Author Topic: Co byście chcieli zmienić w grze ?  (Read 74571 times)

Tempest

  • Guest
Co byście chcieli zmienić w grze ?
« Reply #45 on: 30 August 2006, 22:07:35 »
Dlaczego głupi? Przetoczone przez Ciebie Meyer argumenty w żadnym wypadku nie kolidują z ideą dodania czasu i animacji wsiadania/wysiadania/zmiany pozycji w czołgu. Na mapach typu orel gdzie używa się tylko czołgów nie miało by to żadnego znaczenia bo przeciwnik także o wiele wolniej zmieniałby miejsce z kierowcy na dowódce aby oddać strzał, zmianie ulegnie jedynie przewaga jaką uzyskają zgrane załogi które w kilka osób obsługują czołg co jest przecierz w pełni zrozumiałe, przecierz obsułga czołgu w pojedynkę musi być utrudniona. Z drugiej jednak strony 2 czołgi momentalnie dysponują 2 krotnie wieksza siłą ognia i w wiekszosci wypadków zdołają pokonać czołg obsługiwany przez 2 czy 3 osoby. Zaś sytuacja jaka jest teraz jest według mnie totalnie nierealistyczna a obsułga czołgu od tej jaką widzimi w seri battlefield rozni sie praktycznie jedynie tym że gracz jest zmuszony do szybkiej zmiany pozycji, no i niemoże strzelać podczas jazdy, ale i tak podczas ruchu w tych czołgach sie nie strzela.
Dodanie animacji wsiadania, wysiadania do pojazdów zakończyłoby żenujące akcje typu: saper jadący w tym śmiesznym samochodzie opancerzonym sowietów, przy predkości 50kph wyskakuje obok niemieckiego tygrysa wyrzuca ładunek wybuchowy i biegiem wskakuje spowrotem do wozu i odjezdza, całość zajmuje mu 3 i pół sekundy. Kosmiczna bzdura. Czołgiści wyskakujący na widok lecącego pocisku to też strasznie głupie. Zdecydowanie NOT COOL

pastor44

  • Guest
Co byście chcieli zmienić w grze ?
« Reply #46 on: 30 August 2006, 22:18:57 »
Dla mnie realizm to grywalność!
Nie podoba mi sie ze twórcy sztucznie balansują grę
tak zeby obie strony miały ze sobą szanse
I jeszcze najbardziej irytujący przykład
to ruski T-60, w rzeczywistosci ten czołg
słabo sobie radził z PIII a tu w grze śmiało
niszczy nawet PIV...dla mnie to żenada...

"Panzer" Meyer

  • Guest
Co byście chcieli zmienić w grze ?
« Reply #47 on: 30 August 2006, 23:38:52 »
re Tempest

Zauważ, że nigdzie nie skrytykowałem przedłużenia czasu wsiadania i wysiadania z wozu poprzez dodanie animacji. Skrytykowałem tylko i wyłącznie przedłużenie czasu zmiany stanowiska. Ten pierwszy pomysł wprost przeciwnie - pochwaliłem. Swojego zdania nie zmieniłem i nie zmienie. Nie mam zamiaru tracić wielu cennych sekund na przesiadke tylko dlatego, że jeżdze sam podobnie jak większość osób. Zmiana popierana przez Ciebie jeszcze bardziej zmniejszyłaby dynamicznosć jednosobowych załóg - które i tak nie są zbytnio dynamiczne. Bardzo często zdarza mi się, że chce oddać strzał i szybko ruszyć wóz :)


A jak ktoś pisze, że realizm jest ważniejszy niż grywalnośc tzn. że nie ma poczucia rzeczywistości:) Gdyby twórcy mieli stawiać na realizm to nie oszukujmy się, że rosjanie musieliby mieć od 1943 roku dwukrotną przewagę liczebną w czołgach - te niemieckie, dobrze prowadzone byłyby niemalże niezniszczalne. Podczas bitwy na łuku kurskim żadna ze zniszczonych panter nie została zniszczona poprzez przebicie pancerza czołowego - a takich trafień było peeeełnoooo.... ale przebijalność - zerowa. Nie sądze też aby 76 na takej orel  były w stanie zrobić coś tygrysowi, z boku od biedy - gdyby jeszcze uwzględniono tą optyke to 88 robiłyby by prawdziwe spustoszenie.... byłoby to fajne, ale na dłuższą mete  - niezbyt grywalne. Balansowanie gry jest konieczne, chociaż wady i zalety sprzętu powinny być mniejwięcej odwzorowane.


Prawda jest taka, że niemcy mieli najlepszą broń pancerną, którą sowieci pokonywali przewagą liczebną, a alianci lotnictwem. Gdyby stawiać na realistyke to w celu zbalansowania gry należałoby dawać sowietom 2x więcej czołgów, a aliantom w ew. modzie z westfrontu wsparcie lotnictwa szturmowego:) Gdyby dowódca shermana zobaczył tygrysa albo pantere to chowałby maszyne za jakimiś domami i  po prostu wezwałby p-51 czy coś w tym stylu:) Byłaby realistyka....

Eric

  • Guest
Co byście chcieli zmienić w grze ?
« Reply #48 on: 31 August 2006, 00:20:50 »
Realizm realizmem ale takie przedłużenie zmieniania pozycji napewno uprzykrzyłoby życie egoistom :D Nie lubię sytuacji gdy czekam na respie na czołg razem z czteroma kolegami, a żadnego czołgu nie ma. Twórcy nie przewidzieli że gracze postanowią jeździć samemu, więc taka sytuacja z brakiem czołgów zdarza mi sie dosyć często. Ba! Zdarzało mi się nawet że jakiś egoista na respie olał innych czekających na czołg, wsiadł samemu i odjechał. (udało mu się dlatego ze miał dużo bliżej, zgrupowanie innych było na drugim końcu respawna, ale fakt faktem to było już chamstwo). Twórcy powinni jeszcze bardziej uprzykrzyć życie samotnym czołgistom. Rozumiem graczy, często klanowiczów którzy nie chcą jeździć z każdym łosiem co się nawinie i wsiądzie, ale zawsze można się umówić z jakimś kolegą, także z innego klanu i potrenować trochę między klanowy co-operativ.

"Panzer" Meyer

  • Guest
Co byście chcieli zmienić w grze ?
« Reply #49 on: 31 August 2006, 02:08:15 »
Egoistów, phi - też mi coś. Dzisiaj na niemieckim serwie wsiadł mi do su76 jakiś przypadkowy czołgista. Postanowiłem pojechać z nim (z reguły na zagranicznych serwach proszę o opuszczenie czołgu i jako kierowca nie ruszam się z miejsca - taki cham ze mnie :P). Pędził na South Lake na mapie orel 76/88 - dość szybko wypatrzyłem z daleka niemieckie panzery panoszące się po drugiej stronie rzeki - chciałem oddać strzał, więc wydałem kilkukrotnie odpowiednie komendy - "wróg na lewym skrzydle", "w lewo", "stój" itd. Zero efektu. 300 metrów po lewej tyłem do nas stoi tiger, pisze mu o tym wielkimi literami, ale on pędzi.... wjeżdzamy na most w końcu zatrzymał się dopiero wtedy gdy sam zobaczył tego tygrysa. Odpaliłem w tył pod kątem 90 stopni - zaczyna lekko dymić. Niemiec chowa się za domem, nagle wyjeżdza - dostaje kolejną kule w bok wiezy - w chwili strzału już wydawałem komendy 5 metrów naprzód i w lewo - chciałem schować się na domem, aby uniknąć odpowiedzi.. Zero efektu - koleś czeka aż przeładuje i dobije szwaba.... niemiaszek odpala i nie ma nas, a ja biore t-34 i mam wszystkich gdzieś. Tak jestem egoistą i chamem, ale nie chce buraków w panzerach. 30 czy 40 sekund oczekiwania na własny pojazd to nie katastrofa. Nierozumiem celu uprzykrzania życia samotnym czołgistom - nie prościej byłoby dodać 1-2 maszyny więcej na respawnach wszystkich tankowych map?

Choć z drugiej strony trafiłem też jednego dobrego drivera, który wiedział o co mi chodzi po kilku komendach. Ustawiliśmy się za jednym samotnym domem - wyjeżdzał do przodu, ja szybko oddawałem strzał z dalekiego dystansu - "5 metrów w tył" - wracał, ja w międzyczasie przeładowywałem, a on wyjeżdzał np. na wstecznym zza drugiej strony domu aby zmylić niemców - odpalałem, chował się itd. :) No, ale to raczej rzadkość :P

pastor44

  • Guest
Co byście chcieli zmienić w grze ?
« Reply #50 on: 31 August 2006, 08:38:51 »
Zeby wspomóc ruskich mozna by im dać grywalne działa AT
nie mam pojecia czemu jeszcze tego nie zrobili
w WWIIOnline sprawdzają sie bardzo dobrze
no i jeszcze moze jakiś koktail by sie przydał lub
granaty przeciwpancerne RPG-6(i 43) oraz granaty karabinowe...

Hammer

  • Guest
Co byście chcieli zmienić w grze ?
« Reply #51 on: 31 August 2006, 08:42:37 »
Do "Panzer" Meyer:
nie wiem czy wiesz, ale RO powstało z naciskiem na teamplay. Skoro na piechote sam niewiele możesz zrobić i musisz współdzałać z kolegami z drużyny to co dopiero mówić o pojazdach gdzie ta współpraca jest NIEZBĘDNA (przynajmniej realnie bo w grze to jest różnie - jak widać).
Ja sam ze swej strony powiem, że wiele razy grając jako kierowca pojazdu nie otrzymywałem od działonowego/dowódcy żadnych, nawet tych podstawowych komend. Kończyło się na tym, że z miejsca kierowcy sam wypatrywałem dogodnych celów, ustawiałem się frontem do przeciwnika i dawałem przez interkom "nieprzyjacielski czołg przed nami".
Może niektórzy boją się wydawać za dużo komend kierowcy bojąc się, że ten się "obrazi", ale według mnie to jest zupełne nieporozumienie - im lepsza komunikacja tym lepiej. Ludzi trzeba poprostu zrozumieć.
Panie Meyer, co do "buraków w RO" to polecam ci Battlefielda, CoD United Offensive albo inną gierę gdzie będziesz mógł się wykazać samodzielnym geniuszem w poczynaniach pancernych a dopóki w RO ważny jest teamplay to będziesz musiał przełknąć tych wszystkich "buraków", którzy poprostu nie potrafią bądź dopiero uczą się grać czołgami.
Jednym słowem: apeluję o wyrozumiałość.
Sorry za offtopic (bo przecież to nie miejsce na takie dyskusje).

pastor44

  • Guest
Co byście chcieli zmienić w grze ?
« Reply #52 on: 31 August 2006, 11:57:39 »
Popieram słowa Hammera w zupelnosci
A tak jeszcze na marginesie jesli ktos
chce super zbalansowanej rozgrywki to
niech sobie pogra w BF-42 (dla mnie osobiscie ta gra to marność-co innego FH)
Mam tylko nadzeje ze jesli tworcy nie pojda w strone realizmu
to chociaz zrobią to fani tej co jak co bardzo dobrej gry...
Wydaje mi sie dodanie piechocie mozliwosci wsiadania na pojazdy
oraz broni zdolnej unieszkodliwiac czołgi
powinno chociaz trochę dodac grze Teamplay'u...

B!G M00N

  • Guest
Co byście chcieli zmienić w grze ?
« Reply #53 on: 31 August 2006, 16:30:40 »
Bitwy pancerne. Tak naprawdę to należy zmienić otrzymywanaw i zadawane obrażenia z broni pancernej. Czasami da się zniszczyć Tygrysa jednym strzałem z przodu. Przód! Wkurza też sytuacja gdy strzelam do owego czołgu a nabój odbija (shit!) się od tyłu pojazdu.

pastor44

  • Guest
Co byście chcieli zmienić w grze ?
« Reply #54 on: 31 August 2006, 20:44:10 »
Bardzo ciekawą rzeczą dodającą realizmu było by mozliwosc
zabicia obsługi czołgu poprzez penetrację pancerza...

jenkins

  • Guest
Co byście chcieli zmienić w grze ?
« Reply #55 on: 31 August 2006, 20:54:07 »
Quote
piter306 :
W czołgach z II WŚ raczej nie było szans na równoczesne obracanie gąsienic w przeciwnych kierunkach, nie jestem pewien czy jest to możliwe we współczesnych wozach bojowych. Da się to zrobić w koparce bo ma osobne silniki hydrauliczne przy gąsienicach, ale czy w czołgach to nie wiem.
............Niemiecka "Pantera" była pierwszym czołgiem w którym zastosowano skręcanie za pomocą gąsienic kręcących sie w przeciwnych kierunkach..........:)

..."Czołgi Panther były doskonałymi pojazdami pancernymi, rozwijającymi dużą prędkość i bardzo zwrotnymi, co osiągnięto dzięki zastosowaniu mechanizmu umożliwiającego ruch gąsienic w przeciwnych kierunkach; mogły zakręcać w miejscu."... Cytat z ksiązki B.Wołoszańskiego "Droga do piekła" str.282 wers 12......:)


......"Pantery były również najlepszymi niemieckimi czołgami średnimi, a wraz z rosyjskimi T-34 najlepszymi w ogóle wozami bojowymi czasów wojny. Według statystyk amerykań-skich sił lądowych zniszczenie jednej Pantery kosztowało około dziewięciu T-34 lub pięciu Shermanów - warto zauważyć, że załogi amery-kańskich czołgów miały kategoryczny zakaz podejmowania walki z Panterami na bliskich dystansach."....

piter306

  • Guest
Co byście chcieli zmienić w grze ?
« Reply #56 on: 31 August 2006, 21:06:03 »
A jednak było możliwe, nie wiedziałem. I znowu człowiek więcej wie :)

Qbeesh

  • Guest
Co byście chcieli zmienić w grze ?
« Reply #57 on: 03 September 2006, 15:43:02 »
Witam.
Jetsem nowy, z grą już zdążyłem się nieźle zapoznać.

To co bym zmienił to system komend. Ten jaki mamy teraz jest , umówmy się, mało użyteczny. Przydałby sie podział taki jak w FH, na lokalne i ogólne. Krzyczę "za mną", albo "ogień osłonowy" i nie wiadomo do kogo bo koleś na drugim końcu mapy go słyszy zamiast tylko kolesie w pobliżu.
MOże się czepiam, ale mausera i mosina raczej da się doładować pojedyńczymi nabojami, nie tylko z łódki, to nie garand.

Moim takim ściśle prywatnym marzeniem jest możliwość władowania się na pancerz podniesienia klapy i wrzucenia granatu, ale z tego co widzę już tylko krok do tego jest.
Co do graczy samotnie jeżdżących czołgami. No cóż w każdej grze jest mnóstwo statsiarzy. Którzy bardzo poważnie traktują swoją grę, tak poważnie, że zabijają cały klimat. A prawda jest taka że część tzw. "łosi" wystarczy po prostu ośmielić, przez zmuszanie ich do jeżdżenia ze sobą i zaczynają się uczyć.
Ostatnią sprawą jest przyśpieszenie reakcji. Ktoś już o tym pisał, że przeładowuje, pada granat i nie może się ruszyć, a jk juz to odchodzi w ślimaczym tempie.

AC| AdRain

  • Guest
Co byście chcieli zmienić w grze ?
« Reply #58 on: 03 September 2006, 16:28:11 »
qbeesh... ale przeciez klape czołgu załoga zamykała od środka to jedna wielka bajka w tym brother in arms i CoD2...

qbeesh a teraz sobie wyobraź pole walki... "ojej zostały mi 2 naboje" wyciągasz łudke wyskubujesz naboje, wyciagasz tamte, i wkladasz dopiero te to troche smieszne... dlatego lepiej wystrzelic na slepo te 2 naboje-.- przyanajmniej ja tak robie bo9 magazynkow zawsze starcza

 mimo to marzyło by mi się przewożenie piechoty na czołgach

Qbeesh

  • Guest
Co byście chcieli zmienić w grze ?
« Reply #59 on: 03 September 2006, 19:07:58 »
No właśnie z tym zamykaniem klapy to różnie było. Obawiam się, że jednak często nie zamykano. Wiesz jak sytuacja awaryjna, mina, trafienie, ogień, dym to łatwiej się w tych warunkach wydostać. W wietnamie też nikt w środku transporterów nie jeździł, bo woleli narazić się na ogień broni palnej niż siedzenie w środku  gdy pojazd wjedzie na minę. Chodzi mi o to że regulamin jest przez żołnierzy "dostosowywany" do warunków bojowych, takich przykładów jest sporo. Uprzedzę argument, że wtedy byle piechociaż czołg załatwia, w czasie 2 wś czołgi szły z osłoną piechoty, żeby między innymi żaden sierścióch się z piatem czy innym panzerfaustem nie napatoczył.

Co do przeładowania:
Powiedz mi po co wyciągać ostatnie 2 naboje kiedy wystarczy dołożyć 3 luźne po ostatnim trzecim wystrzale i otwarciu zamka celem wyrzucenia łuski? To nie garand. W mauserze łódka  umożliwia szybsze załadowanie i tylko do tego jest. Garanda nie da się przeładować kiedy nie wystrzelisz ostatniego pocisku, tak samo Vetterli i jakieś mannlichery. Tam łódka stanowi jakby wewnętrzny magazynek i wypada po ostatnim strzale.
Z łódki też nie trzeba niczego skubac. wiesz wojna, wala się tego po kieszeniach.