Alex :
Buddylist w ro i css czy dod to jest zupełnie co innego. W ro "namierzanie" działa tylko na podstawie nicka kumpla którego masz wpisanego w liście a nie tak jak w cssie po steamie. Tym samym jeżeli ktoś będzie miał taki sam nick jak Twój kumpel (i będzie grał w tej chwili), to ro pokaże, że on właśnie gra na serwerze.
Sam mam co prawda tylko kilku kumpli wpisanych do listy ale muszę ją aktualizawać zawsze wtedy, gdy któryś z powodu jakiegoś "focha" zmienia xywę.
nie moge sie z Toba zgodzic Alex, też mnie to intrygowało to sprawdzałem (wrodzona dociekliwość wobec nieścisłości), śledziłem poglądowo pare osób w ten sposób zeby miec pewnosc ze to nie nick a co innego - i tak wlasnie bylo, ludzie zmieniali nick ale czasem na serwie wychodzilo kto jest kim i wtedy moje typy wg buddylist sie potwierdzaly.
jak mozna wytlumaczyc w swietle Twojej opinii, ze osoba ktora jest pod nickiem X wpisana w buddylist, pojawia sie na serwie jako Y, buddylist pokazuje ze X jest na serwerze, kompletnie inna ksywka ale wskaz ten sam, wiec wchodze na serwer i widze pogawedke dwoch ziomkow, z ktorych Y przyznaje ze jest X'em. jak to wytlumaczyc jesli nie steam ID ?
gdy dodajesz kogos do buddylist, RO prosi o nazwe kontaktu, jakby to nie bylo istotne jak go nazwac, RO pod ta nazwa zidentyfikuje dodanego wlasnie kolesia. sprawdzalem to, dodalem Romka do buddylist jako Stefana (zbieznosc imion pryzpadkowa, chodzi o zobrazowanie sprawy:) ) i wskazy sa te same, to nic nie zmienia jaki kto mial nick.
mysle ze sprawa jest ciekawa i zachecam do drążenia tematu, bo jak buddylist to faktycznie sciema to trzeba zjebać tripwire i niech poprawke zrobia
zreszta... skoro steam_id jest unikalne dla kazdego gracza, dlaczego buddylist mialoby opierac sie na nicku a nie na steam_id, przecie steam_id jest dostepne z poziomu konsoli dla kazdego uzytkownika, po co jezdzic maluchem skoro niezawodne porsche stoi w garazu?
programisci z natury sa leniwi, ale to lenistwo skutkuje poszukiwaniem najprostszej i niezawodnej drogi do osiagniecia podjętego celu, dlatego Tripwire musialoby zatrudniac niedorozwojow zeby identyfikowac ludzi w buddylist tylko po nicku.
identyfikacja po nicku moglaby skutkowac tym ze jakis NICK gra rownoczesnie na 15 serwerach (jesli przyjac ze 15 ludzi na swiecie wpisze sobie nicka 'xyz') i do kitu z taka identyfikacja.
ja obstaje przy steam_id, niech mi ktos udowodni ze jest inaczej, w koncu kazdy przyjęty pogląd można zmienić w świetle nowych okolicznośći