Author Topic: GF 7600 GT - hilfe  (Read 20590 times)

J@hoo

  • Guest
GF 7600 GT - hilfe
« on: 20 March 2007, 07:29:52 »
Ave all.
Potrzebuję pomocy w kwesti ustawień tej karty do gry, otóż.
Kupiłem GF 7600 GT i włączyłem antyaliazing. - grafa ok zaokroglone krawędzie itp. (rozdz. 1024/768 32 bity wsztstko na maxa). Grafika się nie tnie efekty wszystkie prawidłowe jednakże ostrość obrazu fatalna. Wrogowie z daleka zlewają się z otoczeniem. Co mam włączyć aby wyostrzyć obraz? jak ustawić parametry gry?

Offline _KaszpiR_

  • Sztab Generalny
  • Towarzysz broni
  • Posts: 907
  • Honor: +4/-0
    • View Profile
    • http://hlds.pl
GF 7600 GT - hilfe
« Reply #1 on: 20 March 2007, 07:51:34 »
wylacz hdr/bloom effect w menu display w grze (advanced options)
tak samo movie effect

przynajmniej poeksperymentuj sobie z tymi dwoma, ja to wyłączyłem bo mnie to strasznie denerwuje

acha, ale moze wtedy nie zaokraglac krawedzi wiec bedziesz msuial np forsowac dla tej rgry aliasing - ja go nie uzywam

Wrona

  • Guest
GF 7600 GT - hilfe
« Reply #2 on: 20 March 2007, 10:34:45 »
A ja  gorąco polecam AA 4x + aniso x16. Gra wygląda świetnie, jest ostro i daje to dużo przy celowaniu z karabinu na dużą odległość

wujek|T3N54MC024W523

  • Guest
GF 7600 GT - hilfe
« Reply #3 on: 20 March 2007, 10:51:44 »
heh mi tez sie z daleka wrogowie zlewaja z sasiednimi pikselami ;) to chyba norma

j@hoo:

ogolnie to wycieczke proponuje zaczac od panelu sterowania nvidia i sprawdzenie czy nei masz czasem karty ustawionej na max wydajnosc, co implikuje definitywnie gorsza jakosc obrazu niezaleznie od gry i jej ustawien, bo to ustawienia karty w windowsie sa nadrzedne wzgledem ustawien gry (chyba ze ustawisz w tym panelu, zeby aplikacja decydowala sama, albo sam sie zdecydujesz na zaawansowane opcje ustawien i poeksperymentujesz, mozna kazdej grze z osobna przydzielic inne ustawienia karty), grzebanie w opcjach RO na sam koniec zostaw, jak juz bedziesz pewny zes w winzgrozie narzucil karcie to czego od niej oczekujesz:)

wiec j@hoo, wlaczyles antialias, ale pytane brzmi - jaki antialias:P ja na moim gf4200 mam wymuszony AA 2xQ. (specjalny tryb Quincunx opetentowany za czasow gf3 - jakosc aliasingu x4 przy obciazeniu karty jak dla trybu x2) i jest naprawde slicznie, nawet nie rozmywa mi obrazu/czcionek (bo to specjalny tryb postprocess i producent zaznacza ze moze taki efekt wystepowac na starszych kartach) , cholera wie, moze wlaczony masz jakis bajer typu movie efekt o ktorym kaszpir napisal, albo bajer o ktorym jeszcze nie wiemy, bo te nowe karty to supersamplingi i inne gowna maja dostepne. No i mam nadzieje ze 'zaokraglone' krawedzie to omylkowo zle uzyte slowo, bo powinny byc OSTRE i ciągłe, bez pikslozy(schodkow) a nie zaokraglone, gdyz wtedy nie szloby zobaczyc na monitorze idealnego kwadratu a to przeciez jest mozliwe:P

dla ciekawskich: antyaliasing to procedury wywalajace z sygnalu(w tym wypadku wizyjnego) pojawiające się skladowe nieporządane ze względu na przyjętą rozdzielczosc i czestotliwosc dokonywanej obrobki / analizy, chodzi o dokladniejsza separacje/ciągłość kolorów pomiedzy sasiednimi pikslami przy uwzglednieniu kolorów ich sąsiadów, wiec wzglednie jest to rodzaj filtracji dolnoprzepustowej, a algorytmow tego typu jest masa i kazdy ma swe wady i zalety, wiec proponuje sprobowac innego rodzaju antyaliasu, moze bedzie lepiej, rzecz jasna przy zalozeniu, ze problem faktycznie wynika z rodzaju uzytej techinki antyaliasingowej

a wspomniany bloom to bardziej realistyczne (przez post processing) odwzorowanie odzialywania swiatla z materiałami i wrazen z tym zwiazanych (głownie odbicia -> luminescencja -> swiecenie obiektów), dlatego czesc ludzi odbiera to jako rozmycie, ktore jest w tym wypadku subiektywym wrazeniem, a strice roznica polega na jakosci oswietlenia, ktora jest taka jak pomiedzy oswietlenia latarka a laserem, laser jest skupiony i grzeje w konkretnym kierunku i trudniej tak skupiona wiazke rozproszyc i powiedzmy ze promieniujac z punktu do punktu, szerokosc wiazki sie nie zmienia. i tak odbicie lasera od jakiejs powierzchni mozna sobie w prosty sposob wyobrazic, linie proste, kat padania = kat odbicia, w rzeczywistosci natomiast swiatlo pochodzenia naturalnego nie przypomina swiatla laserowego i w osrodku sie rozprasza, ulega zalamaniu (traci energie, zmienia kierunek wraz z propagacja), a odbicie od powierzchni juz nie jest tak proste jak dla lasera (rozpraszanie - swiatlo sie odbija w wielu kierunkach podczas jednoczesnego odbicia wiec ilosc energii odbitej w danym kierunku z pewnoscia jest mniejsza od wiazki padajacej) dlatego ma sie wrazenie ze kazda swiecaca kropka na ekranie, przy wlaczonym bloomie, staje sie małym sloneczkiem (bo promieniowana wiazka swiatla nim dotrze do wirtualnego oka ulega rozszczepieniu i bedzie szersza, pojawia sie wiec jasna otoczka) a nie tylko jasnym, pojedynczym i osamotnionym w swej swiatłości pikselem (bloom - off).
poza tymi jasnymi otoczkami wlaczenie bloom oznacza tyle, ze wszystkie jasne obiekty beda ciut jasniejsze bo do wypadkowej intensywnosci jego koloru dodany zostanie skladnik odpowiedzialny za wspomniana luminescencje, ktora zalezy od kata padania, odbicia (w kierunku wirtualnego oka) sratata dosc juz natrulem o tym:P

i tak tez efekt bloom nie ma nic wspolnego z aliasingiem, powoduje tylko wzgledne rozmycie obszaru swiecenia obiektow swiecacych i jezeli komus sie wydaje ze to rodzaj antyaliasingu lub samego rozmycia, to jest w bledzie, bo ten zastosowanie ma zgola inne, jeno podczas wlaczonego efektu bloom trudniej dostrzec postrzepione krawedzie obiektow, ktore fizycznie sa obecne jeno kryja sie za 'mgielka oswietleniowa'

oto link demonstrujacy dzialanie efektu bloom http://en.wikipedia.org/wiki/Image:NexuizBloom.jpg

ale jezeli chodzi o ogolna ostrosc tekstur itp no to kolego wlacz kolego filtrowanie anizotropiczne, mozesz sprobowac wymusic w opcjach karty generowanie mipmap (trzyliniowe albo aniso jesli dostepne, zeby ostre byly - karta sama generuje jakosciowo rozne wersje - ale subiektywnie takie same - tej samej tekstury w zaleznosci od odleglosci z jakiej nan patrzysz, wszystko dziala szybciej bo zeby pokazac niemca odleglego na 100 m wystarcza nizzszej jakosci mipmapy niz dla rzutu beretem, a Ty i tak szczegolow nie dojzysz wiec sie je w ten sposob wycina:P i do tego calkiem prawdopodobne ze lepsza bedzie jakosc obrazu, bo nie beda wystepowac rozne dziwne efekty o ktorych pisac mi sie nie chce:P )

i wylacz ujemna kompensacje szczegołow - gdy jest wlaczona sprawia, ze obraz nieruchomy jest ostry i dobrej jakosci, kosztem szybszego dzialania i ~rozmycia (pikslozy) obrazów ruchomych

jak sie gubisz daj tu listing opcji ktore masz do wyboru to moze cos zdzialamy, naprawde mnie ciekawia takie przypadki bo jakos lubie te graficzne pierdoly;)

sprawdz tez odswiezanie ekranu na monitorze(chociaz to juz chwytanie sie brzytwy;P) bo u mnie np dla 60 Hz (ahhaha) wszystko jest rozmyte i ciezko mowic o ostrym obrazie:P a monitor wiecej niz 75 Hz nie uciagnie dlatego tez gram na 75:P

J@hoo

  • Guest
GF 7600 GT - hilfe
« Reply #4 on: 20 March 2007, 11:36:27 »
wow. wujek thx za obszerny artykulik. niestety tak jak ująłes w zdaniu pod koniec - pogubiłem się. Teraz jestem w pracy ale jak wrócę spróbuję coś zamieszać :) w ustawieniach.
tak na marginesie:
* Odświeżanie monitora jak u ciebie czyli 75 Hz,
* co do "zaokrągleń" masz rację są linie wygładzone,
* jakość obrazu - krótko mówiąc widze jak przez mgłę, czyli mam włączony efekt bloom o którym wpomniał Kaszpir oraz Ty, ale nie musze sprawdzić jak go wyłączyć.
Aha. Po zainstalowaniu sterowników karty, te całe antyaliazingi były ustawione jako zalezne od aplikacji, wówczas linie budynków były kwadratami, po ich wyłączeniu (wyłączyłemptaszka;)) linie są równe i ciągłe, ale pojawił się efekt lekko za mgłą. Dodatkowo na mapach śnieżnych nic nie widać, ze względu na odbijanie się światła od śniegu. Widoczność w dal = ok.50 m, przez lornetkę również nic nie widać ( i to chcę wyeliminować). Chciałbym wyostrzyć obraz jak w radeonie 9600 128 RAM-owym, w którym ostrość był nadzwyczajna, ale niestety zamazywanie podczas wybuchu było okropne (czarne paski na ekranie). Z nVidią mam do czynienia pierwszy raz, zatem doświadczenia w ustawieniach karty nie mam, a Twój obszerny opis z użyciem jak dla mnie laika napewno coś znaczących nazw parametrów, nic mi nie mówi. Bede miał kłopocik doszukać się tego o czym piszesz. Postaram się napewno odpowiedzieć jak coś wykombinuję (pogrzebię w ustawuieniach karty, później w ustawieniach gry).
Jeszcze raz dziękuję za pomoc

PrezesOi

  • Guest
GF 7600 GT - hilfe
« Reply #5 on: 20 March 2007, 11:55:56 »
W skrócie - na kartach GF 7xxx, RO możesz spokojnie "zmaxować", z wyjątkami wspomnianymi przez _Kaszpira_:
Quote
_KaszpiR_ :
wylacz hdr/bloom effect w menu display w grze (advanced options)
tak samo movie effect

Efekt HDR nadaje się chyba tylko do nagrywania "klimatycznych" filmików z gry - grywalność na nim cierpi. Wyłączyłem go i pogrzebałem jeszcze w sierpniu :)

wujek|T3N54MC024W523

  • Guest
GF 7600 GT - hilfe
« Reply #6 on: 20 March 2007, 13:36:18 »
ja tam zawsze nagrzebie tak zeby bylo jak najwiecej bajerow, ladnie wygladalo i chodzilo jak nalzey, bo na cholere komu super karty graficzne, skoro ich tak naprawde nie potrzebuje i wylacza dostepne efekty;P

mozna, pewnie ze mozna, ale dajcie sobie jeszcze pare lat i hdr i bloomy i masa innych rzeczy beda na porzadku dziennym tak jak dzisiaj filtracja tekstur (ciekawe czy ktos jeszcze pamieta software rendering i piekne niefiltrowane pikslowate tekstury:) i pierwsze orgazmy jak pojawily sie s3 virge, diamond viper, 3dfx voodoo ktore takowa filtracje wprowadzily), po prostu takie efekty, ktore na chwile obecna, zalozmy ze dopiero raczkuja, coraz bardziej zblizaja sfere komputerowej rozrywki do namiastki fotorealizmu, a wiec pewnej na razie jeszcze ograniczonej sfery realizmu, gdzie sie dazy

HDR to nie efekt tylko tryb wyswietlania grafiki, high dynamic range rendering, glebia kolorow >32bitow, np 128, wiec zadna 32 bitowa karta tego nie obsluzy, a wiaze sie to z ogromem mozliwosci jakie mozna uzyskac w kwestii mieszania barw, kolorow, przezroczystosci a nawet sa techniki antyaliasingowe dla samych tekstur (np tekstura typowego polskiego plotu w krate, antialias wygladzi krawedzie plotu, ale same dziury w plocie beda na swych krawedziach postrzepione, wiec to tez kwestia odpowiedniej filtracji, antialiasu wewnatrz tekstur - gdy sa przezroczyste) a takze ogromem zastosowan w kwestii samych procedur rysujacych i usprawniajacych silnik czy tez sam obraz bez pokazywania uzytkownikowi co tak naprawde w bebechach karty sie dzieje zeby mogl zobaczyc niemca i go z sukcesem ubic.

sam bloom wcale nie wymaga HDR i przepoteznych >32bitowych kart, bo mozna toto zrobic na upartego nawet w telefonach komorkowych czy wykorzystac procesor sterujacy pralki automatycznej, to tylko post process i zrobi go kazdy zaprogramowany odpowiednio CPU.
tlumaczy to fakt ze bloom w grach pamietam juz od paru lat podczas gdy moj gf nie obsluguje HDR

nawet jezeli ktos sie czepia bloomu, to juz czepianie sie HDR to hmm no nic, zawsze znajda sie amatorzy niemych filmow czarno-bialych podczas gdy powoli mozna juz ogladac holoprojekcje

dlatego uwazam ze okreslenie HDR Bloom jest wprowadzaniem ludzi w blad, bo w tym wypadku piernik z wiatrakiem niewiele ma wspolnego, pretensje mozna kierowac jedynie do panow developerów projektujacych menu gry

pozostaje czekac az gry na unreal engine 3 i podobnych wejda na pecety i ciekawe czy wtedy ludzie beda wylaczac roznorakie efekty bo psuja one grywalnosc - naprawde watpie:P konsolowcy przeciez nie maja mozliwosci regulowania ustawien grafiki i bawia sie bez wybrzydzania, no nic, taka juz natura w pelni modyfikowalnego peceta, gdzie zle dobrane ustawienia psuja smak zmudnie przez lata tworzonej calości

no ale mowimy na razie o RO, wiec konczac wypowiedz, mam poczciwego gf4200 wszystko na high, wlaczony bloom, antialias i nie mam zadnych problemow z graniem, nic mi sie nadmiernie nie rozmywa, nic mi nie przeszkadza(dodam tylko ze gram w 800x600 i to wlasnie mnie z racji niskiej rozdzielczosci - a wiec wzgledem rozmiarow ekranu wiekszej skali wszelkich graficznych zjawisk - powinny te wszystkie rozmycia przeszkadzac), wiec mam pewna niebanalna propozycje, moze ktos zechce sie zamienic karta graficzna skoro i tak korzysta z 40% jej mozliwosci:P moj geforsik na pewno w zupelnosci zadowoli jego potrzeby :))

jestem zwolennikiem propagowania teoretycznych podstaw do poszerzeania wiedzy ogolu a nie jedynie narzucania wzorcow bez ich uzasadniania, nauczmy wiec ludzi ustawiac swoje karty i tlumaczyc o co w tym biega, zeby mogli sami sobie radzic nie bedac wprowadzanym (czesto nieumyslnie) w blad, bo spotykam ludzi co maja potezne karty a grajacych na ustawieniach przypominajacych czasy wolfensteina 3D, podobnie jak spotyka sie ludzi co wpychajaja innym sprzety ktorych i tak nie beda potrafili wykorzystac (i nie bije tu do prezesa bo zdaje sie ze ten chopok wie co robi ;) ).

i zeby nie bylo, nikogo na sile nie zmuszam do bloom'a:) przecie o gustach sie nie dyskutuje bo decyduje tu jedynie wolna ludzka wola,
po prostu jak dla mnie to wylaczanie opcji ktore sa postepowe powiazane jest z postepujacym w czasie uwstecznieniem:)

sorry ale rzadko potrafie sie wypowiedziec w jednym zdaniu;)

pozdrawiam

edycja: zauwazona przez _KaszpiR_a niescislosc przy rozwinieciu w szeregi literowe ciagu znaków 'HDR'

PrezesOi

  • Guest
GF 7600 GT - hilfe
« Reply #7 on: 20 March 2007, 15:44:12 »
Co do wspomnianych orgazmow - gdy pojawily się s3 virge, to szczerze mówiąc nie oznaczało to nic dla mnie i dla innych znajomych graczy. "Troszkę" inaczej było, gdy na lana Q1 przyjechał koleś z pierwszym 3dfx voodoo w okolicy. To był szok... mimo że widzieliśmy wcześniej screeny z voodoo w gazetach, żaden screen nas nie przygotował na wygląd glquake'a...
Co do "uwsteczniania" - grafikę wymieniam średnio raz na rok, czasami częściej (taka praca, takie możliwości, takie hobby) najczęściej na dość wysoki model (ale nigdy najwyższy)... jednak od zawsze tak konfigruję gry/sprzęt żeby uzyskać przede wszystkim płynność i czytelność grafiki. HDR (czymkolwiek jest, czy to efektem czy trybem) zarówno w RO jak i w C:SS daje efekt beznadziejny dla gry.
A co do przyszłego fotorealizmu... mysle ze "hardcoreowi" gracze beda instalowac specjalne karty przerabiajace fotoreal na stary dobry brzydki render [czyli - czarno-białe filmy roX] ;).

Co do niebanalnej propozycji zamiany... hmmm z przykrością muszę odmówić, najczęściej wymieniam karty na model wyższy ... i jeszcze jestem do przodu (no wiecie-taka praca, takie możliwości, takie hobby :D), i tak jak zawsze wyłączam vsync, aa, itd itp.

wujek, twoja wiedza robi wrażenie :yes

wujek|T3N54MC024W523

  • Guest
GF 7600 GT - hilfe
« Reply #8 on: 20 March 2007, 18:25:15 »
heh masz racje, a wiesz czemu voodoo bylo tak dobre i wszyscy sie tym krecili? bo istnial juz wtedy rozwiniety jak na tamte czasy opengl opracowany przez silicon graphics (microszmaty robily windowsy a SG juz dawno rzezbilo w grafikach 3d:P kiedys ich maszyny byly przepotezne, zdolne do horendalnej ilosci obliczen, ktore dzis w jednej kosci przebija n+y razy kazda n'ta generacja gf) ktory okazal sie swietnym medium dla magii voodoo:) ciekawe czy ktos pamieta ze te karty tylko opengl obslugiwaly:P instalowalo sie biblioteki glide itp. a directx raczkowal topornie (np dzieki kartom typu s3 virge;) ), z poczatku bylo z nim beznadziejnie w porownaniu do OpenGL, byl po prostu zbyt skomplikowany by mozna bylo zen kreatywnie korzystac... no ale po latach, widac, kasa inwestowana w dobrym kierunku jednak robi swoje:P
:) glquake, 300x200, owned :D

znam te patenty;) jedno, dwukolorowe postacie :P nick, wybor koloru, max fun, max hardcore, to typowy sport byl, tam przecie nikt nie patrzal na grafike skoro gralo sie przez troche lat w to i niewiele sie zmienialo (no poza aktywna scena modow, postepu graf i wyzszych rozdzielczosci - i tak lupalem w 300x200 z wlaczonym antialiasingiem, bez tekstur only kolorki zawodnikow :)) )
HDR, nom tak, hardcorowi gracze beda i tak ustawiac na low, zeby tylko dobrze widziec przeciwnika i go szybko zneutralizowac, ja po prostu lubie sie poczuc czasem jak john wayne i rozwalic mosinem piatke niemcow z biodra nim mnie siodmy z nich ubije bagnetem, bawi mnie to a jak mi sie ekran rozmywa to wyobrazam sobie ze tak samo jest w zyciu, ot kwestia podejscia. jezeli projektowano gierke z bloomem to jakis cel to mialo, ktoz powiedzial ze ma byc latwo, ze slonce ma nie razic w oczy, ktoz powiedzial ze trzeba trafiac z wiatrowki z 300 metrow, ktoz powiedzial ze na wojnie ktokolwiek by widzial ostro wroga z 50 metrow, gdy piach kole w oczy a swad siarki i spalonych kumpli zalewa oczy lzami. nosze zima okulary bo mnie razi snieg, wiec i w grze mnie to nie zdziwi, skoro ma byc z namiastka realizmu (dla dociekliwych: na mapach snieznych nie gram w okularach przeciwslonecznych :)) )

tym wiec rozni sie sport od zabawy, ze w sporcie licza sie przede wszystkim zasady i zwyciestwo a nie walory estetyczne:P
no ja powiem tyle ze zawsze(oprocz q1 by sie nikt nie uczepil:) ) staram sie osiagnac kompromis pomiedzy wygladem/plynnoscia by moc cieszyc sie z czasu spedzonego przy kompie, a czasem nawet go podziwiac.

ja do gier juz nie podchodze na sportowo a jedynie rozrywkowo:) wiec lubie jak mnie zdziwi, ze ta cegielka niezwykle slicznie sie komponuje z pieknie wymodelowanym gzymsem i plama posoki przeciwnika. moze inaczej, lubie doceniac czyjas ciezka prace. jezeli keidykowliek ktos mialby grac w giere ktora wspoltworzylem, na pewno zal by mi bylo gdyby ktos nie chcial grac z wszystkimi bajerami, ktore przez lata piescilem i glowe lamalem jak to wycisnac z tych kart, skoro wizja wyprzedza technike o pare lat. bo przecie silnik RO jest stary juz, widac w porownaniu z nowszymi, lepszymi algorytmami ten bloom niestety jak sol w oczy dla co bardziej wymagajacych i obeznanych z technika:)
ja po prostu lubie patrzec, jak programisci wyciskaja siódme poty z procesora i kart graficznych, lubie postep naukowy i dobra zabawe (dla wszystkich) w jednym;)

czasem to roznica jest taka ze jedni ogladaja pornole a drudzy dramaty psychologiczne, oboje obejza american pie a o czym ktorzy beda myslec, pozostawiam czytelnikom do przemyslenia:P

moze to uwstecznienie nie tyle technologiczne, co bardziej hmm smiejcie sie, ale rodzaj stechnicyzowanego zezwierzecenia, dostraja sie ustawienia grafy dla zmaksymalizowania swoich wynikow a nie po to, by pomimo rywalizacji w trudniejszych wartunkach doznawac rozrywki na troche wyzszym szczeblu intelektualnych odmetow, gdzie trzeba sie zastanawiac, bo jest trudniej, gdy ciezko odroznic wroga od swojego. czasem mam wrazenie ze wszystkim chodzi tylko o wyniki, o rodzaj zwierzecej woli przetrwania w tej z zamierzenia realistycznej grze, ktora tak bardzo i na wszelkie sposoby upraszczac sie chce, by moc latwiej wygrywac. szczury sa wszedzie wiec i wyscigi tych stworzen nietrudno zaobserwowac:P

konsole sa w tej kwestii najlepszym rozwiazaniem - rowne prawa dla wszystkich, grafa tez wszedzie ta sama.

bo ilez w tym radosci gdy pomimo trudnosci mozg radzi sobie z problemem. droga zawsze po linii najmniejszego oporu prowadzi do ksztaltowania sie w psychice falszywego mniemania, ze zawsze sie uda (bo przeciez zawsze mielismy do czynienia z najprostszymi przypadkami), to przeszkadza - wylaczyc, tamto tez - wylaczyc, ale co pozniej mamy? irytacje, bo nie wychodzi (a zalozylismy ze bedzie latwo!) a w zyciu nikt nie rozumie naszych skrotow myslowych! zyjac w przeswiadczeniu ze radzilismy sobie w trudniejszych sytuacjach, niezmiernie przyjemnie i bez wysilku pokonujemy prostsze trudnosci i nie irytujac sie trawimy porazki, zas sukces zawsze tak samo slodki, a to juz dobry przyczynek dla postepu. brak postepu to obecnosc na serwerach sfrustrowanych osobnikow lubiacych nawrzucac innym bez powodu :)
moze to nasunac skojazenia jak czesto spotkac mozna dowody nadmiernego upraszczania spraw wartych dluzszej swieczki, szczegolnie na serwerach CSS (a wiec grze zrecznosciowej o wiele bardziej popularnej, mniej zlozonej i bez nacisku na wiele aspektów istniejacych w RO, czy ktos zauwazyl namiastki prostoty?) roznego rodzaju cziterow, frustratow itepe itede ktozy bulwersuja sie bo wchodzi ktos i sprzedaje headshoty z shotguna i zaraz zostaje okrzykniety cziterem albo dostaje kicka / bana.

jej a zaczelo sie od upraszczania grafiki... :P

pewnie mozna zakrzywic czasoprzestrzen i odniesc wrazenie ze jade sam po sobie bo gralem wuchte lat w q1 na maximum low detail, powinienem byc wiec skrajnie nieprzystosowanym troglodytą, a tak nie jest:)
jednak wtedy q to byl dla mnie sport bo gralem w inne gry ktore z biegiem lat wyglaly coraz ladniej:) sport, nawet brzydki (np kulturystyka kobiet;) ) nie frustruje, gdy ma sie dobre podejscie:P wtedy nawet rozwija:P akurat sasiad byl w czolowce europy i mlocil mnie nieustannie, wiec przez te pare lat nauczylem sie znosic porazki, pozniej gralem z kupmlami z klasy i zostalem okrzykniety cziterem  i jeszcze do tego cos w konsoli wpisuje - pewnie kody;) nikt nie chcial grac. bawic sie :)

stary dobry brzydki render heeh cos w nim faktycznie jest, chyba klarownosc:) wszystko ma swe miejsce w zyciu, nawet on :)
jednak do RO wybieram pelna game efektow, bo po prostu lubie sie zachwycac pierdolami:)

prezes no nie pierd*l, zamien sie:P na pewno masz jakies skromne muzeum sprzetu, co? juz ja znam takich sprzetowych zwyrodnialcow jak Ty :P

a co do wiedzy, hehe... prezes, to nie jest wiedza, nikt nawet nie pomysli, ze zmyslam od poczatku do konca:)) a jezeli tu doczyta to przynajmniej niech dobrze sie zastanowi:)) buhahah

a tak serio... sie gra sie ma;) hehee zryty łep;)

pzdr

J@hoo

  • Guest
GF 7600 GT - hilfe
« Reply #9 on: 20 March 2007, 20:39:32 »
:):)ok a ja zrobiłem tak:
USTAWIŁEN nVidie:
Ustawienia wydajności i jakości >wydajność systemu>jakość
Ustawienie wygładzania obrazu>4x z 8
Filtr anizotropowy> 8x
Jakość kolorów>32 bity
Tempo odświeżania: 75Hz
Rozdzielczość: 1024/768
W grze ustawiłem:
wyłączyłem bloom
przełączyłem na tekstury zamiast hight.

GRAFIKA POPRAWIŁA SIĘ O 100%.
Jeszcze raz wielkie dzięki.:)

Offline _KaszpiR_

  • Sztab Generalny
  • Towarzysz broni
  • Posts: 907
  • Honor: +4/-0
    • View Profile
    • http://hlds.pl
GF 7600 GT - hilfe
« Reply #10 on: 22 March 2007, 19:09:02 »
Quote
wujek|T3N54MC024W523 :
HDR to nie efekt tylko tryb wyswietlania grafiki, high definition rendering,


HDR to High Dynamic Range (rendering), a nie high definiton, bo to byloby wtedy HD :), zobacz sobie na wiki.

Edit:
widze ze wujek dawno na ircu nie byles i se nie pogadales :) ale to dobrze.
co do q1 - sam gralem na 320x200 i sie gralo, fakt ze oczy wysiadaly po jakims czasie.
mialem 3dfx i to byl AKCELERATOR graficzny - czyli wstawiany w slot pci , laczylo sie wyjscie grafiki video do niego, a z niego szlo do monitora.
odpowiednie programy i sterowniki ladowaly openGL i wtedy sie 3dfx aktywowal i oszalamial enginem 3D - pameitam jak mi kopara opadla jak mialem q2 na software a potem na 3dfx.
z vsync off niezle wyciagal, paroma zmiennymi systemowymi w command.com jescze mozna bylo rdzen podkrecic az do artefaktow :D

fakt, wtedy D3D to byla pomylka (DirectX), ale wiadomo, ze M$ wylozyl chora kase, wmusil deweloperow grafiki na dostosowaniu sie do swoich standardow - no ale onit ez sie za bardzo nie dali - i w efekcie mamy dx7 a tera 9 ( wersaj 8 przeszla bez echa).

teraz z windows vista i xboxem wchodzimy w direct x 10, ale oczywiscie trzeba grafiki wymienic - wiem ze w pelni direct x 10 odblsuguje gopiero gf 8800 ktory kosztuje kupe kasiory....

a opengl, troche chyba odszedl w niepamiec, ale jak sie odpali te gry z id software (ten sam co zrobil q1 :D) to jednak mzona sie zachwycic i tym - pamietam jak bylem pod wrazeniem gry Prey.

wiem ze ktoregos dnia czytalem nt directx i opengl )na wikipedii jest chyba artykul na ten temat) i paru ciekawych rzeczy sie dowiedzialem.

co do jakosci i efektow.
w grach dynamicznych wole zmniejszyc delate bo jestem chronicznie uczulony na ilosci fps ponizej odswierzania ekranu, no powiedzmy ze pow 40fps jest cacy, a przy 60 sie ciesze. ale fakt faktem ze full komfort czuje na ilosci fp rownej mojemu doswierzaniu ekranu CRT.

przyznam jednak ze giery single player wole dopalic na full detalach ew zjechac tyle aby miec te 30fps ale zeby widziec wlasnie wszystkie bajery - auke4 mnie wciagnal, ale nie tak ajk F.E.A.R, ktory odznaczyl sie 2 tygodniami bezsennosci w nocy ;D (w  pracy chodzilem jak zombie, a pod koniec d rugiego tygodnia juz mialem majaki na jawie, ale na szczescie dla siebie i innych skonczylem giere). nie wyobrazam sobie grania w FEAR na niskich detalach - wtedy wieksozc gier staje sie zwyklym gownem,a  wiadomo ze dobre giery maja klimat budowany muzyka i grafika i efetami graficznymi.

 multiplayer to co innego, niektore efety sa dla mnie nieprzyjemne dla wzroku (vide ten bur podczas wybuchow...) i mam wrazenie ze mi wzrok siada ze zmeczenia - a wtedy mozg sie nzacznie bardziej meczy przewidujac to co widzisz. Daltego na nizszych detalach mozna grac dluzej - wzrok jak i mozg sie mniej mecza, bo szybciej podejmuja decyzje.

wujek|T3N54MC024W523

  • Guest
GF 7600 GT - hilfe
« Reply #11 on: 22 March 2007, 19:11:48 »
no gdybym nie pisal z pamieci tylko szukal na wiki, to pewnie bym sie wystrzegl tej niescislosci:P wszystkich z tego miejsca najmocniej przepraszam:)

istotnie, chodzilo mi o High Dynamic Range Rendering, w skrocie po prostu HDR

pozdrawiam

Offline _KaszpiR_

  • Sztab Generalny
  • Towarzysz broni
  • Posts: 907
  • Honor: +4/-0
    • View Profile
    • http://hlds.pl
GF 7600 GT - hilfe
« Reply #12 on: 22 March 2007, 19:31:43 »
ah edit a ty juz odpwiedziales :D

wujek|T3N54MC024W523

  • Guest
GF 7600 GT - hilfe
« Reply #13 on: 22 March 2007, 20:20:55 »
z kim mam tam gadac skoro za tematy off-RO dostawalem bany na dzien dobry? wiec jakos srednio przyjemnie odebralem pierwsze podrygi na waszym ircowym kanale i chyba tak juz zostalo ze niewymiernie bywam:P

edit: wywalilem co chyba zjazylem z czasem, dzieki bogu istnieje sprzezenie ujemne:P

Lokomotiv

  • Guest
GF 7600 GT - hilfe
« Reply #14 on: 14 July 2007, 13:21:32 »
Witam. Ja również mam GT7600.Mój problem polega na tym,że mimo iż mam tą kartę i procek nieco lepszy niz wcześniej (sempron 2ghz, wszczesniem mialem starenkiego przepalonego athlona 1333mhz) to gra mi się tnie tak samo jak wtedy, gdy miałem fx5200 (10-30 fps).Próbowałem optymalnie ustawić konfig, zmienialem rozdzielczosci i kompletnie zadnych zmian.
W związku z tym mam prośbę, jeżeli ktoś ma podobny sprzęt do mojego albo i gorszy,a gra mu chodzi płynnie żeby wysłał mi swój konfig do red orchestry.Pomocy :<