Author Topic: Pantera i jej dyskusyjna odpornosc w RO.  (Read 7080 times)

Czarny_[FH]_pl.

  • Guest
Pantera i jej dyskusyjna odpornosc w RO.
« on: 27 April 2007, 13:01:34 »
Bardzo ciekawe artykully dorwalem o przebijalnosci pancerzy T34/85 kontra Pantera itd.
Tabele podam nizej dodam tylko ze  szanse teciaka 85 rosly w miare coraz wiekszej odleglosci od pantery ,ciekawe bo w  RO nawet ze 100 metrow nie mozna zniszczyc czolowo pantery celujac w plyte co wystepuje to takze w modzie Armored Beasts. Nie wiem co na ten temat myslec-moze ktos z Was ma inne dane.
Tabela zamieszczona ponizej obrazuje najwazniejsze czynniki pola walki:skutecznosc armaty i opancerzenie czolgu.Liczba pierwsza oznacza odleglosc w metrach z jakiej pocisk wystrzelony z dziala oznaczonego po lewej stronie tabelki ,przebijal pancerz czolgu PzKpfw V ,Panter,.  Dane zamieszczone w nawiasach pokazuja na jakich dystansach pociski PzGr 40/42wystrzelone z armaty Pantery przebijaly pancerz czolgow przeciwnika:)
                                                                                                                             
                                                                                                                           Przebijany  pancerz z odleglosci metrow
                                                                                     CZOLOWY                                                        BOCZNY                                        TYLNY


 T-34/85 armata ZIS-S 53 (85 mm)                               600  (600)                                                      3500  (2500)                              3400 (2800)

 IS-2 armata       D-25   (122)                                        900  (600)                                                      3500  (2000)                              3300 (2000)

 T-34/76 / KW-1  armata L-11 (76 mmj)                       400  (800)                                                      1200  (2800)                               1200 (2800)

 T-34/76 / KW-1c  armata F-34 (76 mm)                      500  (700)                                                      1500  (2400)                                1500 (2500)

daj5zl

  • Guest
Pantera i jej dyskusyjna odpornosc w RO.
« Reply #1 on: 27 April 2007, 14:56:49 »
co to za bzdury nie wierzcie w jakies glupie artykuly z gazetek o czolgach ktore mozna kupic w kioskach czy nie wiem skad... Zajrzyj na ta stronke tu sa podane wszystkie prawdziwe wartosci dla czolgow. T34/85 na tej stronce na 100m ma przebijalnosci 95mm pod kat 30stopni, takze pod kat 60 stopni nawet nie bylby w stanie przebic 70mm pancerza bo od 30 stopni w gore przebijalnosc spada jeszcze bardziej niz od stopnia 0 do 30. Te dane pewnie byly podane w takim sensie ze T34/85 mogl przebic pantere od przodu, ale nie chodzi tu o konkretna czesc, kadlub czy wieza tylko ogolnie ze byl w stanie zniszczyc pantere od przodu.

http://gva.freeweb.hu/weapons/soviet_guns7.html

Amizaur

  • Guest
Pantera i jej dyskusyjna odpornosc w RO.
« Reply #2 on: 27 April 2007, 16:01:24 »
T-34/85 nie mogł przebić pancerza czołowego KADŁUBA Pantery górnego z żadnej odległości, żadną amunicją. Zresztą prawie żaden czołg w IIWS nie mógł, wyjątki to armaty 88L71 z bliska, rosyjskie 122 i 100mm i niektóre rodzaje amunicji 90mm amerykańskie z bliska. Ani zwykły Tygrys ani sama Pantera nie mogły przebić również. T-34/85 mógł z bardzo bliska przebić dolną płytę Pantery jeśli dobrze pamiętam, no i z jakiś 500-1000m (zależnie od źródeł i kąta trafienia) mógł przebić wieże przy szczęśliwym trafieniu. Przebicie górnej płyty kadłuba było możliwe tylko przypadkiem, kiedy pocisk trafił w wizjer kierowcy (we wczesnych Panterach) albo jakiś element który niwelował pochylenie pancerza (np. u nasady kadłubowego MG). Wtedy była to dla pocisku płyta pionowa 80mm i mógł przebić. Ale to był bardzo rzadki przypadek takie trafienie. Coś jak "weak point penetration" w CMBB.

Czarny_[FH]_pl.

  • Guest
Pantera i jej dyskusyjna odpornosc w RO.
« Reply #3 on: 27 April 2007, 16:32:07 »
iI o takie fachowe wypowiedzi mi chodzi.Tutaj u mnie podaja goscie ze dane porownawcze byly przeprowadzone w niemczech w maju 1944 roku i testow powojennych ale wiadomo zrodla sa tylko zrodlami:))

viatrova

  • Guest
Pantera i jej dyskusyjna odpornosc w RO.
« Reply #4 on: 27 April 2007, 22:25:08 »
Quote
Czarny_[FH]_pl. :
Bardzo ciekawe artykully dorwalem o przebijalnosci pancerzy T34/85 kontra Pantera itd.
Tabele podam nizej dodam tylko ze  szanse teciaka 85 rosly w miare coraz wiekszej odleglosci od pantery ,ciekawe bo w  RO nawet ze 100 metrow nie mozna zniszczyc czolowo pantery celujac w plyte co wystepuje to takze w modzie Armored Beasts. Nie wiem co na ten temat myslec-moze ktos z Was ma inne dane.

...hmm - halo? TO TYLKO GRA CZYZ NIE? jej realizm i tak powala wiekszosc produkcjii wiec nie widze sensu wyciagania kazdego niedociagniecia. Czy naprawde przeszkadza to Wam?

daj5zl

  • Guest
Pantera i jej dyskusyjna odpornosc w RO.
« Reply #5 on: 28 April 2007, 08:47:00 »
Powala? Niby jaka gre powala jesli chodzi o parametry czolgow? Tobie to oczywiscie wszystko jedno czy T34 stojac pod katem wytrzymuje 10 pociskow bo Ty jestes jednym z tych graczy dla ktorych wazniejsze jest to ze kręcą sie kółeczka i zaloze sie ze wczesniej grales w jakies call of duty, day of defeat wogole nie majac glebszego pojecia o IIWŚ a potem ludzie sie dziwia czemu nie moga zniszczyc czolgu z rusznicy. Powiem ci cos gra Combat Mission ktora pierwsza czesc wyszla jakies 10 lat temu do tej pory nikt nie zrobil bardziej realistycznego systemu penetracji pancerzu, zakopywanie sie, jakosc pancerza itd. Wiec czemu po tylu latach nikt nie zrobil tak realistycznej gry? Bo dla developerow najwazniejsza jest kasa a oni wiedza ze najwiecej jest takich dzieciaczkow dla ktorych najwazniejsze sa krecace sie koleczka i ladna grafika. Napisali se na pudelku od RO  "Balistyka uzbrojenia pojazdow, przyrzady celownicze, i modele uszkodzen oparto na niedawno odtajnionych materialach wywiadu". Jak to przeczytalem to myslalem ze szlag mnie trafi ale oczywiscie dla takich jak Ty gra jest w porzadku bo przeciez pociski sie odbijaja od czolgow. Ale tak naprawde czolgi w zwyklym RO to jedna wielka bzdura. W Darkest Hour prawdopodobnie bedzie dodany kod z AB takze jest szansa ze bedzie mozna se pograc czolgami bo bylo by super pograc na takiej mapie czolgowej jak orel z tym ze na froncie zachodnim. Oczywiscie wiecej drzew, krzakow itd. bo tam troche inaczej teren wygladal...

Wittmann

  • Guest
Pantera i jej dyskusyjna odpornosc w RO.
« Reply #6 on: 28 April 2007, 17:50:21 »
Quote
,ciekawe bo w RO nawet ze 100 metrow nie mozna zniszczyc czolowo pantery celujac w plyte co wystepuje to takze w modzie Armored Beasts


myślicie że panther nie wytrzymywał tylu trafień ja wam coś powiem niemcy robili czołgi z utwardzonej blachy walcowanej z najlepszych mieszanek metali(co sie zmieniło diamentalnie w 45roku na gorsze),moim zdaniem w Ro to pociski pantery rykoszetują przy trafieniu na t-34 że szok aż głowa boli a pantera przebijała z 500m aż 172mm pancerza do tego ruski mieli słaby metal który po prostu odlewali anie spawali,co więcej niewiem jakim cudem t34-76 przebija przedni pancerz tygrysa po 2 strzałach ,bo nawet amerykanie donosili że pociski wystrzelone z shermana przy zetknięciu z pancerzem po prostu sie kruszyły,co więcej ruscy zawsze zawyżali parametry swoich dział

daj5zl

  • Guest
Pantera i jej dyskusyjna odpornosc w RO.
« Reply #7 on: 28 April 2007, 18:22:14 »
T34/76 przebija pancerz przedni tygrysa???? Niby gdzie to zauwazyles, z moich walk ktore rozegralem to ani w zwyklym RO ani z modem Armored Beasts T34/76 nigdy nie mogl przebic tygrysa nawet gdy stal kadlubem wprost na niego.

viatrova

  • Guest
Pantera i jej dyskusyjna odpornosc w RO.
« Reply #8 on: 29 April 2007, 11:36:34 »
Quote
daj5zl :
 bo Ty jestes jednym z tych graczy dla ktorych wazniejsze jest to ze kręcą sie kółeczka i zaloze sie ze wczesniej grales w jakies call of duty, day of defeat wogole nie majac glebszego pojecia o IIWŚ a potem ludzie sie dziwia czemu nie moga zniszczyc czolgu z rusznicy.

ujeła mnie Twoja wypowiedź... prawie jakbyś ukończył psychologie ;) szkoda tylko, że nie załapałeś sensu posta... A tak wogole, gdyby nawet parametry czolgow byly idealne wg Twojej oceny, i wiedzy - znaleźli by sie inni narzekający, na inne wady, niedociągnięcia - może nawet na to, że kółeczka sie niekręcą (bo to chyba też oddaje jakiś tam realizm, nie?)... Proponuje zamiast tracić czas na nabijanie postów, i obrażanie co niektórych - może dołącz do którejś z ekip zajmujących sie modami do ro i napraw te wszystkie niedociągnięcia, wyjdzie to wszystkim na zdrowie.

daj5zl

  • Guest
Pantera i jej dyskusyjna odpornosc w RO.
« Reply #9 on: 29 April 2007, 14:56:32 »
Quote from: viatrova

ujeła mnie Twoja wypowiedź... prawie jakbyś ukończył psychologie ;) szkoda tylko, że nie załapałeś sensu posta... A tak wogole, gdyby nawet parametry czolgow byly idealne wg Twojej oceny, i wiedzy - znaleźli by sie inni narzekający, na inne wady, niedociągnięcia - może nawet na to, że kółeczka sie niekręcą (bo to chyba też oddaje jakiś tam realizm, nie?)


Jeśli uwazasz ze takie rzeczy jak krecace sie koleczka sa wazniejsze od tego zeby walki pancerne byly realistyczne to ty musisz miec chyba miej niz 13 lat. Bo wlasnie w takim wieku ludzie nie rozumieja takich rzeczy jak przebijanie pancerza, rykoszety i najwazniejsze jest dla nich tylko to czy grafika jest ladna. A swoja wiedze opieraja na poprzednich grach gdzie czolg po trafieniu ma coraz miejszy pasek zycia. Na szczescie sa ludzie dla ktorych wazne jest to zeby walki pancerne byly takie jak naprawde. Rozumiem ze grasz sobie dla zabawy i jest ci to obojetne ale to ze tygrys nic nie moze zrobic T34 stojacego pod katem to juz jest przesada.

Quote from: viatrova

Proponuje zamiast tracić czas na nabijanie postów, i obrażanie co niektórych - może dołącz do którejś z ekip zajmujących sie modami do ro i napraw te wszystkie niedociągnięcia, wyjdzie to wszystkim na zdrowie.


Nikogo nie obrazilem mowilem to ogolnie do wszystkich a co do modowania to ja sie wogole na tym nie znam ale moze Ty za to sie lepiej zabierz do historii jak juz tak mi wytykujesz co mam robic.

viatrova

  • Guest
Pantera i jej dyskusyjna odpornosc w RO.
« Reply #10 on: 29 April 2007, 20:52:16 »
n/c

Yab_PL

  • Guest
Pantera i jej dyskusyjna odpornosc w RO.
« Reply #11 on: 30 April 2007, 00:40:35 »
Quote
daj5zl :
Powala? Niby jaka gre powala jesli chodzi o parametry czolgow? Tobie to oczywiscie wszystko jedno czy T34 stojac pod katem wytrzymuje 10 pociskow bo Ty jestes jednym z tych graczy dla ktorych wazniejsze jest to ze kręcą sie kółeczka i zaloze sie ze wczesniej grales w jakies call of duty, day of defeat wogole nie majac glebszego pojecia o IIWŚ a potem ludzie sie dziwia czemu nie moga zniszczyc czolgu z rusznicy. Powiem ci cos gra Combat Mission ktora pierwsza czesc wyszla jakies 10 lat temu do tej pory nikt nie zrobil bardziej realistycznego systemu penetracji pancerzu, zakopywanie sie, jakosc pancerza itd. Wiec czemu po tylu latach nikt nie zrobil tak realistycznej gry? Bo dla developerow najwazniejsza jest kasa a oni wiedza ze najwiecej jest takich dzieciaczkow dla ktorych najwazniejsze sa krecace sie koleczka i ladna grafika. Napisali se na pudelku od RO  "Balistyka uzbrojenia pojazdow, przyrzady celownicze, i modele uszkodzen oparto na niedawno odtajnionych materialach wywiadu". Jak to przeczytalem to myslalem ze szlag mnie trafi ale oczywiscie dla takich jak Ty gra jest w porzadku bo przeciez pociski sie odbijaja od czolgow. Ale tak naprawde czolgi w zwyklym RO to jedna wielka bzdura. W Darkest Hour prawdopodobnie bedzie dodany kod z AB takze jest szansa ze bedzie mozna se pograc czolgami bo bylo by super pograc na takiej mapie czolgowej jak orel z tym ze na froncie zachodnim. Oczywiscie wiecej drzew, krzakow itd. bo tam troche inaczej teren wygladal...

 :D :O_o Gdyby nie pozna godzina pewnie napisalbym cos ironicznego. Skrobne tylko, ze z Twoim podejsciem, daj5zl, proponuje zalozyc zbrojna organizacje Front Walki O Realizm Walk Czolgowych W Grach