Pare uwag
1. 'zwiększenie slotów z 22 o +6 nie powinno być problemem'
nie znasz całej prawdy o danym serwerze, powinieneś wiedzieć, ze teraz na INEI działa na tej samej maszynie RO, COD2 oraz ET, z czego teraz RO zżera przy pełnym obciążeniu 90% jednego procesora. Obciążenie zależy od serwera gry i mapy, prawe powiedziawszy robiliśmy testy z ilością slotów - RO sobie jako tako radzi bo moc obliczeniowa procesora juz dobija do 100% i nie ma szansy aby bylo lepiej - bedzie lag. O ile RO w miare radzi sobie z lagami ale starczy zobaczyć co sie dzieje na asterze jak jest dużo luda i czołgi - pingi drastycznie skaczą do góry i sa lossy, przesunięcia i dziwne akcje.
po drugie fakt ze serwer RO nie jest sam ma wpływ na inne serwery gier - w momencie jak RO wcina 100% jednego procesora to cześć procesów na drugim procku dostaje przycięcia - wtedy w grach na właśnie drugim rdzeniu dostają czkawki od razu odczuwalnej w grze przez wszystkich - na przykład slinik quake3 jest o wiele bardziej czuły na lagi i od razu fani ET placza, ze laguje. Jakby tam byl serwer CS byłby jeszcze tragiczniej.
zmiana slotow do 26 byla juz jakis czas temu tragiczna i zrobiło sie nieźle zamieszanie a serwerach bo zaczęło WSZYSTKO lagowac, a wierz cie mi ze nic bardziej nie zniechceca jak wszyscy gracze czuja ze serwer rwie.
co wiecej twierdzenie ze im wiecej graczy na mapie tym lepiej nie ejst prawda - popatrzcie sobie na opisy map i charaketrystyke - czesto podawana jest optymalna ilosc graczy. Przy malych mapach jak jest malo graczy gra sie kameralnie, ale nie oznacza ze zle, ja osobiscie uwazam ze gra sie o wiele lepiej - mozna sie wczuc w walke bo tu kazda osoba sie liczy, kazdy ruch, kazda kula. jak jest za duzo graczy to calosc zamenia sie w rzeznie i wiekszosc starc wygrywa sie tak naprawde tylko granatami. a mapy ktore totalnie nie sa przystosowane do duzej ilsoci graczy to juz zupelnie co inengo - tam ludzie czesto maja problem ze zmieszczeniem sie na mapie - np 8v8 na fullmj to moim zdaniem koszmar.
2. mapy czolgowe jak orel i bdj
obawiam sie ze jak na razie jest problem z iloscia graczy na serwerach RO, packowanie customow dziala roznie.
- fani piechoty - a jest ich raczej wiekszosc - plączą z powodu byle czolgowki (vide arad i ogledow), a jak jest custom czolgowy to w ogole odpadają.
- nieobeznani rezygnuja z downlaodu mapek bo nie chca czeaca potem nie wiedza co sie dzieje
- osoby obeznane wiedza ze mala ilosc graczy na mapach 32 osobych jest nudna, do tego by miec serwer 32slot trzeba miec silny serwer.
osoby zainteresowane tylko czolgowymi moga na necie znaleźć zagranicze (w szczegolnosci) serwery gdzie gra sie tylko czolgowe.
dlatego na INEI na razie na pewno nie bedzie orela ani bdj.
3. ciagle danzig-odessa i takie tam
- coz, gracze przychodzą i odchodza, wybierają czesto mapki na ktora maja ochote, ci pewie graja po jedna dwie mapy i leca dalej. gorzej z ludzmi co np pare godzin grają - fakt ze zagranie 4 razy tej samej mapy tego samego dnia moze zdenerwowac szczegolnie tych co graja klanowki
dlatego ja zawsze cisne inne mapy a nawet czasem forsuje zmiane mapy na cos innego bo mnie tez czasem sie rzygac chce.
kiedys ktos mi zarzucal ze nie mozna wybrac mapy z ostatnich 5. zmenilem na 3, ale chyba wroce znowu do 5 bo uwazam to za najlepsze rozwiązanie aby uniknac nudy i popadanie w rutyne. poza tym arad z armored beasts zupelnie ianczej teraz wygląda niz wczesniej.
4. poziom graczy
na serwerach pslkich nie ma tak tragicznego moim zdaniem poziomu - wielokrotnie zdarza sie ze spotykamy tam graczy z klanow ktorzy powoduja ze gra robi sie ciekawsza i trudniejsza, i wymaga od reszty graczy myslenia. wydaje mi sie ze czasem gracze wlasnie zwiewaja z serwera - szczegolnie ci co zaczynaja - bo ich stara wiara wymiata. Prawda jest taka ze tak jest w kazdej grze i tego sie nie zmieni. Serwerow CS jest dzika masa i sa od totalnych lamerow co nie wiedza jak myszka ruszac po serwery publiczne gdzie sa ostre zasady teamplay gdzie admini za byle odstepstwa wyrzucaja graczy nie stosujacych sie do regulaminu.
W ro jest inaczej bo jest mniej graczy, szczegolnie w polsce. Pokaze wam bardzo duzo mowiacy obrazek ze statystyk serwerow.
Oznacza on tyle, ze od czasu gdy pare osob zaczelo wlazic na serwer INEA, to od razu wywietrzal serwer RO Aster. Oznacza to ze aktualnie w Polsce nie ma dostatecznej ilsoci graczy aby zapelnic 2 serwery....smutne!
Zasada prosta - sa gracze , znajdzie sie serwer, nie ma graczy, trzyma sie serwer ze 3 miechy jak jest pusty a potem szkoda pradu i jest zamykany - vide zamkniecie WSZYSTKICH serwerow cenegi kora wypuscila polska wersje gry.
Na szczescie tens tan rzeczy sie zmienia - czesc ludzi widze wrocila z zagranicznych serwerow i jak INEA sie zapchala to czesc ludzi przeskoczyla na reszte polskih serwerow. Dziekit emu czesc widzialem poszla na typowe mapy czolgowe, a wtedy na pozstalych serwerach zrobilo sie troche luzniej - a taki luz sciaga innych graczy.
Dlatego ja mam apel go graczy, aby nie uciekali na zagraniczne serwery jesli nie musza. Szczegolnie dotyczy to tych co graja ze znajomymi. Bardzo czesto jak jednoa osoba gra na jednym serwerze to podaza za nimi jescze kilku kumpli (potem czesto z tego jakis pzesudo klan sie robi). Dlatego jak jedna osoba wychodzi to przewaznie w ciagu 2 minut wychodza jgo kumple - nie raz widzialem jak serwer w taki sposob w ciagu 5 minut totalnie pustoszal i nie byla to wina nawet mapy! Jak macie uciekac najpierw ucieknijcie an polski serwer - co z tego ze pusty - za chwile pewnie przyjda gracze, starczy poczekac. Head admini przecierz nie zaciagna nikogo na serwer sila.