Author Topic: Total War: Rome II  (Read 59720 times)

Shock

  • Guest
Odp: Total War: Rome II
« Reply #30 on: 07 July 2012, 17:22:05 »
Z Gry-Online:

Zacznijmy od zmian dotyczących mapy świata. Twórcom bardzo zależy na tym, aby drugie Rome było największą i najbardziej imponującą częścią serii. Postanowili zrobić to w dwójnasób: po pierwsze – rozmiar mapy zostanie znacznie rozszerzony, poza Europą z przyległościami możemy spodziewać się również terenów położonych dalej na wschód (czyżby Persja i Indie?). Zwiedzimy więc nie tylko te lokacje, które pamiętamy z pierwszej odsłony (i spotkamy wszystkie tamtejsze frakcje i plemiona), ale dodatkowo zapuścimy się na nieznane dotychczas terytoria. Wycieczka z pewnością nie obędzie się bez przygód, bowiem – i to jest drugi sposób na powiększenie świata gry – mapa ma obfitować w znacznie większą liczbę miast. Aby jednak nie wymuszać na graczu uciążliwego zarządzania w skali mikro, postanowiono podzielić obszar zmagań na z góry ustalone prowincje. Każda z nich będzie składać się z kilku pomniejszych miast – podbicie ich wszystkich ma być jednoznaczne z zajęciem całego terenu. Podczas administrowania naszym imperium nie będziemy jednak ustalać podatków i polityki dla każdej wioski, lecz właśnie dla całej prowincji. Pozwoli to na wygodne gospodarowanie państwem, nie ujmując zbyt wiele głębi rozgrywki.



Na tym nowości się nie kończą. Dużo większy nacisk zostanie położony na zmagania morskie, bowiem okręty wojenne będą w stanie zajmować nabrzeżne miasta. Walka na morzu nie okaże się już więc marginalnym elementem gry, lecz jedną z jej najważniejszych składowych. Tutaj również postanowiono rozszerzyć skalę zabawy, bowiem podczas morskich batalii nie będziemy dowodzić pojedynczymi okrętami, a całymi armadami (po kilka statków w jednostce). Nada to rozgrywce większy rozmach, a równocześnie doda jej realizmu.


Większa skala rozgrywki objawi się także podczas dowodzenia poszczególnymi armiami – nie będziemy już zarządzać pojedynczymi zgrupowaniami, ale całymi legionami. Nie oznacza to oczywiście, że w żaden sposób nie wpłyniemy na skład naszych armii – chodzi raczej o to, że będą one bardziej zindywidualizowane i wyjątkowe. Legion zwerbowany w zalanej deszczem Brytanii ma być uzbrojony i wyszkolony inaczej niż jego odpowiednik ze słonecznej Hellady. Ujawni się to także w cechach konkretnych armii – będą one bowiem zdobywać kolejne umiejętności na takiej samej zasadzie jak ich generałowie (ma to być osobny system). Z pewnością doda to grze różnorodności – wojacy nie będą już maszerującymi kawałkami mięcha, a niemalże indywidualnymi postaciami.


Niezależnie od tego, czy zechcemy podbić wroga na morzu, czy też lądzie, najpierw będziemy musieli poznać jego słabe strony. Twórcy zapowiadają zaawansowany system dyplomacji, dużo bardziej złożony niż w poprzednich odsłonach serii. Istotnym jego elementem mają być nawet takie szczegóły jak mimika poszczególnych przywódców (czyżby uśmiech Kleopatry miał być dla nas ważnym sygnałem?). Co przy tym istotne, AI komputera zostanie znacznie poprawione, przez co zadziała w bardziej ludzki i zrozumiały sposób – i to zarówno na mapie świata, jak i podczas bitew. Równocześnie zapowiedziano powrót agentów specjalnych oraz ich umiejętności – sztuka dyplomacji nie ograniczy się wyłącznie do starć miecza i pióra.


A będzie z kim walczyć – w Rome II zobaczymy wszystkich starych znajomych oraz kilku nowych awanturników. Zarówno gracz, jak i jego komputerowi przeciwnicy otrzymają szansę znacznego modyfikowania charakteru swojej cywilizacji. Okaże się to możliwe dzięki wprowadzeniu drzewka rozwoju technologicznego, specyficznego dla każdego kręgu kulturowego. Nie powtórzy się więc sytuacja z pierwszego Rome, gdzie Dakowie odróżniali się od Germanów głównie kolorem spodni – teraz każda frakcja będzie zupełnie inna.


Same starcia z przeciwnikami również doczekają się sporych innowacji – będą one rzadsze (ze względu na „legionowy” system kierowania armiami), ale większe i bardziej brzemienne w skutki. W potyczkach tych wezmą udział ogromne zgrupowania żołnierzy, którzy dodatkowo zostaną wyposażeni w wiele „ludzkich” odruchów – takich jak podniesienie rannego druha czy cicha modlitwa przed starciem. Ludzie z Creative Assembly twierdzą, że włożyli wiele pracy w ten element rozgrywki – odwzorowanie zachowań i nawyków żołnierzy ma według nich wprowadzić nową jakość. W jednej z zapowiedzi pojawiło się nawet stwierdzenie, że gracz nie będzie już musiał patrzeć na sztandary jednostek, by przekonać się o ich morale – wystarczy, że spojrzy na twarze poszczególnych wojaków.


Flota wspomoże wojska lądowe podczas starć. Nie odbędzie się to wyłącznie poprzez wsparcie artyleryjskie (jak w Zmierzchu samurajów), ale i za sprawą bezpośredniego desantu oddziałów. Szczególnie ważne okaże się to podczas oblężeń – możliwe wręcz, że część z nich przyjmie formę trzech na poły osobnych bitew (na morzu, lądzie i murach miejskich). Nietrudno wyobrazić sobie sytuację, w której katapulty z wież obronnych ostrzelają wrażą flotę, podczas gdy ta postara się przetransportować oddział dywersantów do zbombardowanych wcześniej doków, by stamtąd otworzyć bramy dla głównej armii. Tego typu akcje zapowiadane są jako chleb powszedni w Rome II – tym bardziej że same starcia będą znacznie trudniejsze. Nie wystarczy już przejęcie jednego punktu kontrolnego wewnątrz miasta – teraz znajdzie się ich tam kilka. Zmusi to walczących do swego rodzaju zabawy w kotka i myszkę – co w płonących ruinach może przybrać szczególnie dramatyczny obrót.

To ostatnie spostrzeżenie jest dość istotne – twórcy zapowiadają bowiem poważną, wręcz „apokaliptyczną” atmosferę zabawy. Długo oblegane twierdze będą niszczeć na naszych oczach, a na ich murach pojawią się graffiti nabazgrane przez wygłodniałą ludność. Ma być brutalnie i krwawo – polityka to nieczysta gra, do zasad której będziemy musieli się dostosować. Podczas rozgrywki przyjdzie nam więc zbudować wspaniałe imperium lub też – jako wódz któregoś z dzikich plemion – zdeptać i spalić jedno z tych, jakie już istnieją. Kto wie, może uda się na nowo zdefiniować mroczne wieki?

Dotychczasowe zapowiedzi pozwalają sądzić, że Total War: Rome II będzie jedną z najlepszych odsłon serii. Szereg ciekawych pomysłów, powiększenie skali rozgrywki oraz pogłębienie każdego jej elementu – czego chcieć więcej? Nawet esteci powinni być zadowoleni – zaprezentowane dotąd screeny robią bardzo dobre wrażenie. Posiadacze słabszych komputerów czy laptopów nie muszą się jednak przejmować – wymagania gry pozostaną takie same jak Shoguna 2. Słowem – ideał.

Wbrew plotkom, jakie pojawiły się w sieci, nowe Rome nie zamierza prezentować wyłącznie losów Rzymu i jego obywateli. Podczas rozgrywki staniemy na czele większości frakcji, jakie będą dostępne w grze – i to od samego początku zabawy. Każda z cywilizacji ma być przy tym odmienna pod względem technologicznym, militarnym i ustrojowym. Przykładowo, o ile mieszkańcy Italii będą wysłuchiwać przemówień senatorów i brać udział w parlamentarnych spiskach, o tyle barbarzyńcy skupią się na rodowych waśniach i wojnach o sukcesję

Shock

  • Guest
Odp: Total War: Rome II
« Reply #31 on: 15 August 2012, 17:14:23 »

Offline Ryszka

  • ŻW
  • Towarzysz broni
  • Posts: 617
  • Honor: +64/-0
    • View Profile
    • Cuda i Wianki
Odp: Total War: Rome II
« Reply #32 on: 26 September 2012, 19:57:37 »


Offline Ryszka

  • ŻW
  • Towarzysz broni
  • Posts: 617
  • Honor: +64/-0
    • View Profile
    • Cuda i Wianki
Odp: Total War: Rome II
« Reply #33 on: 20 October 2012, 19:15:44 »
Wygląda nieźle, wprowadzili widok taktyczny, oj chyba kupię ten pochłaniacz czasu.
« Last Edit: 20 October 2012, 19:19:24 by Ryszka »


Offline Pobor

  • Administrator serwera gry
  • Towarzysz broni
  • Posts: 1066
  • Honor: +30/-3
    • View Profile
  • Gadu-Gadu:
Odp: Total War: Rome II
« Reply #34 on: 21 October 2012, 19:22:31 »
Czekam tylko aż będę mógł zamówić <3

Shock

  • Guest
Odp: Total War: Rome II
« Reply #35 on: 21 October 2012, 20:00:08 »
Może lepiej poczekaj aż podadzą wymagania. Bo lepie kupić grę pod kompa niż na odwrót.

Shock

  • Guest
Odp: Total War: Rome II
« Reply #36 on: 19 December 2012, 14:16:17 »
Total War Rome 2 - Dev Diary 1 - PC


Shock

  • Guest
Odp: Total War: Rome II
« Reply #37 on: 21 December 2012, 14:14:53 »
Jack's Vidcast - Detailed Total War: ROME II info:


Offline Zeiss_PL

  • Reprezentacja RO.PL
  • Towarzysz broni
  • Posts: 207
  • Honor: +18/-0
    • View Profile
Odp: Total War: Rome II
« Reply #38 on: 25 April 2013, 12:34:58 »
No !!! nareszcie jest prawdziwy gameplay : Bitwa w lesie Teutoburskim , dla fanów jazda obowiązkowa.
 (Ryszka pozdrawiam ,pozdrawiam :) )
[ Invalid YouTube link ]
Szable do boju lance w dłoń,bolszewika goń,goń goń!!

Offline Pobor

  • Administrator serwera gry
  • Towarzysz broni
  • Posts: 1066
  • Honor: +30/-3
    • View Profile
  • Gadu-Gadu:
Odp: Total War: Rome II
« Reply #39 on: 25 April 2013, 13:08:23 »
Wygląda to nieprzyzwoicie miodnie  ;)
Osobiście  bardzo chętnie zobaczyłbym jeszcze taką relacje spod Kann albo Zamy :D

Daazzz

  • Guest
Odp: Total War: Rome II
« Reply #40 on: 25 April 2013, 13:11:42 »
Wyśmienite! Cud, miód i orzeszki  :D Nie mogę się doczekać premiery :)

Małe info na temat frakcji dostępnych w grze (ujawnionych przez twórców na dzień dzisiejszy):

Rzym
Jako frakcja grywalna, Rzym znany jest ze swojej doskonałej metalurgii, ciągle ewoluującej wojskowości oraz możliwości wykorzystania mas do utrzymywania porządku publicznego w ryzach. Co więcej, gracz będzie miał możliwość prowadzenia rzymskiej polityki jako głowa jednej z trzech wielkich rodzin rzymskich: Juliuszów, Korneliuszów i Juniuszów. Wybór ten determinuje dalsze ekonomiczne, militarne i kulturalne bonusy, jakie otrzymamy.

Kartagina
Jako frakcja grywalna, Kartagina czerpie korzyści ze swojego panowania na morzu i handlowego dziedzictwa. Będąc państwem demokratycznym, może liczyć na zwiększony poziom porządku publicznego. Gracz będzie miał do wyboru jedną z trzech głównych frakcji politycznych, z których każda ma wpływ na możliwe do uzyskania korzyści militarne, ekonomiczne i kulturowe.

Macedonia
Jako jeden ze spadkobierców Aleksandra, Macedonia otrzymuje bonus do walki z innymi państwami hellenistycznymi oraz zwiększony przychód i wzrost prowincji za każde posiadane państwo klienckie. Będąc doświadczonymi wojownikami, żołnierze macedońscy otrzymują również premię do walki z barbarzyńcami.

Iceni
Jako frakcja grywalna, Icenowie są odważni i wojowniczy; podczas szarży wzywają imienia bogini Andraste, co jeszcze bardziej zwiększa ich waleczność. Mistrzostwo w obróbce żelaza przynosi wielkie korzyści plemieniu, podobnie jak doświadczenie w łupieniu i plądrowaniu. Ponieważ tworzą oni społeczeństwo wojowników, każda nowa deklaracja wojny podnosi poziom zadowolenia populacji.

Arweni
Jako wprawni rzemieślnicy, Arwernowie cieszą się zwiększonym dochodem ze swojego rękodzieła, jak również zyskami z galijskiego mistrzostwa w obróbce złota. Podczas walki ich kawaleria otrzymuje bonus dzięki słynnym umiejętnościom jeździeckim, zaś charyzma i męstwo wodzów czyni ich znakomitymi wojownikami i przysparza im respektu wśród innych plemion barbarzyńskich.

Swebowie
Jak inne germańskie frakcje, Swebowie są mistrzami walki w lesie i plądrowania. Zaczynając jako konfederacja plemion germańskich mają oni przewagę w stosunkach dyplomatycznych z innymi barbarzyńcami, jak również w wojnach z mniejszymi plemionami, które odważyły się stanąć na ich drodze. Czują pogardę dla obcych, zarówno cywilizowanych kultur, jak i innych barbarzyńców, muszą więc liczyć się ze znaczącym oporem ze strony tych, których zamierzają podbić.

Partia
Jako frakcja wschodnia, Partia czerpie korzyści z bogatego dziedzictwa handlowego i kulturowego pozostawionego przez Imperium Perskie. Tolerancja dla obcych kultur ułatwia Partom podbój nowych krain, ale ich religia, zoroastryzm, nie zezwala na niewolnictwo, co ma negatywny wpływ na ekonomię i porządek publiczny. W bitwach ich mistrzostwo w jeździe konnej i łucznictwie sprawia, że starcie z Partami na otwartej przestrzeni może mieć katastrofalne skutki.

Egipt
Jako jeden ze spadkobierców Aleksandra Wielkiego, Ptolemejski Egipt jest państwem postępowym i patrzącym w przyszłość. To doświadczeni przywódcy i mężowie stanu, a ich potęga morska jest niekwestionowana. Trzeba jednak pamiętać, że Lagidzi to stosunkowo młoda dynastia wyrosła na obcej ziemi i potrzeba czasu, by Egipcjanie docenili wartość swoich nowych władców.


« Last Edit: 25 April 2013, 13:30:34 by Daazzz »

Offline Ryszka

  • ŻW
  • Towarzysz broni
  • Posts: 617
  • Honor: +64/-0
    • View Profile
    • Cuda i Wianki
Odp: Total War: Rome II
« Reply #41 on: 25 April 2013, 14:02:36 »
Wygląda pięknie. Jak jeszcze grywalność i optymalizacja będą tak dopracowane jak grafika, to dzieci ojca mieć nie będą przez jakiś czas. Wyruszy bronić granic działki, przed wstrętnymi Rzymianami. ;)


Offline Pobor

  • Administrator serwera gry
  • Towarzysz broni
  • Posts: 1066
  • Honor: +30/-3
    • View Profile
  • Gadu-Gadu:
Odp: Total War: Rome II
« Reply #42 on: 25 April 2013, 14:05:50 »
Biednii Rzymianie  ;)
Niech to tylko po maturze wyjdzie,uaaa, najdłuższa wakacje życia... :D

Daazzz

  • Guest
Odp: Total War: Rome II
« Reply #43 on: 25 April 2013, 14:20:22 »
Dodam że oprócz RTW2 Creative Assembly tworzy grę Total War: ARENA.
Co to jest? Gra F2P z gatunku MOBA, czyli taki LoL w klimatach gier od CA.

Można się zapisać do beta testów:
http://www.totalwar.com/en_gb/arena

Offline Deep22

  • Towarzysz broni
  • Posts: 59
  • Honor: +2/-0
    • View Profile
Odp: Total War: Rome II
« Reply #44 on: 25 April 2013, 19:36:29 »
Orientujecie się, czy duże będą wymagania?