Zgodnie z polityką firmy Tripwire, Red Orchestra 2 ma być "przyjazna" dla twórców wszelkiej maści modyfikacji oraz darmowych dodatków. Właściciel firmy, John Gibson wielokrotnie wspominał o supporcie dla małych, ale zdolnych grup fanów tworzących modele, animacje oraz totalne konwersje do swojej nowej gry. Nie trzeba było długo czekać, aby już na rok przed premierą HoS usłyszeć zapowiedzi nadchodzących modów (Iron Europe, Rising Storm).
Jak to wygląda w praktyce? Co najmniej obiecująco. Studio "Pop Smoke" na kilka miesięcy przed premierą gry dumnie ogłasza zupełnie nowy konflikt dla Red Orchestra 2. In Country będzie opowiadał o konflikcie w Wietnamie. Za mod odpowiadają ludzie, którzy wcześniej pracowali nad dobrze znanym Mare Nostrum. Możemy spodziewać sie nowego spojrzenia na wojnę z lat 60 i 70, ale z zachowaniem realizmu.
Do naszej dyspozycji zostaną oddane takie pukawki jak M16A1/M203, CAR-15, M16, M16A1, Type-54 AK, M1911A1 .45 cal, granaty chicom, M61, dymne oraz nóż M7. Pierwszą niespodzianką jest Hughes OH-6 "Loach", lekki helikopter zwiadowczy. Czy będzie też sławny Huey? Pozostaje nam czekać na więcej informacji. Tymczasem zapraszam do obejrzenia teasera w którym zaprezentowano nowe możliwości silnika oraz w/w zabawki.
Dla zainteresowanych In Country zapraszam na www oraz do grupy steam. Serwis red.orchestra.pl będzie Was informował o nowościach z Wietnamu na bierząco.
Jeden znajomy konfident zameldował do bazy że nasze RO.pl zostało namierzone w słonecznej Brazylii i należałoby podjąć kroki kontrwywiadowcze.
Trochę zajęło nam zebranie odpowiednich materiałów operacyjnych ale lepiej późno niż wcale. Teraz każdy chętny zobaczyć jak się gra w RO na innym kontynencie może bez problemu kliknąć w odpowiedni "button" na tej stronie (prawa kolumna; szukajcie po flagach) i znaleźć się w słonecznym kraju gdzie.... biją się Rosjanie z Niemcami!? ;p
No ale jak wojna światowa to światowa :) Poniżej ich pierwsza produkcja filmowa, wprawdzie napisy końcowe zajmują więcej czasu niż zawarta treść, ale liczy się w ogóle chęć zorganizowania spotkania i gry w jak to określono "martwą grę", (może tam ;p) co z satysfakcją odnotowują autorzy.
Serwis gamecrashers.net na odbywających się na początku września targach PAX zadał kilka pytań vice prezesowi Tripwire - Alanowi. Dziś udało nam się dotrzeć do tego materiału. Tematy, o których była mowa to Killing Floor oraz Red Orchestra 2.
Znawcy tematu nie znajdą tutaj przełomowych informacji, ale to co jest wartym wspomnienia to notka morale. W trybie SinglePlayer albo CO-OP boty będą o wiele bardziej zaawansone niż te, które do tej pory mogliśmy uświadczyć w jakielkowiek grze fps. To od obecnej sytuacji będzie zależeć efektywność komradów oraz wrogów sterowanych przez komputer. Gdy Twój team będzie bliski porażki, żołnierze przestaną reagować na komendy i zaczną panikować. Wygrywająca drużyna z wysokim morale nie będzie miała problemów przełamać ostatnich punktów obrony. Ich skuteczność będzie większa niż zwykle.
Na oficjalnej stronie nowej Red Orchestry pojawiła się porcja screenów. Znaczą część, bo aż sześć z ośmiu opublikowanych screenshotów można zobaczyć w naszej galerii. Natomiast dwa zdjęcia, to nowe, wcześniej nieopublikowane obrazki z gry.
Oficjalna strona RO2:HoS pojawiłą się przed chwilą w systemie steam store. Dowiadujemy się również, że przewidywana data premiery "Dwójki" to pierwszy kwartał 2011.
Na chwilę obecną przycisk "Kup teraz" nie jest dostępny, ale grę możemy dodać na swoją "steamową listę życzeń", aby nie zapomnieć dokonać zakupu kiedy RO2 będzie już dostępne. Cena jest jeszcze niewiadomą.
Z informacji na stronie dowiadujemy się również, że RO2 będzie oferować:
- tryb single-play
- co-op
- multiplayer
- Steam achievements
- ranking Steam
- Steam Clouds
- Statystyki
- System antycheaterski
Wstępne wymagania sprzętowe:
OS: Windows XP SP2, Vista, or Windows 7
Processor: 2.0+ GHz or better (dual core recommended)
Memory: 1 GB (2 GB recommended)
Graphics: SM3 Compatible video card (GF6800 minimum - GF8800 or higher recommended)
DirectX: DirectX 9
Hard Drive: 1.5 GB
Sound: DirectX 9-compatible
Najpopularniejszy mod Red Orchestry Ostfront - Darkest Hour - doczeka się kolejnego updatu. Póki co nie znamy szczegółów, ale to co możemy potwierdzić to dwa nowe pojazdy. Na początek Amerykański czołg średni M4A3E2 Sherman "Jumbo" oraz lekki pojazd opancerzony M8 "Greyhound".
Czy strona Axis w odpowiedzi dostanie swoją Pumę?
Data wydania updatu nie jest jeszcze znana.
[*] 2011-05-02
Osama bin Laden : 0
vs
Navy SEALs : 1 RO:Ladder 2010-12-14
team enclave : 6
vs
{RL} Russian Legion : 2 RO:Ladder 2010-12-09
Full Metal Jacket : 0
vs
team enclave : 8 RO:Ladder 2010-12-05
team enclave : 8
vs
Legion->(x.x) : 0 RO:Ladder 2010-11-29
3rd Shock Army : 2
vs
team enclave : 6
Minutes...
Murphy's Laws of Combat: The only thing more accurate than incoming enemy fire is incoming friendly fire.