Author Topic: Garść informacji z TWI  (Read 234015 times)

anonim.pl

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #120 on: 23 May 2012, 16:31:41 »
Quote
Chcesz Anonim bronić RO2 - proszę bardzo. Może też przy okazji oddasz mi pieniądze które wyrzuciłem na wersję BETA tej gry.
Jesteś dorosłym człowiekiem sam za swoje czyny bierz odpowiedzialność.

Offline ufo_has_landed_!

  • Reprezentacja RO.PL
  • Towarzysz broni
  • Posts: 835
  • Honor: +29/-2
    • View Profile
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #121 on: 23 May 2012, 17:27:46 »

PS. Przepraszam jest BETA do której jest dostęp po kupieniu gry bo przecież ta gra to wciąż BETA.


 ;D do bety to jej jeszcze trochę brakuje. to coś w stylu zaawansowanej alfy.
Anonim.pl to Ramm Jeager, tlumaczy sobie nasze posty w google translator i sieje ferment pozytywnej propagandy  ;)

gustavo

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #122 on: 23 May 2012, 17:54:53 »
Być może przemawia przeze mnie brak doświadczenia czy dziecięca naiwność, krótkowzroczność i nieumiejętność łączenia faktów ale wydaje mi się że forum na stronie poświęconej grom serii RO zamieniło się w festiwal niechęci dla gry.
Oczywiście można narzekać na grę jeśli nie odpowiada ona naszym upodobaniom ale jeśli coś jest wystarczającym powodem aby na stronie przeznaczonej dla fanów określonej gry spełniać się pisarsko, tworząc kolejne niechętne posty powinniśmy ten sam błąd co najmniej naświetlić wypowiadając się w tym samym miejscu o innych grach. Aby nie pozostać gołosłownym podam przykład: powszechnie wiadomym w świecie jest, że zbliżanie widoku w trakcie celowania jest dla przeciętnego człowieka co na najmniej trudne a może i nawet niemożliwe więc w tak realistycznej grze jak czerwona orkiestra powinno takiej opcji nie być bo jest to zupełnie niewłaściwe... no przecież nie jest to SYMULATOR pola walki jak arma II gdzie o ile mi dobrze wiadomo przybliżanie widoku jest zupełnie osiągalne. Będąc w temacie army i jej pokrewnych tytułów oczywiście należy wspomnieć o pojazdach które tworzą realizm gry, a jak wiadomo w ro mamy tylko dwa czołgi natomiast w IF mowa o 40 maszynach. Warto jednak troszkę głębiej rozważyć to porównanie, tytuł ro 2 „bohaterowie Stalingradu” sugeruje przynajmniej mi, że gra opowiadać ma głównie o walkach w mieście natomiast „Armed Assault” na którym oparty jest „Iron front” faktycznie większą wagę powinny przykładać do pojazdów... i choć wiem że za krytykę legendarnej Army słusznie powinienem zostać skazany na banicję, to pozwolę sobie zadać bezczelne pytanie jak wygląda sprawa wykończenia pojazdów w tych grach? Oczywiście zdaje sobie sprawę, że w IF z zewnątrz czołgi wyglądają świetnie tak samo jak animacje ich zniszczeń ale czy ich wsiadając do ich wnętrza (a może bardziej teleportując się) nie czeka nas przykre zdziwienie?? Oczywiscie RO 2 w tym miejscu wypada gorzej zwłaszcza w kwestii podchodzenia i wsiadania do pojazdu bo jest to po prostu niemożliwe ale czy dopracowanie wnętrza czołgów nie nadrabia choć w części?? Ale cóż symulator to zupełnie inna liga niż ro, więc może  porównanie z jakimś typowym fps będzie słuszniejsze? Zbrodnią przeciw grze było bez wątpienia umieszczenie w niej unlocków brzmi to faktycznie przekonująco chyba że pod postem umieścić tabliczkę z unlockami z innej gry... No chyba że to jakiś rodzaj ironii którego nie pojmuję moim wąskim umysłem.
Oczywiście nie ma  sensu pisania o plusach RO głównie ze względu na ich małą liczbę i mały wpływ na grę jako całość. Przecież osobne i warto zaznaczyć dopracowane modele postaci różnych klas (dla części będą to aż 4 modele letni i zimowy komplet zwykły i bohatera) i ich animacje osobne dla każdej ze stron są niczym o wiele więcej frajdy sprawić może polowanie na barczystych goryli z Army. Zresztą po co mówić o grafice powszechnie wiadomo że w RO jest ona co najmniej słaba...
Na koniec wspomniał bym o trybach gry ale cóż nie będę się sam pogrążał, pomysł na dodanie czegoś innego niż tylko tryb terytorium jest złe. Dlaczego? Bo jest gupie!  I tu powinienem zakończyć wypowiedź albo jeszcze troszkę powieszać psy na ludziach z tripwire tak dla zasady. Ale będę bardzo niepoprawny i zapytam czy w grze która jak ustalono dawno temu i nie ma sensu polemizować na ten temat, jest za mało realistyczna i niezbyt harcorowa dla prawdziwych rzeźników i wyjadaczy wprowadzenie trybu CD nie było ciekawym i sensownym posunięciem?? Czy to właśnie w trybie gdzie nie można rozpoznawać pozycji wroga szturmując karabiny maszynowe wroga przez otwarte pole tylko trzeba oszczędzać życie nie ma najwięcej realizmu?? Czy w trybie tym nie oddaje się najlepiej możliwości gry?? Moim zdaniem to właśnie tam możliwość korzystania z osłon i ich niszczenia jest naprawdę użyteczna, powiem nawet że to właśnie w tym trybie można dopiero poczuć wpływ odblokowanych broni i ich udoskonaleń. Ale cóż przecież nikt nie gra w tym trybie booo któż ma grać jeśli serwery świecą pustkami a na stronie fanów gry stwierdzenie „gra jest martwa więc w nią nie gram” i tym podobne jest całkiem normalne. Faktycznie jeśli wszyscy wyjdą z założenia że nie ma sensu grać to prawdopodobnie serwery będą pełne... tak logika na to bezbłędnie wskazuje.
Aby załagodzić wzbierającą w trakcie lektury tego posta (jeśli ktoś oczywiście przebrnął przez wszystkie linijki) niechęć do mnie muszę przyznać ze RO nie jest pozbawione wad, jak choćby bagnet jako montowane na stałe udoskonalenie a nie ekwipunek przeciętnego Fritza czy Ivana. Powiem nawet że początkowo miałem problemy ze stabilnością gry i przez dwa czy trzy miesiące była nieużywanym balastem na dysku. Nie zmienia to faktu że jakiś czas temu powróciłem do niej i osobiście oceniam ją dobry a nawet dobry z plusem, oraz, że należy pamiętać o jej plusach a nie nakręcać spiralę niechęci.

anonim.pl

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #123 on: 23 May 2012, 18:33:04 »
Tu są podane wszystkie zmiany jakie wprowadzi patch.
http://forums.tripwireinteractive.com/showthread.php?t=79061
« Last Edit: 23 May 2012, 18:40:03 by anonim.pl »

Ein-Volk

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #124 on: 23 May 2012, 18:39:50 »
gustavo nie****
Jeśli dostajemy ***** produkt, to naszym obowiązkiem jest jego skrytykowanie. Co to, sama metka "Red Orchestra" ma dla nas oznaczać nakaz ***** się na pudełko?
A puste serwery to tylko skutek jakości produktu, bo na cholere pełne serwery, skoro sama gra do *****? Czasem ludzie mają taki dziwny odruch nie tykania i marnowania czasu na ****** rzeczy. Dziwne, nie? A ci podli hejterzy, co to hejcą na forum poświęconemu tej grze.
BSN?
« Last Edit: 24 May 2012, 17:14:42 by BartBear_[PL] »

gustavo

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #125 on: 23 May 2012, 18:52:06 »
Jest subtelna różnica między skrytykowaniem a zerżnięciem z góry do dołu. Po przeczytaniu forum nigdy nie miał bym ochoty zagrania nawet za darmo i tylko dla tego że grę kupiłem w dniu premiery zanim dowiedziałem się z forum, że jest tak kiepska jak rozwolnienie w pociągu pkp, sam miałem okazję dojść do wniosku że mimo pewnych niedociągnięć gra jest niezła.
A serwery nie są całkiem puste, praktycznie zawsze jest z kim pograć. Ale mogło by być więcej zawodników gdyby czasem choć wspomnieć o jakichkolwiek plusach gry a nie toczyć pianę o tych samych błędach przy każdej okazji.

Shock

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #126 on: 23 May 2012, 19:25:52 »
Jesteś dorosłym człowiekiem sam za swoje czyny bierz odpowiedzialność.

Oczywiście. O ile ktoś mnie wcześniej w błąd nie wprowadzi.



Być może przemawia przeze mnie brak doświadczenia czy dziecięca naiwność, krótkowzroczność i nieumiejętność łączenia faktów ale wydaje mi się że forum na stronie poświęconej grom serii RO zamieniło się w festiwal niechęci dla gry.


Może niektórzy nie zauważyli ale ta strona przestała żyć RO2.
Warto jednak troszkę głębiej rozważyć to porównanie, tytuł ro 2 „bohaterowie Stalingradu” sugeruje przynajmniej mi, że gra opowiadać ma głównie o walkach w mieście ...


No i to jest właśnie błędne myślenie o tym epizodzie wojny. Bo nie tylko w mieście duża część walk się toczyła.


Nie zmienia to faktu że jakiś czas temu powróciłem do niej i osobiście oceniam ją dobry a nawet dobry z plusem, oraz, że należy pamiętać o jej plusach a nie nakręcać spiralę niechęci.


To nie jest niechęć tylko bezradność. Jeżeli sami twórcy nie potrafią dodać kilku pojazdów bo zwyczajnie ich nie potrafią zrobić co w ogóle nie rokuje czymś pozytywnym na przyszłość. Plus bagnet plus "magiczny" przycisk odpowiadający za połowę czynności w grze.

Offline Ryszka

  • ŻW
  • Towarzysz broni
  • Posts: 617
  • Honor: +64/-0
    • View Profile
    • Cuda i Wianki
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #127 on: 23 May 2012, 19:30:02 »
W tym co pisze Gustavo jest wiele prawdy. Dyskusja do niczego nie prowadzi i ja również swoje mierne pisarskie umiejętności tu szkolę. Prawda jest jednak taka, że ja sam starałem się na tym forum, by grę z punktu nowych map rozreklamować. I może udało mi się przyciągnąć do niej kilku graczy, którzy już postawili na niej krzyżyk. ( Twi też go dodało ;), znowu hejter ze mnie). Tylko że Gustavo jest takie przysłowie, " Od miłości do nienawiści jeden krok". Tak więc ci co teraz jadą po grze , pewnie wcześniej dużo się po niej spodziewali , albo zauroczyli się w niej tak jak ja, czekając jednocześnie na rozwój tytułu.  Jeżeli jadę po niej to sorry , bo miałem nadzieję na grę formatu RO1, która po paru latach dalej ma wielu fanów. Niestety ruchy Twi w tym momencie wskazują że gra nie będzie na lata.  Pieprzę dzisiaj za dużo, żaląc się na los , jednak myślę  że miejsce na takie zwierzenia jest adekwatne. Jak nie to Shocku da mi bana i po sprawie.
« Last Edit: 23 May 2012, 19:34:28 by ryszka »


Zaytsev

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #128 on: 23 May 2012, 19:44:20 »
Quote
Jak nie to Shocku da mi bana i po sprawie
Quote
za krytykę [...] słusznie powinienem zostać skazany na banicję
Co Wy z tymi banami? :-) Każdy ma prawo wyrazić swą opinię, a dopóki robicie to zgodnie z Regulaminem to bana nie dostaniecie.

gustavo

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #129 on: 23 May 2012, 20:18:09 »
Quote
No i to jest właśnie błędne myślenie o tym epizodzie wojny. Bo nie tylko w mieście duża część walk się toczyła.
Faktycznie na walkach i ich wyniku w samym mieście zaważyły walki dookoła niego, ale po tytule Bohaterowie Stalingradu spodziewałem się właśnie walk w samym mieście i tu w zasadzie nie powinno się spodziewać niczego innego. Stalingrad leży w bardzo nieciekawej dla fpsa online okolicy, średnia odległość między drzewami wynosi 5 km a najwyższymi krzakami jest rosnące tam zboże, więc gra jako piechota była by mało ciekawa, strzelanie na dystansach ponad 200m w większości z karabinów powtarzalnych było by statyczne i nudne. Fakt można by dodać kilka czołgów i transporterów ale to by zamieniło ro de facto w symulator czołgu a dla najwytrwalszych i upartych festyn slalomowania transporterem miedzy pociskami czołgów... Skupienie gry w mieście popycha do szybkich i agresywnych starć które są ciekawsze i przyciągają więcej ludzi, a dla tych którzy chcą strzelać na setki metrów czołgami są symulatory...

Quote
To nie jest niechęć tylko bezradność. Jeżeli sami twórcy nie potrafią dodać kilku pojazdów bo zwyczajnie ich nie potrafią zrobić co w ogóle nie rokuje czymś pozytywnym na przyszłość. Plus bagnet plus "magiczny" przycisk odpowiadający za połowę czynności w grze.

Tak to zdecydowanie prawda, sdk jest nadzieją gry i wielkim błędem tripwire jest jego kiepskie wykonanie ale sdk to nie sama gra i twierdzenie że ro jest słabe przez sdk to tak jak powiedzieć że camaro jest kiepskim autem bo drogi są dziurawe i wąskie...

Quote
Tak więc ci co teraz jadą po grze , pewnie wcześniej dużo się po niej spodziewali , albo zauroczyli się w niej tak jak ja, czekając jednocześnie na rozwój tytułu.

Tak też liczyłem na coś trochę innego ale cóż nie "cofniesz kijem Wisły", a pozytywne myślenie pomaga więc zamiast oczekiwać reinkarnacji starej dobrej redorkiestruni popatrzmy na ro 2 jak na cos zupełnie nowego z wadami i plusami nowej produkcji, a uwagi w formie uwag przedstawiajmy na stronie twórcy, nie zapominając jednak że nowe też może mieć plusy...

Quote
W tym co pisze Gustavo jest wiele prawdy.

Rosnę we własnych oczach  ;D

Offline BartBear_[PL]

  • Sztab Generalny
  • Towarzysz broni
  • Posts: 3135
  • Honor: +34/-0
    • View Profile
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #130 on: 23 May 2012, 20:37:44 »
[...]Ogólnie od tegorocznej miss świata wolę moją żonę, [...]

Jakbyśmy mieli okazję JĄ zobaczyć to kto wie, może też byśmy woleli(?) :P

No to jak Kolego? Pokaż fotki, no... czy myśmy kiedykolwiek Cię zawiedli? ;D ;D ;D ;D

Offline ufo_has_landed_!

  • Reprezentacja RO.PL
  • Towarzysz broni
  • Posts: 835
  • Honor: +29/-2
    • View Profile
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #131 on: 23 May 2012, 20:48:26 »

Tak to zdecydowanie prawda, sdk jest nadzieją gry i wielkim błędem tripwire jest jego kiepskie wykonanie ale sdk to nie sama gra


sęk w tym, że jednym z atutów RO1, który został kompletnie olany w RO2, była właśnie możliwość łatwego modowania. Scena rosła by było wielu chętnych do robienia map, pojazdów, które później hulały na serwerach i weszły do klasyki rotacji. RO1 przez ciągłe pojawianie się nowych map i sprzętu czy nawet modów, była ciągle "świerza" i wciągająca.
 RO2 jest niemodowalna. Najlepsi moderzy z czasów RO1 załamali ręce i dali sobie z tym spokój. Spieprzona SDK była kolejnym gwoździem do trumny tej gry, bo wielu graczy i m.in. ja po tylu miesiącach grania w pięć map na krzyż mam już jej dosyć, choć uważam, że jest świetna a jej potencjał zupełnie zaprzepaszczony.

Koller

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #132 on: 23 May 2012, 20:51:06 »
lepiej nie pokazuj, bo pojadą z krytyką jak z super produkcją RO2...
jutro atmosfera się rozluźni, a za tydzień powtórka z rozrywki...
OBIEKTYWNIE (co widać na forach) gra jest słaba, dużo słabsza niż sugerują to oceny...nie bez powodu nie gram ja, nie grasz Ty i nie gra on...a tamten gra z botami, bo mu takie coś pasi i widocznie się podoba...
zróbcie ankietę Jaką grą jest RO2? Wyniki przy dwudziestu/trzydziestu osobach pozwolą przejrzeć niektórym na oczy ukazując całokształt RO2.

Shock

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #133 on: 23 May 2012, 21:13:53 »
Faktycznie na walkach i ich wyniku w samym mieście zaważyły walki dookoła niego, ale po tytule Bohaterowie Stalingradu spodziewałem się właśnie walk w samym mieście i tu w zasadzie nie powinno się spodziewać niczego innego. Stalingrad leży w bardzo nieciekawej dla fpsa online okolicy, średnia odległość między drzewami wynosi 5 km a najwyższymi krzakami jest rosnące tam zboże, więc gra jako piechota była by mało ciekawa, strzelanie na dystansach ponad 200m w większości z karabinów powtarzalnych było by statyczne i nudne.

A to dziwne bo w RO:OST takie mapy miały największą popularność.

Tak to zdecydowanie prawda, sdk jest nadzieją gry i wielkim błędem tripwire jest jego kiepskie wykonanie ale sdk to nie sama gra i twierdzenie że ro jest słabe przez sdk to tak jak powiedzieć że camaro jest kiepskim autem bo drogi są dziurawe i wąskie...

Nic o SDK nie mówiłem ale skoro nalegasz. SDK w tej wersji jest spaczonym tworem spaczonej gry. Ja bym to raczej porównał do kiepskiego samochodu z kiepskiej fabryki ale jak wolisz.

Tak też liczyłem na coś trochę innego ale cóż nie "cofniesz kijem Wisły", a pozytywne myślenie pomaga więc zamiast oczekiwać reinkarnacji starej dobrej redorkiestruni popatrzmy na ro 2 jak na cos zupełnie nowego z wadami i plusami nowej produkcji, a uwagi w formie uwag przedstawiajmy na stronie twórcy, nie zapominając jednak że nowe też może mieć plusy...

Ci co uwagi na stronie TWI przedstawiali zostali zbanowani i zostali tym samym sami "Yoshiro my master can i blow your cock" Tak przedstawia się polityka TWI w tym momencie, więc gracze nie chcący "suck Yoshiro dick" odeszli od tej marki.

Nie zawsze a przeważnie w większości to co nowe jest dobre. Po co zmieniać stare na nowe skoro to pierwsze jest dobre.

Rosnę we własnych oczach  ;D

W pionie czy w poziomie bo to też różnica  ;)

gustavo

  • Guest
Odp: Garść informacji z TWI
« Reply #134 on: 24 May 2012, 13:37:22 »
Quote
A to dziwne bo w RO:OST takie mapy miały największą popularność.

Może nie wyraziłem się całkiem precyzyjnie, wszystkie mapy przedstawiające walki na obrzeżach Stalingradu aby były nawet luźno powiązane tamtejszym krajobrazem były by wariacjami na temat Aradu i Oględowa i o ile obydwie mapy są udane to ciągłe granie na nich jest męczące (piszę jako gracz serwerów publicznych gdzie gram z randomowymi ludkami i zdecydowanie nie jest to finezyjny przykład współpracy). Pierwsze ro nie miało tego problemu i mapy można było urozmaicać dodając kawałek lasu, kępy krzaków czy urozmaicając rzeźbę terenu tu no cóż można dodać pola, brzegi Wołgi, pola, wioski, pola... Albo dla zwiększenia grywalności dać się ponieść fantazji kosztem realizmu, ale taka decyzja była by prawdopodobnie skrytykowana tak jak dodanie prototypów broni.
A jeśli już o broni mowa to kolejny problem pierwsze ro obejmowało trochę dłuższy okres czasu więc i broni mogło być więcej, a mam tu na myśli broń przeciwpancerną czyli w ro2 rusznice, a hardcorowa prawda o nich w grze jest taka że tyłka nie urywają. Więcej dla dodania realizmu ktoś podstępnie zmniejszył prędkość graczy noszących na plecach takie zabawki, co więcej powoli zdobywa się z nimi punkty doświadczenia a w związku z tym awanse a wszystko to składa się na małą popularność tej klasy, oczywiście nie mówię tu o grze klanowej tylko o publikach gdzie nikt nie ma wyznaczonego zadania ani nie koordynuje gry z innymi do tego stopnia żeby cokolwiek osiągnąć rusznicą.

Quote
Ja bym to raczej porównał do kiepskiego samochodu z kiepskiej fabryki ale jak wolisz

Ro2 nie można nazwać kiepskim autem, raczej jest właśnie jak camaro ma pewne wady i niedociągnięcia, ale nie były by aż tak wyraźne gdyby śmigać autostradą a nie biodegradalną drogą powiatową do której porównałem sdk.

Quote
OBIEKTYWNIE (co widać na forach) gra jest słaba, dużo słabsza niż sugerują to oceny...nie bez powodu nie gram ja, nie grasz Ty i nie gra on...a tamten gra z botami, bo mu takie coś pasi i widocznie się podoba...

Jestem przekonany że większość narzekających osób spodziewało się czegoś innego a jak to bywa z z dawna obiecanym prezentem jak już się go dostanie wcale nie cieszy aż tak jak się spodziewało, natomiast gdyby taka sama gra nie miała w nazwie red orchestra prawdopodobnie miała by niższe oceny a za to gracze zaczeli by dostrzegać plusy gry które się teraz pomija.

Quote
sęk w tym, że jednym z atutów RO1, który został kompletnie olany w RO2, była właśnie możliwość łatwego modowania.

Tak zdaję sobie z tego sprawę i właśnie dlatego sam o tym napisałem, w moich wypowiedziach nie chcę przekonać kogokolwiek że ro2 jest najlepszą grą w historii, sam w to nie wierzę ale nie wolno też popadać w drugą skrajność. Śmiało mogę powiedzieć że ro2 jest dobrą grą, faktycznie bez fajerwerków ale zdecydowanie nie jest też całkowitym flaczkiem, jedynie co to trzeba podejść do tego tytułu bez wcześniejszych uprzedzeń czy zbyt wybujałych oczekiwań.

Quote
Nie zawsze a przeważnie w większości to co nowe jest dobre. Po co zmieniać stare na nowe skoro to pierwsze jest dobre.

Gdyby nie szukać ciągle lepszego razem ze starszymi kuzynami siedzielibyśmy na drzewach i jedli banany. Każdy brak progresu jest regresem, jeżeli nie szuka się nowych rozwiązań stoi się w miejscu i mimo że czasem coś, jak to się potocznie mawia: nie pyknie ale cóż gdyby stworzenie wybitnej gry było proste nie musieli byśmy tu rozmawiać bo w przerwie w pracy napisalibyśmy sobie grę tak dobrą że nie musielibyśmy szukać niczego innego. Ale cóż kiedyś na rynku pojawiła się gra traktująca o niezbyt popularnym w grach froncie wschodnim, stawiająca na realizm, zmieniająca spojrzenie na gry... Ale to było w roku 2006 od tego dnia trochę się zmieniło w świecie i może czas na pewnie zmiany nawet w świetnej ro?? nie bójmy się zejść z drzew...

Quote
W pionie czy w poziomie bo to też różnica  ;)

W poziomie to nie we własnych a wszystkich innych oczach :D