, stawiająca na realizm, zmieniająca spojrzenie na gry... Ale to było w roku 2006 od tego dnia trochę się zmieniło w świecie i może czas na pewnie zmiany nawet w świetnej ro?? nie bójmy się zejść z drzew...

W poziomie to nie we własnych a wszystkich innych oczach :D

Aby stworzyć wybitną grę nie należy myśleć szablonowo i sugerować się na innych.

TWI szukając sposobów aby zwiększyć sprzedaż wzieło przykład z gry która sprzedaje się najlepiej - seria Call of Duty. Przystosowali oni gameplay, mapy oraz dodali nowe elementy pod tą grupę graczy, która gra w CoD'a. Operacja się udała, RO2 sprzedało się dobrze (TWI jest na plusie i wypełniło swój cel aby zarobić). Zapomnieli oni natomiast, że takie zagrania są krótkowzroczne. RO2 ma obecnie 400 graczy online, martwą scenę klanową czy community modderskie (gracze są na przegranej pozycji, pieniądze już wydali) - to jest FAKT. Inne gry które również wzorowały się na CoDzie skończyły tak jak RO2:
- Brink < 300 graczy online
- Homefront < 300 graczy online

Zubożanie gry, robienie z niej shootera "run'n'gun" nie pomaga utrzymać graczy przy niej ponieważ brak jej oryginalności. I tutaj RO2 nie jest wyjątkiem. Gra przypomina kiepską kopią World At War i liczba graczy to potwierdza.

Pogadajmy teraz o oryginalnych i ambitnych produkcjach, które nie potrzebowały reklam, trailerów i kampanii marketingowych aby odnieść sukces i nie umrzeć po 3 mc po premierze:
- Mount and Blade Warband, super giera, masa modów, liczne community ~5.000 graczy online a gra została wydana 2? 3? lata temu.
- seria Total War, np. Empire gra ma swoje lata, nie jest to gra typu arcade tylko strategia turowa z bitwami ~7.000 graczy online pomimo upływu lat
- ArmA 2, pomimo że jest to symulator, "slow paced", zbyt trudny dla zwykłego zjadacza chleba to  posiada setki klanów, kampanii online i innych atrakcji. Nowe mapy, jednostki i bronie są wydawane przez modderów regularnie pomimo upływu lat.
I tutaj warto wspomnieć o odkryciu roku 2012, jednej z najlepszych rzeczy która przydarzyła się PC gamingowi - DayZ.
Odpowiedni pomysł na mod + ogromne możliwości silnika ArmA 2 = jedna z najoryginalniejszych gier jaka powstała na PC.
DayZ, mod w fazie Alpha 8000-10000 graczy online...
- Minecraft, Terraria, Dungeon Defenders,

RO2, gra która chciała być tak samo fajna jak CoD - 400 graczy online kilka m-c po premierze. RO:O miało bardziej aktywne community 3-4 lata po premierze.
Pozostaje mieć nadzieje że Iron Front przygarnie graczy RO do siebie ;)
 
« Last Edit: 24 May 2012, 16:17:19 by Apos »

Offline csMKJP

  • Towarzysz broni
  • Posts: 456
  • Honor: +14/-1
    • View Profile
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #136 on: 24 May 2012, 17:55:30 »
Twórczość studia X1software od Iron Front

Weeding of the Mermaid Aileen

“Weeding of the Mermaid Aileen” is a sequel of “Mermaid: The magic adventure” game. The game takes place in a fairy world, based on a story by H. C. Andersen “The Mermaid”, and also known by the first part of the game.



Ja lubię RO2 mimo wszystkich wad jakie ma, strzelanie daje mi najwięcej radochy porównując do innych gier. Arma 2 a kultowe operation flashpoint cold war crisis.
« Last Edit: 24 May 2012, 17:59:15 by csMKJP »

Offline _KaszpiR_

  • Sztab Generalny
  • Towarzysz broni
  • Posts: 907
  • Honor: +4/-0
    • View Profile
    • http://hlds.pl
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #137 on: 24 May 2012, 19:53:09 »
Wybaczcie, ze nie przeczytalem 10 stron wątku, widzialem moze kilka postow, ale chcialbym sie odniesc do postu Aposa.

Tak, trzeba stawiac wysoka poprzeczke deweloperom, ale niestety prawa rynku sa bardzo brutalne - szczegolnie w stosunku graczy...przez samych graczy.
Aktualnie jakikolwiek produkt jaki ma wyjsc ma na siebie zarobic, a to oznacza, ze trzeba dotrzec do jak najwiekszej liczby graczy - to oznacza specyficzne przygotowanie gry pod ogół, a nie elitę. Jak wiadomo ogół stanowia niedzielni gracze, którzy chcą odpalic konsolę, pozabijac i miec akcje 'lol wooowww omg patrz jak go zabilem'  i nastepnie wylaczyc komputer po godznie. To oznacza, ze taki gracz powinen w miare od razu wiedziec co sie w grze dzieje - chodzi o interfejs, wyglad, feel gry itd. Dopiero jak sie czlowiek troche zaznajomi to zacyzna doceniac takie aspekty gry jak gameplay.

Niestety aktualnie gracz chce miec opcje ze kogos szybko zabije (czyli kto ma wiekszy refleks) a nie kto lepiej mysli - bo ludziom sie po pracy nie chce myslec. Oczywiscie co innego zaawansowani gracze, ktorym zwykle strzelanki nie starczaja, ale to naprawde margines.

Druga sprawa to tzw oczekiwania graczy, ktorzy czekaja na druga czesc gry. Niestety wielokrotnie jest tak, ze ludzie ktorzy grali w jedynke placza ze dwojka nie przypomina jedynki, ew nie przypomina tytulu na ktorym dana gra jest bazowana. Tak bylo z Brinkiem - wszyscy czekali na to ze to bedzie remake ET - masa ludzi ktora sie tak szybko zmyla jak pojawila. W Brinku jeszcze bylo kilka elementow bardzo irytujacych - troche za kolorowe i pokrecone mapy - nie byly one ulozone w sposob intuicyjny -  w efekcie, wielu poczatkowych graczy bieglo w inna strone niz trzeba bylo.

Trzecia sprawa - doswiadczeni gracze rozprawiajacy sie z nowymi. Niestety, tak to jest, ze jesli ktos gra w dana gre powiedzmy 3 miesiace i spotyka kolesia co gra miesiac, to bedzie go skutecznie rozwalal bo przewaznie juz sie zna tak dobrze mape ze wiadomo gdzie ktos wyjdzie. A sami wiemy ze nadmiar porazek nie zacheca do starania sie jeszcze bardziej.

Czwarta - koledzy. Znane jest to ze jak koledzy graja w gre to 'ja tez kupie' i gramy razem. Bardzo czesto dzieki temu sprzedaje sie gre 10 osobom, z czego de facto potem gra 4 bo reszcie sie nie spodobalo.

Piąta - ludzie się starzeją. Zmienia im sie percepcja, zainteresowania, szukaja czegos innego. A to oznacza ze niekoniecznie chca grac w prawie to samo drugi raz.

Szósta - development gry jest trudny i staje sie coraz trudniejszy, albo studio ma coraz mniej czasu na jego rozwijanie z powodu wydawcy ktory cisnie na wydanie gry. Czy ktos pamieta jakim badziewiem bylo BFBC2 jak wyszedl? Toz to co bylo na plycie w pudelu bylo tak niedopracowane, ze az dziwie sie ze ludzie wytrzymali do patcha. Do tego dochodza rozne konfiguracje sprzetowe itd, i jesli chce sie trzymac support np dla Windows XP to to znacznie zwieksza ilosc bugow z jaka trzeba walczyc. Moim zdaniem to co DICE zrobilo czyli DX11 required jest zle i dobre zarazem - zle dla masy graczy, dobre bo zmusila ludzi do upgrade.

Siódma - konsole. Jesli studio ma byc uznawane za dobre to niestety aktualnie musi miec w ofercie wydawanie gier na konsole -  takie zachowanie wymusili wydawcy gier. Zobaczcie taki Crytek, z początku PC only, ale juz Crysis 2 byl na wszystkie trzy platformy. A wiemy czym sie konczy tworzenie gier na konsole - gra na pc robi sie zbyt prosta, czesto jest chamskim portem z konsoli, bo to co wychodzi na konsole musi byc dopracowane w dniu wydania na plyte (poza tym latwiej sie to rozwija bo konsole maja 3 wersje a nie milaird jak pecety). Press X to do anything.

Apos wspomnial o swietnych tytulach, ktore zaczynaly od tego, ze byly projektami niezaleznymi. Ale zobaczmy co sie stalo jak ktos chcial sie tym zainteresowac lepiej - przyklad America's Army 3, ktora byla mega niewypalem w stosunku do dwójki.

Aktualnie aby gra zyla to musi byc w nia wpompowane albo mase kasy w bajery (battlelog na bf3), albo musi byc cos w rodzaju play for free (jak teraz coraz wieksza ilosc gier), albo musi miec dobre SDK aby ludzie zaczeli kombinowac.
« Last Edit: 24 May 2012, 20:04:07 by _KaszpiR_ »

Zaytsev

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #138 on: 24 May 2012, 20:05:39 »
Nie ma to jak zapowiedzieć free weekend, i robić poprawki na "last minute". Kurde, a chciałem dziś pograć...
EDIT:
Ale fajnie, już zasys... pobieram RO2, więc jak by odpaliło i działało w miarę sprawnie, to można pograć. :-)
« Last Edit: 25 May 2012, 13:56:17 by Zaytsev »

Offline ShariK PL

  • Towarzysz broni
  • Posts: 973
  • Honor: +10/-1
    • View Profile
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #139 on: 24 May 2012, 20:19:26 »
Niestety aktualnie gracz chce miec opcje ze kogos szybko zabije (czyli kto ma wiekszy refleks) a nie kto lepiej mysli - bo ludziom sie po pracy nie chce myslec. Oczywiscie co innego zaawansowani gracze, ktorym zwykle strzelanki nie starczaja, ale to naprawde margines.

Albo po szkole. Słuszna uwaga.

Offline csMKJP

  • Towarzysz broni
  • Posts: 456
  • Honor: +14/-1
    • View Profile
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #140 on: 24 May 2012, 20:31:24 »
Niestety aktualnie gracz chce miec opcje ze kogos szybko zabije (czyli kto ma wiekszy refleks) a nie kto lepiej mysli - bo ludziom sie po pracy nie chce myslec. Oczywiscie co innego zaawansowani gracze, ktorym zwykle strzelanki nie starczaja, ale to naprawde margines.

Nie zgadzam się w obecnych grach  typu Cod, Bf nie liczy się refleks tylko szybkostrzelność posiadanej broni i trafienie śmiertelne przeciwnika w stopę.

gustavo

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #141 on: 24 May 2012, 20:42:55 »
Quote
Sugerujesz że do każdej nowej gry trzeba podchodzić bez wymagań i iść na rękę developerom?

Nie, miałem na myśli to co _KaszpiR_ umieścił w punkcie 2 swojego ostatniego posta, z którym swoją drogą zgadzam się nie tylko w tej kwestii. Jedyne co można dodać to fakt że "niedzielni" gracze nie tylko nie chcą myśleć w trakcie gry ale poza tym ratowanie świata nie jest jedyną rzeczą do zrobienia zaraz po powrocie z pracy, troszkę mniej szkoły, więc mapa wymagająca ponad 20 minut na rundę jest mniej atrakcyjna niż dwie mniejsze mapy zapewniające większą różnorodność.

Koller

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #142 on: 25 May 2012, 16:28:20 »
widzę, że ten WIELKI patch dzisiaj....pobieramy i wieczorkiem po mniej więcej 4 miesiącach nie odpalania RO2 się skuszę...
ktoś grał, jakieś zmiany in +?

Shock

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #143 on: 25 May 2012, 16:38:13 »
+ 1 Przeglądarka serwerów działa naormalnie.
+ 1 Można sobie przypisać klawisze (Ctrl nie musi już odpowiadać za wszystko).

Tyle z poziomu menu.

EDIT:

Jest dobrze :)

Przed wejściem na serwer w trybie REALIZM gra nas pyta czy na pewno bo to tryb dla doświadczonych graczy itd.

Przy wyborze klasy można zmieniać sobie ulepszenia broni - magazynki, lunety, bagnety itp.



Zdjąłem bagnet  ;D



Czcionka z RO powróciła :)



Tabela też :)




To tak po jednej rundzie.
« Last Edit: 25 May 2012, 16:57:28 by Shock »

Offline ShariK PL

  • Towarzysz broni
  • Posts: 973
  • Honor: +10/-1
    • View Profile
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #144 on: 25 May 2012, 16:55:38 »
A muzyczka dalej się tnie?

Offline csMKJP

  • Towarzysz broni
  • Posts: 456
  • Honor: +14/-1
    • View Profile
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #145 on: 25 May 2012, 16:59:04 »
Red Orchestra 2 - Current Players - 3,437 szok.

Shock

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #146 on: 25 May 2012, 16:59:54 »
A muzyczka dalej się tnie?

Nie, jest ok. Optymalizację też poprawili. Jak zawsze mam wszystko na Ultra a gra chodzi jakoś lepiej.

Red Orchestra 2 - Current Players - 3,437 szok.

 ;)

Duqq

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #147 on: 25 May 2012, 17:03:42 »
Szkoda, że trafili z tym darmowym weekendem na Civilization V, która oferuje także darmowy weekend. Tak to by graczy było pewnie jeszcze więcej. Miejmy nadzieję, że gra się spodoba wielu nowym osobom i serwery znów się zapełnią.

marcinz

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #148 on: 25 May 2012, 17:10:11 »
Ja też chwilę postrzelałem i jest dużo lepiej niż było. Wielki plus za poprawę wydajności i rejestrowania trafień


Zmienili wygląd wybuchów artylerii oraz dymu? Jakoś ładniej to teraz wygląda (albo mi się wydaje, kilka miesięcy nie grałem)
« Last Edit: 02 June 2012, 10:59:46 by marcinz »

Offline ufo_has_landed_!

  • Reprezentacja RO.PL
  • Towarzysz broni
  • Posts: 835
  • Honor: +29/-2
    • View Profile
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #149 on: 25 May 2012, 19:45:00 »
Szkoda, że trafili z tym darmowym weekendem na Civilization V, która oferuje także darmowy weekend.

nie bój, za dwa-trzy miechy znowu będzie 200 osób online i kolejny free weekend. kesz many many , kesz kesz many many