Obawiam się że jak ja nie pracuje to nikt, bo nawet właściciel czyli Sichartshofen dawno się do mnie nie odzywał i nie brał udziału żadnego w pracach. Na samym początku gdy zaproponowałem współprace (bo nie wiedziałem jak się robi mody do RO) zgodził się, pokazał mi jak zacząć i użyłem skryptu mutatora z jego wcześniejszych AB i to wszystko. Myślę że od tamtej pory dług już spłaciłem (on może swobodnie rozporządzać kodem dotychczasowych wersji) i właściwie można by sobie dać spokój z AB i kiedy wróce do pracy wydać go pod jakąś inną nazwą. Jakoś nie przynosi mi satysfakcji ta współpraca, i tak wszystko robie sam...
Przerwałem z powodu kłopotów ze zdrowiem i wyczerpaniem zasobów sił i entuzjazmu, szczególnie po tym jak już marnie się czując próbowałem wypuścić 2.06 i zmagałem się z różnymi poważnymi problemami które się pojawiły, głównie w komunikacji serwer-klient (co innego działo się na serwerze a co innego u graczy). Typu brak dzwięków ponieważ pociski lecą z inną prędkościa na serwerze i kliencie.... Ponieważ ja się na tym nie znam, zastanawiam się czy jak znów zacznę w tym grzebać nie machnąć ręką na te problemy i robić wersji działającej wyłącznie w practice mode (co idzie 4 razy szybciej i łatwiej, martwie się tylko o algorytmy penetracji itp.) a później jak komuś się spodoba i będzie chciał grać w to online, to już sami będziecie musieli znaleść sobie kodera Unreal script który doprowadzi kod do stanu sieciowego (co nie powinno być wcale trudne jeśli się WIE jak to zrobić). W ten sposób oszczędziłbym sobie pracy i stresu i wymusił rozłożenie pracy na więcej osób niż ja sam robiący wszystko ;-)
Zobaczymy. Na razie przerwa. Może jak się pokaże BT-7 to odpale kompa i zrobie 2.066 dorzucając zmodowaną wersję tegoż. Przydałoby się też zmodyfikować AHZ guns bo są zupełnie niekompatybilne (używają statsów z oryginalnego RO)... ale ja na razie jestem nieczynny.
W wolnym czasie, jak mam siłę, wyłącznie rekreacyjnie zajmuje się zbieraniem materiałów. Znalazłem ostatnio sporo fantastycznych książek (na przykład kompletne tablice balistyczne radzieckich dział, z wszystkimi danymi łącznie z celnością), wojenne instrukcje T-34 i IS-3 (poluje na IS-2), polskie instrukcje broni piechoty (pepesza, tt, DT) również z danymi rozrzutu i przystrzelania (rozrzut pepeszy i w ogóle broni w RO jest absurdalny). Postaram się w przyszłości to wykorzystać.
Bonus: tabelka celności rosyjskich dział, odpowiednik tabeli celności niemieckich ze strony Guns vs Armor:
http://www.amizaur.za.pl/pictures/Russian%20Gun%20Accuracy%20Table.GIFP.S. Jeśli nie potrzebujecie grać w practice mode, nie musicie instalować moda. Po prostu wejdźcie na jakiś serwer który ma 2.65 i już, bedzięcie też mogli wchodzić na starsze wersje. Albo zainstalujcie wszystkie pliki oprócz tych z katalogu System (dzwięki i tekstury warto mieć na stałe, zamiast sciągać wciaż od nowa jak się cache wyczyści, a sam skrypt moda (pliki w System) jest malutki i sciąganie trwa kilka sekund).
Jeśli chcecie grać w praktice mode, to zainstalowany 2.065 (a powinienem dodać że 2.065 to tylko update do 2.03 który instaluje się najpierw) nie pozwala wejść na serwery które używają starszej wersji. Wtedy należy wykasować (lub przenieść gdzieś chwiliowo) pliki moda z katalogu System, zrestartować grę i już można wchodzić. Wtedy nie powinno być problemów. Z moich doświadczeń wynika że czyszczenie cache nie jest potrzebne nigdy, a przynajmniej nie zdarzyła mi się taka potrzeba.