Co do Ila-2 to model lotu nie jest taki zły, z tego co słyszałem, i grywalność jest duża, natomiast parametry samolotów rosyjskich są z kosmosu wzięte... X-wingi...
Co do Lock-Ona to sorry ale nie skomentuje. Albo skomentuje. Model lotu owszem bardzo fajny, lepszy niż w Falconie, ale jeśli chodzi o realizm awioniki i uzbrojenia (a dzisiaj się walczy awioniką i uzbrojeniem, a nie zwrotnością, juz w obecnych konfliktach walk manewrowych praktycznie nie ma, w przyszłości uzbrojenie BVR jeszcze bardziej się rozwinie a uzbrojenie WVR (krótkiego zasięgu) stanie się tak zabójcze że sami piloci będą za wszelką cene unikać walk manewrowych i prędzej przerwą walkę niż wejdą w zwarcie. I zwrotność będzie miała to już niewiele do powiedzenia, bo wraz z wejściem nowej generacji pocisków współpracujących z celownikami nahełmowymi "spojrzenie zabija" - kaźdy samolot, zwrotny czy nie, Mig-29, F-16, F-22 czy Mig-21 wyposażony w takie pociski będzie równie groźny i przeżywalność w takiej walce będzie wynosiła poniżej 50%... dlatego wszyscy będą jej unikać). A więc w nowoczesnym symulatorze 10x ważniejsza jest symulacja awioniki i uzbrojenia, a tutaj Lock On wypada bardzo mizernie w porównaniu z leciwym już Falconem 4...
Co do TOW, to... o co chodzi ? Możesz mi powiedzieć, bo sciagać dema nie mam ochoty na razie. Co takiego innego od CM jest jeśli chodzi o realizm ?
SteelBeasts Pro jest to symulator wydany dla klientów typu siły zbrojne kraju, można zdaje się i prywatnie kupić ale jest bardzo drogi i sprzedawany ze sprzętowym kluczem.
Steel Beasts 2 będzie dla normalnego gracza, będzie miał lepszą grafikę niż Pro i zbliżone możliwości.
T-72 BOF, II-2, Lock-On niestety wpisują się w pewien nieprzyjemny schemat... zgadnij jaki... mam nadzieje że z TOW i T-34vsTiger bedzie inaczej, chociaż statystycznie szanse są mizerne...
P.S. T-72 BOF jest podobno bardzo fajnie zrobiony, ma tak dopracowane szczegóły jak niszczenie optyki przez pociski odłamkowe, klinowanie wieży, zrzucanie gąsienic w trudnym terenie. Super. Pytanie jakie wzory zastosowano do obliczania penetracji i jakie parametry pancerzy użyto w grze. Co z tego że rozgrywka jest realistyczna, jeśli jeżdze czołgiem którego nie ma, wymysłem twórców gry.
Coś jak Il-2 - też fajnie zrobiony, mnostwo szczegolow, ale parametry samolotow jednej strony są łagodnie mówiąc przegięte... czyli latam nie prawdziwym jakiem tylko impresją tworców gry na temat jaka....
zapewnie można by z obu gier zrobić ludzi modując je (jeśli to możliwe) i ustawiając realistyczne parametry wszystkich czołgów/samolotów... Z Lock ona niestety sie nie da modowaniem, symulacja awioniki jest zbyt prymitywna na te chwile, chociaż idzie ku lepszemu w kolejnych wersjach...