Author Topic: INEA z Armored Beasts 2.06  (Read 22741 times)

Mati

  • Guest
INEA z Armored Beasts 2.06
« Reply #15 on: 07 May 2007, 11:16:40 »
Wola ludu... Jeżeli zagłosują, to grają - proste.

Tak jak pisałem, "z tego wiem" będą dodane te mapy. Tak więc mogą, ale nie muszą.

Alex

  • Guest
INEA z Armored Beasts 2.06
« Reply #16 on: 07 May 2007, 11:29:12 »
Masz aster z mcp i customami który stoi wiecznie pusty. a co do szukania przez ludzi map z AB+czołgowe to dziw, że tego astera nie mogą jakoś wykryć. Nie łudź się, że w przypadku gdy na serwer INEA zostaną dodane mapy typu orel czy black to ludzie zaraz będą na nie głosować. Dla mnie osobiście gra na tak wielkich mapach jak orel czy nawet blackday to strata czasu. dosłownie. jechać czołgiem przez 2 min. na jakąś kampę tylko po to aby zostać odstrzelonym i zaczynać od nowa tę "jazdę" to zupełny bezsens. Podejrzewam, że większość "starych" graczy woli "poganiać" z mp czy półautomatami na stalingradzie czy gdańsku. Zaczynając 4:4 grę na stalingradzie czy odessie po 5-6 min serwer jest już pełen. W przypadku zmiany mapy na czołgową (może oprócz oględowa) elekt jest odwrotny.
Znam kilku bardzo dobrych graczy którzy tak jak ja mapy "czołgowe" i tym samym serwery "czołgowe" omijają dość dużym łukiem i grę 1x w tygodniu na takim aradzie traktują jako przerywnik pomiędzy stalinem a stalinem lub odessą a gdańskiem.

ps. nim napisałem ten post Plonek i Mati dodali co nieco od siebie. Plonek ma 100% racji. A Mati ma pewnie dobre informacje co do dodania map czołgowych na serwer. Gracze znów po chwilowym powrocie na serwer INEA uciekną na dobre zachodnie serwery gdzie nie ma tego typu map czołgowych a gra się tylko na grywalnych mapach.

Mati

  • Guest
INEA z Armored Beasts 2.06
« Reply #17 on: 07 May 2007, 11:39:54 »
Moja odp. była w stosunku do plonka, gdyby gracze wybrali daną mape. To czy będą głosować, czy nie, to ich sprawa.

Pfff... Gdańsk, Stalingrad, Odessa. Kurwicy dostaje jak mam grać po raz 10 w danym dniu te mapy. No ile można...

Czarny_[FH]_pl.

  • Guest
INEA z Armored Beasts 2.06
« Reply #18 on: 07 May 2007, 11:43:55 »
hmm jesli dalej bedzie takie podejscie ludzi do map czolgowych to nie pozostanie nic innego jak przejsc na mod Forgoten Hope 2 ,jesli w koncu wyjdzie:)) a tak pozatym nie rozumiem naszych graczy gdyz jest juz stale zapelnionych nawet kilka zagranicznych serwow tylko!!! z mapami czolgowymi i modem AB + nowe rewelacyjne mapy gdzie na prozno szukac w mapowisku w sekcji download ale jest to chyba spowodowane tym ze sa to naprawde nowe mapy - status bety ale za to jakze grywalnych:)) Poza tym pokaz mi Alex inna gre gdzie tak mozna pozarzynac po sieci czolgami z drugiej wojny i to w nowej oprawie graficznej ,dlatego powtarzam nie rozumiem naszych graczy:))

Alex

  • Guest
INEA z Armored Beasts 2.06
« Reply #19 on: 07 May 2007, 12:25:32 »
Quote
Mati :
Moja odp. była w stosunku do plonka, gdyby gracze wybrali daną mape. To czy będą głosować, czy nie, to ich sprawa.

Pfff... Gdańsk, Stalingrad, Odessa. Kurwicy dostaje jak mam grać po raz 10 w danym dniu te mapy. No ile można...



Do znudzenia. Jak kogoś nudzi zawsze może isć na aster z czołgami.

A tak nawiasem mówiąc to Misiek mógłby dać jakiegoś vota z zapytaniem czy na INEi mają być mapy czołgowe czy też nie. Sprawa sama się rozwiąże i zdecydują ci dla których ten serwer (teoretycznie) został założony.

daj5zl

  • Guest
INEA z Armored Beasts 2.06
« Reply #20 on: 07 May 2007, 12:41:13 »
Moze i macie racje z tym ze po zmianie mapy na Orel polowa ludzi wyjdzie. Bo wciaz jest tych graczy wiecej ktorzy wola pograc jako piechur w koncu RO to nie jest symulator czolgow. Ale mimo to wiele graczy przerzerzuca sie na czolgi na powaznie, ja tez kiedy pierwszy raz gralem na Orel wogole mi sie nie podobalo to ze mapa jest tak duza. Ale z czasem kiedy nauczylem sie grac czolgami checi sie zwiekszyly, poprostu trzeba umiec grac czolgami wtedy sie gra swietnie. Dzieki temu ze mapa jest tak duza ludzie graja bardziej ostroznie, ja jak widze przed soba przyjacielski czolg to zawsze jade za nim tak ze on pierwszy dostanie trzeba poprostu kombinowac na wszelke sposoby i dlatego jak ludzie graja bez zadnych taktyk jadac wprost na flage gdzie jest pelno wrogow to jasne ze taka gra moze sie nie spodobac. Juz nieraz nie tracac zycia na BDJ znsizczylem 3 tygrysy bedac w T34/76 oczywiscie z pomoca. Potem jak ktos wkoncu wpakowal mi pocisk to w czasie dojazdu do flag nie mialem zadnych nudnosci bo po takich sukcesach to jest poprostu nie mozliwe. A co do tych slotow to naprawde +2 sloty az zwiekszy ping z 80 (jak wczoraj bylo przy 22) do np 150? Przeciez to nie mozliwe.. A nawet gdyby ping byl do max 150 to nie bylo by az tak zle

Offline _KaszpiR_

  • Sztab Generalny
  • Towarzysz broni
  • Posts: 907
  • Honor: +4/-0
    • View Profile
    • http://hlds.pl
INEA z Armored Beasts 2.06
« Reply #21 on: 07 May 2007, 12:44:39 »
Pare uwag
1. 'zwiększenie slotów z 22 o +6 nie powinno być problemem'
nie znasz całej prawdy o danym serwerze, powinieneś wiedzieć, ze teraz na INEI działa na tej samej maszynie RO, COD2 oraz ET, z czego teraz RO zżera przy pełnym obciążeniu 90% jednego procesora. Obciążenie zależy od serwera gry i mapy, prawe powiedziawszy robiliśmy testy z ilością slotów - RO sobie jako tako radzi bo moc obliczeniowa procesora juz dobija do 100% i nie ma szansy aby bylo lepiej -  bedzie lag. O ile RO w miare radzi sobie z lagami ale starczy zobaczyć co sie dzieje na asterze jak jest dużo luda i czołgi - pingi drastycznie skaczą do góry i sa lossy, przesunięcia i dziwne akcje.

po drugie fakt ze serwer RO nie jest sam ma wpływ na inne serwery gier - w momencie jak RO wcina 100% jednego procesora to cześć procesów na drugim procku dostaje przycięcia - wtedy w grach na właśnie drugim rdzeniu dostają czkawki od razu odczuwalnej w grze przez wszystkich - na przykład slinik quake3 jest o wiele bardziej czuły na lagi i od razu fani ET placza, ze laguje. Jakby tam byl serwer CS byłby jeszcze tragiczniej.

zmiana slotow do 26 byla juz jakis czas temu tragiczna i zrobiło sie nieźle zamieszanie a serwerach bo zaczęło WSZYSTKO lagowac, a wierz cie mi ze nic bardziej nie zniechceca jak wszyscy gracze czuja ze serwer rwie.

co wiecej twierdzenie ze im wiecej graczy na mapie tym lepiej nie ejst prawda - popatrzcie sobie na opisy map i charaketrystyke - czesto podawana jest optymalna ilosc graczy. Przy malych mapach jak jest malo graczy gra sie kameralnie, ale nie oznacza ze zle, ja osobiscie uwazam ze gra sie o wiele lepiej - mozna sie wczuc w walke bo tu kazda osoba sie liczy, kazdy ruch, kazda kula. jak jest za duzo graczy to calosc zamenia sie w rzeznie i wiekszosc starc wygrywa sie tak naprawde tylko granatami. a mapy ktore totalnie nie sa przystosowane do duzej ilsoci graczy to juz zupelnie co inengo - tam ludzie czesto maja problem ze zmieszczeniem sie na mapie - np 8v8 na fullmj to moim zdaniem koszmar.




2. mapy czolgowe jak orel i bdj
obawiam sie ze jak na razie jest problem z iloscia graczy na serwerach RO, packowanie customow dziala roznie.
- fani piechoty - a jest ich raczej wiekszosc - plączą z powodu byle czolgowki (vide arad i ogledow), a jak jest custom czolgowy to w ogole odpadają.
- nieobeznani rezygnuja z downlaodu mapek bo nie chca czeaca  potem nie wiedza co sie dzieje
- osoby obeznane wiedza ze mala ilosc graczy na mapach 32 osobych jest nudna, do tego by miec serwer 32slot trzeba miec silny serwer.

osoby zainteresowane tylko czolgowymi moga na necie znaleźć zagranicze (w szczegolnosci) serwery gdzie gra sie tylko czolgowe.
dlatego na INEI na razie na pewno nie bedzie orela ani bdj.




3. ciagle danzig-odessa i takie tam
- coz, gracze przychodzą i odchodza, wybierają czesto mapki na ktora maja ochote, ci pewie graja po jedna dwie mapy i leca dalej. gorzej z  ludzmi co np pare godzin grają - fakt ze zagranie 4 razy tej samej mapy tego samego dnia moze zdenerwowac szczegolnie tych co graja klanowki
dlatego ja zawsze cisne inne mapy a nawet czasem forsuje zmiane mapy na cos innego bo mnie tez czasem sie rzygac chce.
kiedys ktos mi zarzucal ze nie mozna wybrac mapy z ostatnich 5. zmenilem na 3, ale chyba wroce znowu do 5 bo uwazam to za najlepsze rozwiązanie aby uniknac nudy i popadanie w rutyne. poza tym arad z armored beasts zupelnie ianczej teraz wygląda niz wczesniej.

4. poziom graczy
na serwerach pslkich nie ma tak tragicznego moim zdaniem poziomu - wielokrotnie zdarza sie ze spotykamy tam graczy z klanow ktorzy powoduja ze gra robi sie ciekawsza i trudniejsza, i wymaga od reszty graczy myslenia. wydaje mi sie ze czasem gracze wlasnie zwiewaja z serwera - szczegolnie ci co zaczynaja - bo ich stara wiara wymiata. Prawda jest taka ze tak jest w kazdej grze i tego sie nie zmieni. Serwerow CS jest dzika masa i sa od totalnych lamerow co nie wiedza jak myszka ruszac po serwery publiczne gdzie sa ostre zasady teamplay gdzie admini za byle odstepstwa wyrzucaja graczy nie stosujacych sie do regulaminu.

W ro jest inaczej bo jest mniej graczy, szczegolnie w polsce. Pokaze wam bardzo duzo mowiacy obrazek ze statystyk serwerow.



Oznacza on tyle, ze od czasu gdy pare osob zaczelo wlazic na serwer INEA, to od razu wywietrzal serwer RO Aster. Oznacza to ze aktualnie w Polsce nie ma dostatecznej ilsoci graczy aby zapelnic 2 serwery....smutne!

Zasada prosta - sa gracze , znajdzie sie serwer, nie ma graczy, trzyma sie serwer ze 3 miechy jak jest pusty a potem szkoda pradu i jest zamykany - vide zamkniecie WSZYSTKICH serwerow cenegi kora wypuscila polska wersje gry.

Na szczescie tens tan rzeczy sie zmienia - czesc ludzi widze wrocila z zagranicznych serwerow i jak INEA sie zapchala to czesc ludzi przeskoczyla na reszte polskih serwerow. Dziekit emu czesc widzialem poszla na typowe mapy czolgowe, a wtedy na pozstalych serwerach zrobilo sie troche luzniej - a taki luz sciaga innych graczy.


Dlatego ja mam apel go graczy, aby nie uciekali na zagraniczne serwery jesli nie musza. Szczegolnie dotyczy to tych co graja ze znajomymi. Bardzo czesto jak jednoa osoba gra na jednym serwerze to podaza za nimi jescze kilku kumpli (potem czesto z tego jakis pzesudo klan sie robi). Dlatego jak jedna osoba wychodzi to przewaznie w ciagu 2 minut wychodza jgo kumple - nie raz widzialem jak serwer w taki sposob w ciagu 5 minut totalnie pustoszal i nie byla to wina nawet mapy! Jak macie uciekac najpierw ucieknijcie an polski serwer - co z tego ze pusty - za chwile pewnie przyjda gracze, starczy poczekac. Head admini przecierz nie zaciagna nikogo na serwer sila.

daj5zl

  • Guest
INEA z Armored Beasts 2.06
« Reply #22 on: 07 May 2007, 13:22:06 »
Wszystko ok tylko teraz po co 2 takie same serwery. Mimo to ze fanatykow czolgow jest miej to juz lepiej by bylo gdyby zamiast 2 takich samych serwerow lepiej zrobic jeden pancerny drugi z piechota i nie bedzie problemow ze gracze ktorzy chca grac piechota zaczna wychodzic ze wzgledu na zmiane mapy Orel.

Alex

  • Guest
INEA z Armored Beasts 2.06
« Reply #23 on: 07 May 2007, 14:06:08 »
Quote
daj5zl :
Wszystko ok tylko teraz po co 2 takie same serwery. Mimo to ze fanatykow czolgow jest miej to juz lepiej by bylo gdyby zamiast 2 takich samych serwerow lepiej zrobic jeden pancerny drugi z piechota i nie bedzie problemow ze gracze ktorzy chca grac piechota zaczna wychodzic ze wzgledu na zmiane mapy Orel.

Nie rozumiem Ciebie; przecież masz jeden serwer z mapami czołgowymi (Aster) wszelkich rodzajów :), jeżeli jest ich za mało to poproś Misia aby dorzucił jeszcze i te które Ciebie interesują.

No, _KaszpiR_ odwaliłeś kawał solidnej roboty pisząc tego posta :). Może lepiej nie zmieniaj tego vota z 5 na 3. Swego czasu ten temat był wałkowany na tym forum. Skończy się tak jak kiedyś: ludzie czekając na ulubioną mapę będą "przeskakiwać" na zachodnie serwery nie chcąc męczyć się na mapie zavotowanej raczej z konieczności niż z wyboru.

wujek|T3N54MC024W523

  • Guest
INEA z Armored Beasts 2.06
« Reply #24 on: 07 May 2007, 15:54:37 »
ano bardzo dobry post Kaszpira (w koncu ktos zaczal pisac tresciwie) uklarownil sytuacje w jakiej znalazla sie polska komorka RO :)

(daj5zl) >> czolgi paszoł won ;) za duzo palą :)

hehe panocki(i panie), jak kto jeszcze nie trybi to czas zaczac sie uczyc angielskiego

daj5zl

  • Guest
INEA z Armored Beasts 2.06
« Reply #25 on: 07 May 2007, 16:00:11 »
Ale chodzi o serwer tylko pancerny a nie z mapami typu Blitzkrieg, Tractorwork itd. Po za tym powinienen miec przynajmniej 30 slotow. Nie wazne czy bedzie troche lagowalo bo grajac czolgami to nie ma wiekszego znaczenia, mozna grac nawet z pingiem 400, pocisk poprostu troche pozniej wyleci po nacisnieciu fire, a w kierowaniu jakos nie trzeba sie wysilac na takich mapach jak Orel czy BlackDayJuly. Poprostu zeby serwer stal sie popularny musi byc w liczbie slotow ta cyfra "3" bo to przyciaga ludzi. Ze slotami 24 nikt nie bedzie wchodzil a jak bedzie serwer do 30 to i tak male szanse ze bedzie chociaz 20 graczy na serwerze wiec o duze pingi nie trzeba sie bedzie martwic.

trawiator

  • Guest
INEA z Armored Beasts 2.06
« Reply #26 on: 07 May 2007, 16:18:08 »
Quote
Po za tym powinienen miec przynajmniej 30 slotow

Ty chyba sobie nie zdajesz sprawy jaki trzeba mieć kosmiczny sprzęt aby te 30 slotów (i to jeszcze na mapach czołgowych) uciągnąć, do tego oczywiście KONIECZNIE Windows bo na Linuxie nie ma maszyny która uciągnie tyle slotów.

O ile problem samego sprzętu jest jeszcze do przebrnięcia to dostanie takiego sprzętu z zainstalowanym Windowsem (najlepiej 2003) jest już nie do obejścia.

Offline _KaszpiR_

  • Sztab Generalny
  • Towarzysz broni
  • Posts: 907
  • Honor: +4/-0
    • View Profile
    • http://hlds.pl
INEA z Armored Beasts 2.06
« Reply #27 on: 07 May 2007, 16:50:46 »
Co do wydajności - ten sam sprzęt z Linuksem pociągnie powiedzmy 26 slotów, ale na windows by pociągnął 32. Zwiększenie slotów jednak w grze powoduje często nie liniowe obciążenie a expotencjalne (wykładnicze): 8 graczy nie obiciąża serwer 2x bardzjiej niz 4 graczy, a raczej 2.5x (powiedzmy). Tak więc przy wyskokich ilościach slotów mała zmiana powoduje spore zmiany. Dlatego najsilniejsze procesory są potrzebne do odpalenia 32 slotów, a core2duo na 50. Aktualnie chyba nie istnieje procesor będący w stanie pociągnąć RO na 64 slotach nawet na Windows. Jedyna nadzieja w optymalizacji kodu silnika gry, to jest po stronie deweloperów gry.  z ilością slotów i wydajnością nie było by takiego problemu gdyby serwery UT2004 i w tym RO były wielowątkowe - wtedy szło by się w ilość procesorów/rdzeni a nie w częstotliwość. Niestety UT2004 na silniku UnrealEngine 2.5 NIE BEDZIE wielowątkowy z prostego względu - stara technologia, do tego juz nowa wersja jest na horyzoncie. W tym roku pobaczymy UnrealTournament 3 ( dawne 2007), który juz obsługuje wiele rdzeni - a to daje olbrzymiego kopa całości - o ile na technologii HT wynosi to jakieś 40%, na dual core jakieś 60% to na technologii Intel Core 2 Duo a potem Core 2 Quadro wynosi  jakieś 80% na rdzeń. Jes to kop taki, że jak porównałem wydajnośc mojego kompa w domu z naszym serwerem w pracy to zmiękłem - moj domowy komp kopał w dupę serwer sprzed 2 lat tak, że az strach. Tylko serwerowe roziwązanie Core to zabawa pow 15.000 zł o ile stacja robocza jest w kosztach 4.000zl.

prawda jest taka, że RO wyrosła z moda do UT2004, czyli oryginalna gra była pt rakietnica, minigun, jakies bronie plazmowe. Do tego ekipa zapaleńców programistów zrobiła totalną przeróbkę pod tytyułem bronie ptu karabi maszynowy, granat, pistolet. Z jednej strony jest to wielka praca całego zespołu przy tworzeniu grafiki,. modeli, map itd. Z drugiej cały silnik unreala działa na skryptach, na kompilowanym systemie klas z przeciążeniami, extensjami itd. Dla niewtajemniczonych oznacza to  tyle że jes tto bardzo elastyczne za cenę przędkości.

Totalna konwersja w zależności od stopnia odchyłu od oryginału będzie działać gorzej niż oryginał. Niestety ale silniki Unreal od samego początku są takie i natywnie były przystosowane na platformę Windows, potem na Linuxa bo firmy hostingowe nie są skłonne na hosting serwerów windows bo jest to potwornie kosztowne z powodu licencji na system operacyjny.

Metodą łotapologiczną - wyobraż sobie ze RO to formuła jeden, ma specyficzne podwozie wymagania itd. system operacyjny to tor po którym jeździ. Windows to tor dedykowany dla F1 - gładnkie tory, specjanie przygotwane - na takie trzeba wydac kupe forsty na utrzymanie, no ale za to nasz pojazd (gra) śmiga lepiej bo jest na taki tor dostosowana.
Mozna też pokusić się o inny tor (Linux), równie dobry ale juz niekoniecznie spełnaijący zasady F1 z powodu zbyt duzych wybojów na drodze albo przystosowaniay do innego rodzaju wyścigów. Nasza formuła też będzię jezdzić ale z pewną ograniczoną wydolnością bo nie będzie do tego rodzaju toru przystoswoana technicznie. ZA to jakieś inne pojady będą śmigać na takim torze bo właśni na taki są budowane.

Brak optymalizacji, adaptacja silnika do innego systemu operacyjnego niż docelowy  powoduje, że serwer na linuksie działa gorzej niż na windows. Za linuksem jednak przemawia masa plusów, gdzie głównym jest cena za serwer, a aktualne aplikacje darmowe nie ustępują (ba często przewyżsają możwiościami i wydajnością) aplikacje na Windows.

Realny koszt serwera na windows wynosi tyle, że 50% idzie na sprzęt, a drugie 50% na oprogramowanie Windows - licencje i ilości użytkowników, ilość procesoroów ma znaczenie. Do tego zabezpieczenia jak ajkieś firewalle, antywirusy, backupy, zdalna kontrola - wszystko kosztuje ekstra kasę. Nic dziwnego że masa ludzi wybiera Linuxa - różne dystrybucje, darmowe albo płatne z pomocą techniczną - jednak obcięcie kosztów o 40% już jest olbrzymim skokiem - można to wydac na inne rzeczy jak na ekstra  maszyny itd.

Powiedzmy że jest to serwer gry, czyli nie jest ważnę aż tak utrata danych, ni stostuje się więc jakichs zaawansowanych technik jak mirrroring, pamięci ECC, można władować mniejsze dyski, mniej ramu, za to wycisnąć kasę na lepszy procesor. Niestety ale platform serwerowych się nie podkęca - często w menu nie ma takiej opcji albo traci sie grwarancję.
Teraz taki serwer kosztuje jakieś 8.000zł razem z obudową, i bebechami. Teraz firma hostingowa stoi przed dylematem - kupić esktra serwer i psotawic dwa linuksy, czy nie kupowac drugiej maszyny a kase wydac na serwer Windows 2003, a zabezpieczenie tego i dostosowanie sryptow będzie ksztowało jescze ekstra...

Co inengo płacic zespołowi graczy za slot za miesiąc, a co inengo gdy serwer publiczny gracze dostają za darmo w celach często promocyjnych firmy hostującej, jak to np ma miejsce w przypadku INEA czy Aster.pl

Edit:
Trawiator, to nie problem jak masz pieniądze, ale trzeba je mieć - żeby je zdobyć to jest problem.

trawiator

  • Guest
INEA z Armored Beasts 2.06
« Reply #28 on: 07 May 2007, 17:23:47 »
Quote
Trawiator, to nie problem jak masz pieniądze, ale trzeba je mieć - żeby je zdobyć to jest problem.

To ci dopiero ciekawostka? Naprawdę?

Ja pisze o nas, o naszych polskich warunkach, więc to logiczne że nie mamy kasy.

Offline _KaszpiR_

  • Sztab Generalny
  • Towarzysz broni
  • Posts: 907
  • Honor: +4/-0
    • View Profile
    • http://hlds.pl
INEA z Armored Beasts 2.06
« Reply #29 on: 07 May 2007, 17:28:43 »
X)
u nas nadal po macoszemu sie traktuje esport, czy promocje w interenc innymi metodami niz standardowe. Ale to sie powoli zmienia z przyczyn takich, ze przychodzi firma zza chodu, niekoneiczne z duza kasa ale wprowadza sprawdzone techniki owocujace dochdami po jakims czasie, a nie zyskiem z kopyta.