Author Topic: Wieczny Konkurs  (Read 218929 times)

Guz

  • Guest
Wieczny Konkurs
« Reply #45 on: 02 January 2007, 12:09:39 »
Na zdjeciu znajduje sie karabin Volkssturmgewehr 1-5

Alex

  • Guest
Wieczny Konkurs
« Reply #46 on: 02 January 2007, 12:24:41 »
Mistrzostwo świata :D. Produkowano go specjalnie dla Volkssturmu. Twoja kolej Guz.

Guz

  • Guest
Wieczny Konkurs
« Reply #47 on: 02 January 2007, 12:32:43 »
Na TYM zdjeciu znajduje sie pewne dzialo samobiezne, moje pytanie brzmi w ktorym kraju zostalo skonstrulowane

PrezesOi

  • Guest
Wieczny Konkurs
« Reply #48 on: 02 January 2007, 13:46:25 »
Quote
Guz :
Na TYM zdjeciu znajduje sie pewne dzialo samobiezne, moje pytanie brzmi w ktorym kraju zostalo skonstrulowane

poswiecilem na poszukiwania ponad godzine.... i nic. pisz Guz co to jest bo se puku popełnie :cry
myslalem ze to moze byc włoski lub szwedzki sprzet ktory od biedy mogl jakos trafic na front wschodni.... bo chyba jest to jakos zwiazane z ostfrontem? no chyba ze to argentynski prototyp skonstruowany na zamowienie rpa :D

Damianx2x2

  • Guest
Wieczny Konkurs
« Reply #49 on: 02 January 2007, 13:47:08 »
Niemcy ?(przypuszczam bo znalazlem cos podobnego)
, nie jest trudne trzeba poszukac :) A tu jest dla mnie pytanie pokchwytliwe bo moglo byc skonstruowane gdzies a produkowane i uzywane gdzies indziej :P

Czeresniak

  • Guest
Wieczny Konkurs
« Reply #50 on: 02 January 2007, 14:07:12 »
Ja bym stawiał na niemiaszków ale głowy nie dam. (ewentualnie jakiś kraj "współpracujący" z niemcami - Włochy, Czechy?)
Podwozie prawdopodobnie pochodzi z Panzerkampfwagen I lub II

Guz

  • Guest
Wieczny Konkurs
« Reply #51 on: 02 January 2007, 14:17:34 »
Quote
Damianx2x2 :
Niemcy ?(przypuszczam bo znalazlem cos podobnego)
, nie jest trudne trzeba poszukac :) A tu jest dla mnie pytanie pokchwytliwe bo moglo byc skonstruowane gdzies a produkowane i uzywane gdzies indziej :P


Nie, Niemcy nie skonstrulowali tego pojazdu, co prawda podwozie i wiezyczka dowodcy pochodza z czolgu PzKpfw III ale pojazd nie zostal skonstrulowany przez niemcow.

Ty prezes uzbroj sie w cierpliwosc, ale obiecuje jak padnie prawidlowa odpowiedz na moje pytanie to powiem co to za pojazd a jezeli beda chetni to przepisze info o nim.

Podpoiwedz nr. 1: Wzmianka o tym pojezdzie znajduje sie na wikipedi (brak zdjecia, a o samym dziale sa 3 zdania na angielskiej stronie wiki i 1 rownowaznik zdania na polskiej). Milego szukania :P

PS. Jak do konca dnia nie padnie odpowiedz bedzie kolejna wskazowka


UPDATE: Czeresniak tez nie sa to ani Wlosi ani Czesi ani Wegrzy
UPDATE2: Pojazd jest zwiazany z frontem wschodnim tak jak Pantera czy IS

Damianx2x2

  • Guest
Wieczny Konkurs
« Reply #52 on: 02 January 2007, 15:28:10 »
Chyba mam :) Rumunia :D


edit:
a bylem pewny .. szukam dalej ;P

Guz

  • Guest
Wieczny Konkurs
« Reply #53 on: 02 January 2007, 15:33:30 »
Quote
Damianx2x2 :
Chyba mam :) Rumunia :D


Tez nie...

Razor

  • Guest
Wieczny Konkurs
« Reply #54 on: 02 January 2007, 16:30:33 »
Rosja.

SU-76i (tak myśle :p)

PrezesOi

  • Guest
Wieczny Konkurs
« Reply #55 on: 02 January 2007, 16:44:16 »
mysle ze zgadywanka to nie wyjscie co Guz? dawaj odp :love ...
kolejną godzine zmarnowalem-chociaz zmarnowalem to zle slowo-znalazlem pare bardzo ciekwawych stron o ww2

Damianx2x2

  • Guest
Wieczny Konkurs
« Reply #56 on: 02 January 2007, 16:47:17 »
Razor zgadl :P mialem pisac wlasnie to ale postawilem na Rumunie ;/

Razor

  • Guest
Wieczny Konkurs
« Reply #57 on: 02 January 2007, 16:49:10 »
Zgadywac nie zgadywałem, szukałem tego ponad godzine ;]
Tu macie info m.in. na temat tego "cacka":     http://wio.ru/tank/capt/capt.htm

Guz

  • Guest
Wieczny Konkurs
« Reply #58 on: 02 January 2007, 16:50:21 »
Zgadza sie Razor zgadl i to lepiej niz myslalem :)

Tutaj dla ciekawych "krociotki" cytacik:

„(...) 15 lutego 1943 roku naczelnik Działu Głównego konstruktor Ludowego Komisariatu Przemysłu Ciężkiego meldował Ludowemu Komisarzowi, że: „Zakłady nr 37 przystąpiły do wykonania prototypu 76 mm działa szturmowego S1”. 6 marca 1943 roku prototyp nowego pojazdu został przekazany do badań fabrycznych z unieruchomionym działem, które ulegało uszkodzeniu podczas jazdy po drogach polnych i śnieżnych bezdrożach. Pomimo, że warunki pogodowe były bardzo trudne (w ciągu dnia odwilż, w nocy mróz do (-35°) działo samobieżne sprawowało się bardzo dobrze i 20 marca 1943 roku maszyna zostało zalecone do przyjęcia do uzbrojenia pod oznaczeniem SU-72I (I – inostranna – cudzoziemska).

Pierwszych pięć seryjnych dział samobieżnych, 3 kwietnia 1943 roku, zostało wysłanych do szkoleniowego pułku artylerii samobieżnej, który stacjonował w pobliżu Swierdłowska. W ciągu miesiąca służby działa samobieżne przejechały od 500 do 720 km. W szkoleniu uczestniczyło 100 artylerzystów samobieżnych. Działo samobieżne zostało ocenione pozytywnie. Negatywnie oceniano tylko trudny rozruch silnika na mrozie, co w warunkach frontowych zostało ocenione jako poważna usterka.

W tym czasie, na podstawie uszczegółowionej dokumentacji zakłady przystąpiły do wykonania pierwszej serii 20 dział samobieżnych – podobnie jak poprzednie trafiły one do jednostek szkoleniowych. Dopiero w maju 1943 roku SU-76I trafiły do jednostek bojowych. Ich przedział bojowy był spawany z płyt pancernych o grubości 35 mm z przodu i 25 lub 15 mm z boku i tyłu.

Dach przedziału bojowego początkowo był wycinany z jednego arkusza blachy pancernej i mocowany śrubami. To ułatwiało dostęp do przedziału bojowego przy okazji różnych napraw, lecz po walkach w lecie 1943 roku w wielu działach zdemontowano dachy w celu poprawy warunków pracy załogi. Ponieważ na początku 1943 roku brakowało radiostacji, montowano je tylko w co trzecim dziale, zwłaszcza, że trafiały one głównie do jednostek szkolnych. Jednak już od połowy maja radiostacje 9R znajdowały się na wyposażeniu praktycznie każdego działa SU-76I.

Pod koniec lipca 1943 roku, zgodnie z doświadczeniami zdobytymi w walkach na Łuku Kurskim, u podstawy działa zaczęto montować dodatkową osłonę, która miała uniemożliwić zaklinowanie (unieruchomienie) działa przez drobne odłamki i pociski. Dla zwiększenia zasięgu działa samobieżne zostały wyposażone w dwa zewnętrzne zbiorniki paliwa, zamontowane z tyłu, na łatwo demontowanych wspornikach.

Początkowo, jako pojazdy dowódcze, w pułkach artylerii samobieżnej uzbrojonych w SU-76I wykorzystywano zdobyczne czołgi PzKpfw III. W sierpniu 1943 roku podjęto decyzje o uruchomieniu produkcji specjalnych wozów dowódczych, które zostały wyposażone w wieże dowódcy z czołgu PzKpfw III i radiostację o zwiększonym zasięgu, jednocześnie zmniejszono zapas przewożonej w nich amunicji.

Ostatnie SU-76I opuściły zakład w końcu listopada 1943 roku. W tym okresie wady sowieckich SU-76 zostały już usunięte, a ich produkcja w niezbędnych ilościach została w dwóch zakładach: Nr 38 w Kirowie i GAZ w Gorkim. Sowieckie działa samobieżne były tańsze i lżejsze od SU-76I i nie było problemu7 z częściami zamiennymi do nich. W Zakładach Nr 37 wykonano łącznie 204 działa samobieżne SU-76I, w tym 20 wozów dowodzenia.(...)”

Maksym Kołomyjec Ilja Moszczanski „ Pojazdy zdobyczne w armii sowieckiej 1941-1945” Warszawa 2003 wyd. Militaria

PrezesOi

  • Guest
Wieczny Konkurs
« Reply #59 on: 02 January 2007, 17:03:55 »
qrde najlepsze jest to ze kiedys bylem na tej stronie wskazanej przez Razora i ją całą studiowalem-szukalem wstedy informacji na temat bitwy znanej graczom jako "Ogledow"... pamiec juz nie ta :)
gratki dla Guza za ciekawą zagadke i dla Razora za odpowiedz :yes