Jesienny wiatr przywiał nowe informacje na temat kolejnej odsłony Red Orchestry. Tym razem John Gibson wystąpił w podcascie Crosshairs dla serwisu BashandSlash.com.
Prezes Tripwire odpowiadał na pytania dotyczące przyszłości gier PC oraz obecnej konsolizacji wielu tytułów FPS. Gibson poinformował, że nowa Red Orchestra może okazać się nowym domem dla weteranów takich gier jak Call Of Duty 1 i 2, Battlefield 2 czy stare Medal Of Honor. Również modderzy, którzy do tej pory nie słyszeli o produktach Tripwire oraz możliwościach silnika Unreal Engine 3.0 powinni być zachwyceni. Jako smaczek: zostało zdradzonych kilka szczegółów o pierwszej Red Orchestrze, Killing Floorze oraz samym studiu.
Dla wszystkich, którzy mieli klingoński w szkole zapraszam do dalszej części news'a.
Najważniejsze punkty rozmowy:
1. System Massive Instruction nie będzie tak zaawansowanym rozwiązaniem jakie można spotkać w grze Bad Company 2. Powodem tego są znacznie większe mapy oraz limit ilości graczy do 64 (BC2 posiada limit 24 graczy).
2. Red Orchestra 2 będzie wymagać procesora Core2Duo oraz karty grafiki z Pixel Shader 3.0 do przyjemnej gry w wysokich detalach. Są to prognozowane wymagania, nie finalne.
3. RO2:HoS w dniu premiery będzie posiadać pełny support dla klanów oraz rozgrywek ligowych.
4. FOV gry będzie wynosił około 85.
5. Single player nie jest ważnym punktem dla studia. Trudno spodziewać się kampanii podobnej do tej z takich gier jak CoD oraz Bad Company 2. Tripwire stawia wszystko na rozgrywkę multiplayer.
6. System rankingowy pomoże odnaleźć się nowym graczom i będzie ich przydzielać do serwerów dla początkujących. Weterani natomiast będą walczyć między sobą o miano najlepszego.
7. Nazwa trybu gry z zaawansowanym HUD'em nie jest finalna (Relaxed Realism)
8. HoS zanim otrzyma status public beta, zostanie poddany wewnętrznym beta testom oraz odpowiednio dopieszczony. W planach jest do rozdania 20.000 kluczy.
9. Modderzy otrzymają wsparcie od studia w postaci narzędzi, SDK oraz zapewnienie, że posiadacz, którejkolwiek z gier TWI (mowa o grach RO2 i późniejszych) będzie miał dostęp do wszystkich wydanych modów, bez potrzeby kupowania dodatkowych produktów.
10. Planowana jest ogromna akcja marketingowa nowej RO. Budżet przeznaczony na ten cel jest znacznie większy niż ten, który został przeznaczony na produkcję oraz wydanie RO:O oraz Killing Floor'a.
Ciekawostki:
1. TWI ma zamiar sprzedać RO2 w liczbie przekraczającej ilość sztuk Bad Company 2 sprzedanych na PC.
2. Koszt produkcji Heroes Of Stalingrad jest 30 razy większy niż RO:O.
3. Rozmiar studia w momencie wydawania RO:O - 5 osób, Killing Floor - 10 osób, RO2:HoS - 30 osób.
4. Wielkość budżetu reklamowego dla RO:O oraz Killing Floor były równe lub bliskie 0$.