W oczekiwaniu na nowe "RO", myślę że warto sobie przypomnieć jak to wszystko się zaczęło. I nie mam tu na myśli premiery Ostfronta, ale czasy gdy Tripwire Interactive nie było jeszcze studiem, a grupką modderów, fanów Drugiej Wojny Światowej.
Jeden z trailerów Red Orchestra 3.1
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/m5aRxEpIfew&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/m5aRxEpIfew&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Jeden z trailerów Red Orchestra 3.1
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/m5aRxEpIfew&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/m5aRxEpIfew&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Trochę historii:
10 września 2003, wtedy to światło dzienne ujrzała modyfikacja do gry Unreal Tournament 2003 - Red Orchestra 1.0.
16 maja 2004, zostaje wydana wersja 2.0 na silniki Unreal Tournament 2004
30 październik 2004, opublikowano listę zmian oraz nowości wersji 3.0
skrócona lista:
24 stycznia 2005, Red Orchestra zdobywa pierwszą nagrodę w konkursie na najlepszy mod Make Something Unreal. Studio Epic wręcza założycielom Tripwire czek na 1mln $ oraz licencję na stworzenie komercyjnej gry na ich silniku Enreal Engine 2.x.
Maj 2005, Tripwire już oficjalnie. Początek rekrutacji nowych członków załogi.
14 Marzec 2006, Red Orchestra: Ostfront wydana na platformie Steam, 3 miesiące później dostępna w Polsce.
Red Orchestra pomimo sędziwego już wieku trzyma się dobrze. Wiele rozwiązań zastosowanych w Ostfroncie nie zostało jeszcze przez żadne inne studio przegonione. Do dziś nie ma gry multiplayer FPS, w której możemy uczestniczyć jednocześnie w pojedynkach pancernych oraz piechotnych, a wszystko to na najwyższym poziomie realizmu i z wykorzystaniem zaawansowanej detekcji uszkodzeń pojazdów.
Warto też wspomnieć o modach, które nie zawsze docenione wniosły dużo do RO i pozwoliły cieszyć się grą znacznie dłużej - tutaj mam na myśli m.in. Darkest Hour, Carpathian Crosses, Mare Nostrum.
Warto też wspomnieć o modach, które nie zawsze docenione wniosły dużo do RO i pozwoliły cieszyć się grą znacznie dłużej - tutaj mam na myśli m.in. Darkest Hour, Carpathian Crosses, Mare Nostrum.