Wstęp
Ta instrukcja (oryginał)zawiera zwięzłe, kluczowe informacje pozwalające ci szybko przystąpić do gry w Red Orchestra: Ostfront 41-45.
Radzimy, aby po przeczytaniu tego dokumentu i próbnej grze, zapoznać się także z innymi dostępnymi instrukcjami:
-Instrukcja do gry (The Game Manual) zawiera szczegółowe informacje na temat menu gry, opis opcji konfiguracyjnych, występujących jednostek i broni, podstawowe rady na temat samej rozgrywki, opis ekranu gry, mapki sytuacyjnej, tabeli wyników oraz opcje podglądu gry.
-Historia i taktyka (The history and Tactics Guide) to dogłębna analiza dostępnego w grze wyposażenia i pojazdów, jak również rady na temat obsługi dział czołgowych
-Przewodnik konfiguracji serwera (Server Setup Guide) to szczegółowy opis instalacji i wykorzystania możliwości administracyjnych serwera Ostfront.
Zanim zaczniesz grę
Zanim zaczniesz grę, radzimy abyś przejrzał ustawienia klawiatury. W tym przewodniku odwołujemy się do domyślnych ustawień klawiszy-twoje mogą być inne.
1. Wejście do gry
a. Offline (Practice Mode) - tryb treningu
i. Kliknij na "Practice" w głównym menu gry
ii. Wybierz mapę z listy
iii. Wybierz poziom trudności "sztucznej inteligencji" (zacznij od niskiego!)
iv. Kliknij na "Continue"
v. Kiedy mapa się załaduje, wybierz stronę, po której będziesz grał - "Axis" (Niemcy),
"Allies" (Ruscy) lub pozwól, aby komputer wybrał za ciebie - "Auto-select"
vi. Na ekranie wyboru klasy, wybierz z dostępnych jednostek, a później, jeżeli jest taka możliwość dobierz broń
vii. Jeżeli wybrana klasa cię satysfakcjonuje, kliknij na "Continue", aby wejść do gry
b. Online (Multiplayer Mode) - gra wieloosobowa
i. Kliknij na "Multiplayer" w menu głównym
ii. Kliknij na zakładkę "Internet", aby wyświetlić listę dostępnych serwerów
iii. Zaznacz wybrany serwer z wolnym miejscem, i kliknij "Continue"
iv. Po załadowaniu mapy postępuj identycznie jak w opisie gry treningowej
2. Szybkość ruchu
a. Bieg (to domyślna szybkość, z jaką się poruszasz)
b. Chodzenie (kiedy chcesz się dostać gdzieś powoli i bez hałasu, przytrzymaj klawisz "CTRL")
c. Sprint (przytrzymaj wciśnięty "SHIFT")
d. Jeżeli znalazłeś się pod ostrzałem w czasie biegu lub sprintu, wciśnij klawisz czołgania się "ALT", aby paść na ziemię
e. Możesz wychylać głowę za róg używając "Q" (lewo) i "E" (prawo)
3. Pozycja
a. Wyprostowany (domyślna)
b. Pochylony (wciśnij "C", aby ustawić)
c. Czołganie (wciśnij "ALT", aby ustawić)
d. Skok ("Spacja") - pamiętaj, że skakanie wyczerpuje twoją wytrzymałość
4. Wytrzymałość (Stamina)
a. Poruszać się sprintem lub skakać możesz tylko do czasu aż zabraknie ci tchu
b. Zmęczenie wiąże się z kilkoma utrudnieniami:
i. Nie możesz więcej skakać ani biec sprintem
ii. Nie możesz utrzymać stabilnego celowania
c. Chwilowy odpoczynek pozwoli ci odzyskać wytrzymałość. Gdy zmęczenie minie będziesz mógł znowu precyzyjnie celować, powróci również zdolność szybkiego biegu i skakania.
5. Karabiny, pistolety maszynowe, karabiny automatyczne i pistolety
a. Z wymienionych broni można strzelać "z biodra", bez celowania, jednak efektem jest bardzo niecelny ogień
b. Właściwe celowanie z użyciem celownika i muszki ("iron sights"), dostępne po wciśnięciu "I", znacząco zwiększa celność strzału
c. W Red Orchestra nie ma "celownika" w formie znanej z innych gier (tzw. crosshair), musisz używać szczerbinki i muszki!
d. Jeżeli używasz karabinu powtarzalnego, po każdym strzale musisz usunąć pustą łuskę i załadować kolejny nabój z magazynka wciskając ponownie klawisz "Fire"
e. Wciśnij "R", aby załadować nowy magazynek
f. Wciśnij "Z" lub "F" aby założyć bagnet na broń. Nie wszystkie bronie mają taką możliwość.
g. kiedy pojawi się ikona podparcia broni, pozwól aby karabin oparł się na danym miejscu. Kiedy ikona będzie biała, twoja pozycja strzelecka jest stabilna.
6. Ręczne karabiny maszynowe
a. Po wciśnięciu "I" w czasie ruchu, możesz z nich strzelać "z biodra", jednak taki szturmowy ogień jest bardzo niecelny, dodatkowo drastycznie spowalnia twój ruch!
b. Szukaj pozycji, w której pojawia się szara ikona podparcia broni, ten tryb jest zawsze dostępny gdy się czołgasz i w niektórych miejscach, gdy jesteś wyprostowany.
c. Wciśnij "I" lub "F" aby rozstawić RKM i móc otworzyć ogień
d. Zmieniać magazynek możesz tylko po rozstawieniu broni
e. MG34 i MG42 mogą wymagać wymiany lufy ("B") w przypadku przegrzania. Rozpalona lufa ma zły wpływ na celność ognia.
f. Możesz zaopatrzyć strzelca RKM w amunicję wciskając "G". Nie tylko dajesz tak potrzebna amunicję koledze, to zapewnia ci także punkty!
7. Granaty
a. Przytrzymaj wciśnięty "Fire", aby odbezpieczyć granat i wziąć zamach, zwolnij "Fire", aby rzucić.
8. Cel
a. Dostajesz punkty za zdobywanie celów misji
b. Wciśnij "O", aby zobaczyć mapę sytuacyjną z listą celów, wciśnij "O" ponownie, aby wrócić do gry
c. Idź do miejsca oznaczonego na mapie jako cel, i obserwuj pasek przejęcia celu. Kiedy pasek przejęcia celu osiągnie maksimum, twój oddział przejmuje kontrolę nad celem a ty otrzymujesz punkty
9. Inne opcje
a. Podczas gry wciśnij "Escape", aby wyświetlić główne menu gry
b. Możesz zmienić specjalizację lub stronę, specjalizacja zmieni się, gdy zginiesz
c. Wciśnij "F12", aby zmienić tryby widoczności w czasie używania celownika snajperskiego
10. Pojazdy
a. Wciśnij (Use) "Z", aby wejść lub wyjść do pojazdu. Pamiętaj, że musisz być czołgistą lub dowódcą czołgu, aby wejść do tego typu sprzętu.
b. W czołgach można zająć następujące pozycje: kierowca (klawisz "1"), dowódca/celowniczy ("2") i strzelec KM ("3")
c. Użyj kółka myszy ("middle mouse up/down"), aby zamknąć lub otworzyć właz dla lepszej widoczności
d. Wszystkie bronie w pojazdach ładują się automatycznie po strzale lub wyczerpaniu magazynka
e. Na stanowisku kierowcy:
i. Wciśnij "W" aby zwiększyć prędkość. Wciśnij "S", aby zwolnić.
ii. Kieruj czołgiem w prawo i lewo klawiszami "A" i "D"
iii. Zatrzymaj czołg przyciskając "Spację"
f. Na pozycji dowódcy/celowniczego
i. Aby się rozejrzeć, niezależnie od wieżyczki czołgu, użyj myszki.
ii. Obroty wieży w prawo i lewo uzyskasz przytrzymując "A" i "D"
iii. Kąt nachylenia działa zmienia się wciskając "W" i "S"
iv. Wciśnij "X", aby zmienić typ amunicji, "Fire" gdy chcesz strzelać z działa i "Alt-fire", aby strzelać z KM sprzężonego z działem.
v. "Q" i "E" pozwalają zmienić ustawienie dystansu celownika działa
vi. W starszych typach sowieckich czołgów (T-34/76, KV-1s i T-60) będziesz musiał skorygować swój cel w związku ze zmianą położenia linii celownika
g. Na stanowisku strzelca KM
i. Celuj i strzelaj z karabinu maszynowego używając myszki
11. Artyleria
a. Tylko dowódcy z lornetkami mogą wyznaczać cele dla artylerii
b. Dowódca musi użyć lornetkę i wcisnąć "Fire" aby określić miejsce, w które ma celować wsparcie artyleryjskie. Miejsce to zostaje oznaczone na mapie sytuacyjnej.
c. Po wyznaczeniu celu, każdy żołnierz, nie tylko dowódca, może wezwać artylerię korzystając z radiostacji lub telefonu polowego wciskając "U" lub "Z"
12. Menu komunikatów głosowych
a. Wciśnij "V", aby wyświetlić menu komunikatów głosowych
b. Wybierz interesującą cię grupę komunikatów używając cyfr
c. Wybierz odpowiadający ci komunikat używając cyfr
d. Wciśnij "Escape", aby anulować wysyłanie komunikatu głosowego
13. Dowodzenie botami
a. Wciśnij "V", aby wyświetlić menu komunikatów głosowych
b. Wybierz menu rozkazów (Commands) wciskając "5"
c. Wydaj rozkaz ataku (Attack) i wybierz cel, aby boty go atakowały lub broniły (Defend)
[tłumaczenie: PrezesOi]