Author Topic: MOD pancerny  (Read 66494 times)

Czarny_[FH]_pl.

  • Guest
MOD pancerny
« Reply #75 on: 13 April 2007, 12:04:28 »
Amizaur mam takie zapytanko.Na modowaniu czolgow w ogole nie znam sie bo trzeba miec jakies podstawy informatyki zdaje sie;)) ale czy jest mozliwosc stworzenia nowych pojazdow nap:SU-152 czy SU-122 ktore bylyby idealne do map we wczesniejszych konfliktach na mapach gdzie wystepuja tygrysy i pantery kontra T34/76. Bylaby wtedy  zrownowazona sila ognia na twoim modzie na bardzo dobrych mapach takich jak ;orel ,black july itd.Wiem pomarzyc jest fajnie:))

Amizaur

  • Guest
MOD pancerny
« Reply #76 on: 13 April 2007, 12:55:19 »
Pewnie że jest możliwość, ale trzeba mieć:

model 3D pojazdu (jest troche darmowych ale trzeba je dostosować do RO), zewnetrzny i częściowo wewnętrzny

oteksturowany

jeśli chcemy mieć jakiekolwiek animacje (otwieranie włazów, krecenie kierownica) to trzeba mieć te animacje zrobione

i najtrudniejsze (a przynajmniej ja kompletnie się na tym nie znam) - wrzucić te wszystkie rzeczy do edytora RO i zrobić pakiety animacji ktore są połączeniem modeli 3D, tekstur i animacji

wtedy jak to jest zrobione, przez grafików, to dodanie kodu (którego nie trzeba pisać od nowa w końcu, modyfikuje się istniejący czołg np. Stuga) to jest godzina roboty.

Macie grafików 3D ? Osoby które potrafią składać rzeczy do kupy w edytorze Unreala ? To nie ma problemu, robimy nowe czołgi...

edit: widze ze poskutkowalo koncem watku chyba ;-)

zlapalem wirusa cholera... kiedys nie uzywalem nawet antywira, wiedzialem czego nie nalezy robic po prostu i wirusa widzialem raz na dwa lata, ale od jakiegos roku czy dwoch sie zrobily takie zjadliwe wersje ktore same sie pchaja na komputer MS kanalami, ze bez antywirusa ciezko przezyc... Tylko ze wylaczylem go na chwile, zeby cos uruchomic co mi antywir z miejsca blokowal (stary programik ktory on uznaje za cracka) i ta chwila wystarczyla, cos sie przyplatalo,  wylaczyl i pokasowalo pliki antywirusa i firewalla i siadlo okrakiem na systemie, nie pozwalajac na nowo zaistalowac...

Pisze teraz ze Slacka (taki linux z bootowalnej plyty CD) a w tle linuxowa wersja AntiVira skanuje mi dysk i wywala chwasty... fajna rzecz ten slack,  mozna odpalic antywira niezaleznie od windowsa i nawet zaktualizowac przez net baze wirusow... no i po sieci pobuszowac w razie padu dysku czy czegos takiego :-)

piter306

  • Guest
MOD pancerny
« Reply #77 on: 16 April 2007, 19:32:04 »
Na razie nie ma szans aby sensownie pograć na AB. I będzie duży problem, żeby się dało. Nie ma szans na uzyskanie na serwach stosunku 1:3 dla strony ruskiej (akurat temu się nie dziwię, sam tym szajsem nie lubię walczyć :)) Przy w miarę wyrównanych liczebnie siłach niemieckie czołgi miażdżą. A to modowi nie przyniesie popularności, bo kto lubi non stop przegrywać. Najlepiej jakby wyszedł on w nowym patchu do RO, ale to musiałoby się równać z wprowadzeniem limitów graczy po stronie niemieckiej, aby jako tako urealnić rozgrywkę.

daj5zl

  • Guest
MOD pancerny
« Reply #78 on: 17 April 2007, 11:12:18 »
O czym ty wogole mowisz, mozna by powiedziec ze to ruskom wlasnie sie zwiekszyly szanse, wczesniej T34/85 nic nie mogl zrobic panterze z przodu a teraz sie da trafiajac w wieze, tak samo z tygrysem jesli stal pod katem tez strzelanie w wieze nic nie dawalo. A pociski 122mm ISa2 robia takie uszkodzenia w czolgu ze czesto wystarczy 1 strzal i to najczesciej IS2 wygrywa przy bliskiej odleglosci z pantera czy tygrysem. 75mm pantery to nie jest zbyt duzy kaliber choc potrafi przebic spory pancerz to jednak nie robi to az tak duzych uszkodzen i czasem potrzeba nawet 3 pociski na ISa. Nie wiem gdzie ty widzisz nie rowne teamy bo ja gram codziennie na RGN i tam jeszcze nigdy nie widzialem zeby byly jakies nierownosci. Powiem wiecej, nawet zauwazylem ze czesto jest wiecej ludzi w allies niz w axis. Zreszta wszystko zalezy od tego jak sie gra, nawet czolgami z ruska 76mm da sie duzo namieszac. A dowodem sa te oto screeny ponizej, gralem na mapie orel i na tym pierwszym screenie skrylem sie w takim miejscu zeby miec widok na przejezdzajace czolgi niemieckie w strone ruin. Wiedzialem ze zaraz tam beda nadjezdzac bo tylko ruiny nie mieli jeszcze zajetych. Zniszczylem stamtad chyba z 3 czolgi z biednej ruskiej 76-tki. Tak samo jak gralem na Blackdayjuly, mimo to ze niemcy mieli tygrysy i stugi ktore tez sa nie do zniszczenia od przodu na ponad 200m przez ruska 76-tke to wygralismy ta mape bedac w allies. Poprostu trzeba przyjac pewna taktyke i wykorzystac to ze jest sie w obronie. Jechalismy caly czas razem trójkami, chowalismy sie w lasach i tylko jak zobaczylismy tygrysa to bylo juz po nim bo nie ma szans zeby zdazyl ustrzelic 3 czolgi za nim go objechalismy. Gra sie poprostu przeswietnie !!!


http://i172.photobucket.com/albums/w28/daj5zl/Shot00024.jpg

http://i172.photobucket.com/albums/w28/daj5zl/Shot00025.jpg

http://i172.photobucket.com/albums/w28/daj5zl/Shot00026.jpg

Wrona

  • Guest
MOD pancerny
« Reply #79 on: 17 April 2007, 12:20:25 »
mmmmmm.... A jaka radocha ustrzelić KV z PIII (używając podkalibrowej amunicji APCR)

daj5zl

  • Guest
MOD pancerny
« Reply #80 on: 17 April 2007, 12:51:44 »
KV  to jeszcze nic, jaka to radocha ustrzelic ISa z APCR PzIII

piter306

  • Guest
MOD pancerny
« Reply #81 on: 17 April 2007, 16:39:13 »
Nie miałem na razie szczęścia do porządnej zespołowej gry na modzie. Ostatnio jadąc "Mogiłą" zobaczyłem ładnie jadącą Panterę, odległość góra 400 metrów. Postanowiłem władować jej ze dwa pociski w burtę. Ale za mną jechało jakichś dwóch matołów, którzy z okrzykiem go go go zaczęli mnie pchać do przodu. Celownik podskakiwał, Pantera schowała się za górką, ja im podziękowałem dwoma satchelami i z banem na koncie poszłem w pizdu. Jedyna nadzieja że ekipa z FKS#3 zacznie grać na modzie, bo inaczej to dupa.

Daj5zł na jakim nicku grasz?

daj5zl

  • Guest
MOD pancerny
« Reply #82 on: 17 April 2007, 18:39:15 »
Nie jest tak zle, serwer RGN jest juz w miare popularny, czasem jest na nim nawet 25 osob. Wchodzcie na niego codziennie tak w godzinach 16-24 to wiecej ludzi bedzie na niego wchodzic jak zobacza ze jest w miare duzo osob na serwerze. Moj nick to - pookie

Amizaur

  • Guest
MOD pancerny
« Reply #83 on: 17 April 2007, 20:32:14 »
O to żeby gra była zbalansowana (skoro takie są wymagania) to muszą dbać twórcy map. A nie sztuczna zmiana parametrów pojazdów żeby zapewnić "równe szanse". To najlepiej od razu obu stronom dać takie same czołgi. Albo różniące się tylko modelem 3D, a reszta identyczna. I najlepiej w jakims fantastycznym malowaniu, bo z II wojna swiatową to już związku żadnego nie będzie miało.

Można na mapie postawić mniej czołgów dla Niemców. Będą musieli jeździć po dwóch, albo przejść na strone Rosyjską. Można dać Niemcom PzIVH i Stugi a Rosjanom T-34/85 i jakiegoś Is-2 i kto teraz ma p.... ? I nawet realistyczny scenariusz by to był. Nie wszędzie były tygrysy a nawet pantery.
Jeśli ktoś chce zapewnić w miarę równe siły, może wziać CM ustawić rozgrywkę na jakąś liczbę punktów i zrobić zakupy, a potem przenieść te zakupy na mapę w RO. Ale i w CM były okresy "niezbalansowane" i być nie mogły, bo wojna nie była "zbalansowana". Jeśli Rosjanie nie mogą mieć więcej czołgów (bo obie strony z jakiś niezrozumiałych dla mnie powodów muszą mieć tyle samo) to dać można mniej respawnów. Nawet na Muddy Tigers Rosjanie mają znacznie więcej posiłków niz Niemcy. Ale moim skromnym zdaniem również liczba czołgów jednocześnie w grze powinna być różna. Jeśli już MUSI któś używać Tygrysów i Panter na T-34, bo tylko wtedy trzeba by kompensować jakość czołgów ich ilością. W starciu T-34 z PzIV nie trzeba nic poprawiać, wręcz PzIV jest słabszy.

Tak więc proszę zwracać się do twórców map z tymi zastrzeżeniami. Robi ktoś z Polski w ogóle mapy do RO ?? Ja mam pozwolenie na modyfikacje Muddy Tigers, przerobienie go do współpracy z modem i zmiane ilości/typu pojazdów na mapie. Co powinno się tam znaleść Waszym zdaniem, ile czego dla kogo ? Niedługo wychodzi Narwa (ulepszona wersja MT). Jak ktoś w moim imieniu (bo ja nie mam czasu) odszuka autora Orel i spyta o pozwolenie na zrobienie modyfikacji, to też zrobie.

P.S. Właśnie przeglądam bronie piechoty i balistyka w nich jest równie skopana jak była w czołgowych, albo bardziej. Prędkość pocisku jest źle obliczona (użyli złego przelicznika, takiego jak oficjalny Unreala zamiast użyć własnego ustalonego dla RO), inaczej niż dla czołgowych. Mało że za wolne, pociski zbyt szybko wytracają prędkość (złe BC). Powoduje to że lecą za wolno a opad mają mniej więcej 2 razy większy niż powinny i niż napisane w instrukcji (Tactical Guide). Rozrzut jest też kikakrotnie zawyżony, ale to może być dyskusyjna sprawa bo po wstawieniu prawidłowego, strzelanie może być za łatwe (w RO sie strzela jak z kolimatora... tylko łatwiej...) no i rozrzut serii trzeba by zapewnić odpowiednio zestrojonym odrzutem (zamiast ogromnego losowego rozrzutu).
Np. pepesza miała rozrzut jeśli dobrze pamiętam taki (prawdopodobnie strzelana "z imadła" czyli czysty rozrzut broni) że z 300m strzelana długimi seriami, w tarczy robiła dziure 60x70cm. Dla broni masowo produkowanej, na plu walki, pomnóżmy to powiedzmy przez 2. W RO to będzie chyba z 10 metrów na 300m... Samego losowego "siania" - a do tego dochodzi jeszcze odrzut który sprowadza broń z linii celowania... MG-42 ma rozrzut niewiele mniejszy od Pepeszy (jakies 30% mniejszy). MG-34 ma rozrzut w trybie single ponad 2x wiekszy od K98, który i tak jest za duży. Więc nie dziwie się że ludzie narzekali że w konfrontacji z riflakiem na większą odległość nie mają szans... Rozrzut MG34 w trybie single jest 125ruu, czyli na 100m jest 1.2 metra - plus minus (czyli koło 2.4m). Przy przystrzelaniu prawdziwego MG34 na 100m, oddawano 7 strzałów które musiały się zmieścić w kole o średnicy... 20cm. 36cm dla MG42.

W trybie auto rozrzut jest jeszcze większy (jakies 2x) i nawet pierwszy pocisk z serii nie leci tam gdzie sie celuje tylko losowo... Rozrzut Kar98k jest 50 ruu czyli jakies 48cm na 100m. Czyli koło o średnicy metra w praktyce. Traw tym w głowe... Na 300m to 3m. Nie wiem jak duze są hitboxy postaci w RO, ale dziwne się wydaje że ktokolwiek jest w stanie w cokolwiek trafić na ponad 100m z karabinu. Może rozrzut się czasem zacina i pociski lecą gdzie sie celuje ? Tak samo opad na ponad 200m jest już kilkumetrowy. Jakim cudem ktoś może trafić z dużej odległości celując w cel, a nie 2 metry nad nim, jest dla mnie na razie zagadką.

I tak dalej, i tak dalej, i tak dalej...

Ale ja sam wszystkiego nie zrobie, a zainteresowanycn pomocą koderów nie ma. A choćby ludzi którzy wyręczą mnie w poszukiwaniu materiałów na sieci (tablice balistyczne Mosina 1930 poprosze, dla Kar98 szukałem godzine... a jest 10 innych broni), opracują dane, przetestują to potem po ustawieniu, zestroją celowniki po zmianie balistyki... właśnie zmieniłem balistyke pocisków czołgowych na prawidłową, wziętą z niemieckich tabel balistycznych, poprawny spadek prędkości na torze lotu, czas lotu, wierzchołkowa itd... dla rosyjskich pocisków tabel nie mam, kto poszuka ? Ale nie wejdzie to do następnego wydania jeśli nie zestroi się na nowo celowników czołgowych  a to robota na cały dzień... (strzelanie, wprowadzanie poprawek, strzelanie...)

Wrona

  • Guest
MOD pancerny
« Reply #84 on: 18 April 2007, 06:26:29 »
Wysłałem PM z prośbą o pozwolenie na modyfikacje twórcy Orel, panu Slashbot_427 na forum redorchestragame.com ... Zobaczymy co odpowie.

daj5zl

  • Guest
MOD pancerny
« Reply #85 on: 18 April 2007, 07:25:16 »
Hmm moze by na tej mapie muddy tigers dac u niemcow np. z 2 tygrysy bo w koncu musza byc jakies ze wzgledu na nazwe mapy, z 3 stugi i jeszcze jakies PZIII a ruskow 2 Isy2 a reszta same T34/76 i pare SU76 tak zeby tygrys i stug budzily jakis respekt na tej mapie i dla ruskich oczywiscie dac znacznie wiecej tych czolgow. Juz mnie nudza te wyrownane walki tak jest np. na arad, same T34/85, ISy przeciwko PZIVH i panterom tak ze kazdy czolg potrafi siebie nawzajem zniszczyc. A tak to trzeba bylo by troche myslec jak zniszczyc jakis czolg i nawet fajnie by wygladala taka obrona kilku niemieckich czolgow przeciwko np. 15xT34/76. A Isy2 by byly bezposrednio do zwalczania tygrysow. I wedlug mnie lepiej wyrzucic piechote z tej mapy tak zeby zrobic z niej tylko mape czolgowa a nie ze piechota bedzie sie kryla w budynkach, lepiej zrobic tak jak jest na orel ze zaloganci maja pm-y, ladunki wybuchowe i lornetki (nawet ci zwykli zaloganci, nie dowodcy czolgow). A co do orel moze by tak zrobic cos w stylu bonderovo? Bez ISow, tygrysow, panter. KV jest bardzo mocny przeciwko PzIII, PZIV D a nawyet F2 ale za to niemcy maja stugi ktorego nie da sie przebic od przodu na ponad 200m... Przydalby sie jeszcze BT7 z dzialem 45mm, wyrownalo by to jeszcze bardziej szanse. Podobno on juz jest dodany do gry, zobaczcie filmik ponizej. Trzeba bylo by tylko dodac go do moda.


stkprfritz

  • Guest
MOD pancerny
« Reply #86 on: 18 April 2007, 13:09:26 »
Na serwerze FKS4 jest zainstalowany mod AB, ale poki co ten serwer nie jest zbytnio oblegany. A co do malej frekwencji na polskich czolgowych serwerach, to moznaby sie umowic poprzez te forum na jeden konkretny dzien i wtedy moznaby bylo ocenic jaka liczebnie jest spolecznosc polskich pancerniakow:) pzdr

Andych

  • Guest
MOD pancerny
« Reply #87 on: 18 April 2007, 14:00:23 »
Quote
daj5zl :
Nie jest tak zle, serwer RGN jest juz w miare popularny, czasem jest na nim nawet 25 osob. Wchodzcie na niego codziennie tak w godzinach 16-24 to wiecej ludzi bedzie na niego wchodzic jak zobacza ze jest w miare duzo osob na serwerze. Moj nick to - pookie

Tylko ze na tym RGN sa totalne LAGI :( ping 250-300 to norma.
Ponizej ktos poodal serwer FKS4, jakie IP bo nie znam?
Zapraszam na serwer 303-go 153.19.156.122:7757 tu mozemy testowac dowolne mapy i ustawienia, ale sam nie wiem jak udzwignie wieksza ilosc graczy bo nie moze sie taka zebrac. Sporo osob niby jest zainteresowana, ale jakos wszystko jest w totalnej rozsybce, czas by wybrac jakis polski serwer i ozywic go.

Czarny_[FH]_pl.

  • Guest
MOD pancerny
« Reply #88 on: 18 April 2007, 17:40:06 »
A wczoraj bylo bardzo duzo ludzi na serwerze FKS4 z mapa OREL na ktorej dodali 4_ T34/85 i reszta sprzetu roskiego mnogo!!! jak na defaulcie natomiast u niemcow 2_Tygrysy i 2 Pantery i reszta tez default = Wielka Grywalnosc i ludzi multum:))

Andych

  • Guest
MOD pancerny
« Reply #89 on: 18 April 2007, 17:52:52 »
Quote
Czarny_[FH]_pl. :
A wczoraj bylo bardzo duzo ludzi na serwerze FKS4 z mapa OREL na ktorej dodali 4_ T34/85 i reszta sprzetu roskiego mnogo!!! jak na defaulcie natomiast u niemcow 2_Tygrysy i 2 Pantery i reszta tez default = Wielka Grywalnosc i ludzi multum:))

Kurka podaj IP tego serwera bo ja widze tylko FKs#1,3,5,6 i na rzadnym nie ma AB, a na 2 sa mapy czolgowe.