Wyśmienite! Cud, miód i orzeszki
Nie mogę się doczekać premiery
Małe info na temat frakcji dostępnych w grze (ujawnionych przez twórców na dzień dzisiejszy):
Rzym
Jako frakcja grywalna, Rzym znany jest ze swojej doskonałej metalurgii, ciągle ewoluującej wojskowości oraz możliwości wykorzystania mas do utrzymywania porządku publicznego w ryzach. Co więcej, gracz będzie miał możliwość prowadzenia rzymskiej polityki jako głowa jednej z trzech wielkich rodzin rzymskich: Juliuszów, Korneliuszów i Juniuszów. Wybór ten determinuje dalsze ekonomiczne, militarne i kulturalne bonusy, jakie otrzymamy.
Kartagina
Jako frakcja grywalna, Kartagina czerpie korzyści ze swojego panowania na morzu i handlowego dziedzictwa. Będąc państwem demokratycznym, może liczyć na zwiększony poziom porządku publicznego. Gracz będzie miał do wyboru jedną z trzech głównych frakcji politycznych, z których każda ma wpływ na możliwe do uzyskania korzyści militarne, ekonomiczne i kulturowe.
Macedonia
Jako jeden ze spadkobierców Aleksandra, Macedonia otrzymuje bonus do walki z innymi państwami hellenistycznymi oraz zwiększony przychód i wzrost prowincji za każde posiadane państwo klienckie. Będąc doświadczonymi wojownikami, żołnierze macedońscy otrzymują również premię do walki z barbarzyńcami.
Iceni
Jako frakcja grywalna, Icenowie są odważni i wojowniczy; podczas szarży wzywają imienia bogini Andraste, co jeszcze bardziej zwiększa ich waleczność. Mistrzostwo w obróbce żelaza przynosi wielkie korzyści plemieniu, podobnie jak doświadczenie w łupieniu i plądrowaniu. Ponieważ tworzą oni społeczeństwo wojowników, każda nowa deklaracja wojny podnosi poziom zadowolenia populacji.
Arweni
Jako wprawni rzemieślnicy, Arwernowie cieszą się zwiększonym dochodem ze swojego rękodzieła, jak również zyskami z galijskiego mistrzostwa w obróbce złota. Podczas walki ich kawaleria otrzymuje bonus dzięki słynnym umiejętnościom jeździeckim, zaś charyzma i męstwo wodzów czyni ich znakomitymi wojownikami i przysparza im respektu wśród innych plemion barbarzyńskich.
Swebowie
Jak inne germańskie frakcje, Swebowie są mistrzami walki w lesie i plądrowania. Zaczynając jako konfederacja plemion germańskich mają oni przewagę w stosunkach dyplomatycznych z innymi barbarzyńcami, jak również w wojnach z mniejszymi plemionami, które odważyły się stanąć na ich drodze. Czują pogardę dla obcych, zarówno cywilizowanych kultur, jak i innych barbarzyńców, muszą więc liczyć się ze znaczącym oporem ze strony tych, których zamierzają podbić.
Partia
Jako frakcja wschodnia, Partia czerpie korzyści z bogatego dziedzictwa handlowego i kulturowego pozostawionego przez Imperium Perskie. Tolerancja dla obcych kultur ułatwia Partom podbój nowych krain, ale ich religia, zoroastryzm, nie zezwala na niewolnictwo, co ma negatywny wpływ na ekonomię i porządek publiczny. W bitwach ich mistrzostwo w jeździe konnej i łucznictwie sprawia, że starcie z Partami na otwartej przestrzeni może mieć katastrofalne skutki.
Egipt
Jako jeden ze spadkobierców Aleksandra Wielkiego, Ptolemejski Egipt jest państwem postępowym i patrzącym w przyszłość. To doświadczeni przywódcy i mężowie stanu, a ich potęga morska jest niekwestionowana. Trzeba jednak pamiętać, że Lagidzi to stosunkowo młoda dynastia wyrosła na obcej ziemi i potrzeba czasu, by Egipcjanie docenili wartość swoich nowych władców.